ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
לאחר ההחלטה האמיצה של כץ

הפוליטיקאים מסיתים ומאיימים: "כניעה לחרדים"

סערת חילול השבת: בעקבות הקפאת העבודות שאמורות להתקיים בשבת בתל-אביב, יתקיים בכנסת דיון חריג בנושא, למרות פגרת הקיץ • בעירייה ובכנסת מסיתים; "כפייה חרדית" • כל הפרטים

הפוליטיקאים מסיתים ומאיימים: "כניעה לחרדים"
הגשר שמעורר סערה פוליטית צילום: Miriam Alster/FLASH90

סערת העבודות בשבת מסרבת לרדת מסדר היום: בעקבות הודעתו של שר התחבורה, ישראל כץ, כי הוא החליט להקפיא את העבודות שתוכננו להתקיים בשבת, תקיים הכנסת דיון מיוחד בנושא, למרות שמדובר בעיצומה של הפגרה.

בניגוד לעמיתו במשרד התחבורה - שר העבודה חיים כץ הבהיר כי, "לא מתכוונים לסגור את איילון באמצע השבוע; להבנתי, מדובר בעבודות שאפשר לקיים רק בשבת", זאת מאחר ומדובר בכביש מרכזי המוביל אלפים בכל יום לתל אביב, וזו הסיבה שהעבודות נועדו להתקיים במקור בימי שבת, כך לדבריו.

במקביל, ראש עיריית ת"א, רון חולדאי, שעומד מאחורי בניית הגשר, טוען, "לא ניתן להקים את גשר יהודית בעבודת לילה". חולדאי אף מאיים לעתור לבג"ץ אם ההחלטה לא תשתנה. מנגד השרה מירי רגב מגבה את החלטתו של השר ישראל כץ ואמרה כי, מדובר "בהחלטה נכונה. זו מדינה יהודית ושבת הוא יום מנוחה".

בעקבות הקפאת העבודות, דבר שיוביל לפקקי תנועה רבים בתקופה הקרובה באחד מהצירים הבולטים במדינה, הודיעה סיעת מרצ, כי השיגה את החתימות הדרושות לקיים דיון פגרה חריג בימים הקרובים.

מי שיזם את הדיון היא יו"ר מרצ, חברת הכנסת תמר זנדברג, שאמרה כי "במדינה דמוקרטית-ליברלית ב-2018, עבודות תשתית צריכות להתנהל בהתאם לצרכים ובאופן שהכי פחות פוגע באזרחים", זנדברג הוסיפה אף אמירות חמורות נגד רבנים, ואנו ב'בחדרי חרדים' נמנעים מלצטט אותן.

זנדברג טוענת, "הכניעה הבלתי נסבלת של כץ לחרדים, מוכיחה כמה הממשלה הזאת מרחיקה את ישראל מהדמוקרטיה הליברלית".

גם שותפות בקואליציה בחרו להצטרף למקהלת ההסתה ולגנות את התנהלותו של השר כץ בנושא הרגיש. כך לדוגמא, מסיעת 'ישראל ביתנו' נמסר, "בליכוד נמצאים כבר עמוק בתוך הפריימריז והשיקולים הם לאו דווקא לטובת הציבור. לא ברור מדוע שר התחבורה, ישראל כץ, נכנע פעם אחר פעם לתכתיבים של המפלגות החרדיות, ולעזאזל הציבור החילוני, שעובד קשה מהבוקר עד הלילה והולך לסבול קשות כתוצאה מהעבודות באמצע השבוע ולא בשבת".

ח"כ עודד פורר מסיעתו של ליברמן אמר כי "ראש הממשלה חייב לעצור את הטירוף הזה. השר כץ החליט לפגוע באחד מעורקי התחבורה העמוסים ביותר במדינת ישראל בשביל לקרוץ לאגף החרדי בליכוד. צריך להזכיר לשר כץ שהוא שר התחבורה של מדינת ישראל ולא שר התחבורה של אגודת ישראל".

פורר פנה לשר התחבורה, "אני קורא לשר כץ לחזור בו מהכניעה לכפייה החרדית ולאפשר את ביצוע העבודות החיוניות במינימום הפרעה לכלל הציבור כפי שתוכנן לכתחילה. מדובר בגשר במרכז תל אביב ולא בכביש באמצע בני ברק. הליכוד חייב לחזור לתלם ולעיקרון של חיה ותן לחיות".

כזכור, בעקבות פניית סגן השר יעקב ליצמן, על כך שהעבודות שעתידות להתבצע בשבתות הקרובות בכביש איילון מהוות הפרה של הסטטוס קוו ופגיעה בקדשי ישראל, הודיע שר התחבורה כץ כי הוא מבקש להקפיא את העבודות, שאמורות להתחיל בעוד כשבועיים למשך שישה שבועות.

 

חילול שבת ישראל כץ חיים כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד