י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
זעם עולמי

טראמפ שולף החלטה קשה נגד הפלסטינים; בישראל מרוצים

ממשל טראמפ הודיע רשמית לרשות הפלסטינית על החלטתו לסגור את משרדה הראשי של נציגות אש"ף בוושינגטון | נתניהו: "החלטה נכונה"

טראמפ שולף החלטה קשה נגד הפלסטינים; בישראל מרוצים
טראמפ צילום: רויטרס

ממשל טראמפ הודיע לרשות הפלסטינית על החלטתו לסגור את משרדה הראשי של נציגות אש"ף הממוקם בוושינגטון, זאת בעקבות סירובה המתמשך להיכנס למשא ומתן עם ישראל.

במהלך סוף השבוע האחרון קיצץ הבית הלבן סכום של 25 מיליון דולר מהמימון המועבר לשירותי הבריאות במזרח ירושלים. סגירת משרד אש"ף תשאיר את הפלסטינים ללא נוכחות רשמית בבירה האמריקאית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בסיפוק, "ארה"ב קיבלה את ההחלטה הנכונה באשר לנציגות אש"ף בוושינגטון. ישראל תומכת בפעולות האמריקניות שנועדו להבהיר לפלסטינים שהסירוב למו"מ והנסיונות לתקוף את ישראל בפורומים בינ"ל לא יקדמו את השלום".

בישראל הגיבו למהלך כי, "פניית הפלסטינים ל-ICC והסרבנות לשאת ולתת עם ישראל וארה״ב אינם הדרך לקדם שלום וטוב שארה"ב נוקטת עמדה ברורה בנושא זה".

ח"כ אמיר אוחנה, חבר ועדת החוץ והביטחון, אמר בתגובה להודעת משרד החוץ האמריקאי כי, "נוכחתי בנסיעותיי לוושינגטון לראות איך ה"שגריר" של הרש"פ מרעיל פוליטיקאים ומובילי דעת קהל באמריקה נגד ישראל. סגירת ה'שגרירות' מצטרפת לשורה של צעדים המוכיחים כי היחסים בין מדינת ישראל לארה"ב מעולם לא היו טובים וקרובים יותר. בבית הלבן יושב נשיא אמיץ ונועז. זו כבר נראית כמו שנה טובה".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד