י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
טרגדיה סמוך לציון

החסיד שקיבל מכתב מהנשיא נפטר באומן

למרות המחלה הסופנית שקיננה בגופו ר' אברומי געטץ לא התייאש והגיע לשהות ליד רבי נחמן מברסלב באומן - שם השיב את נשמתו ליוצרה | הותיר אחריו שתי יתומות קטנות | בעבר קיבל מכתב מיוחד מנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ

ר' אברהם געטץ ז"ל. צילום: באדיבות המצלם
ר' אברהם געטץ ז"ל. צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: האברך הצעיר שנפטר בראש השנה באומן הוא ר' אברהם געטץ ז"ל בן - 23, שהלך לעולמו לאחר התמודדות עם המחלה הקשה. האברך, תושב ניו יורק וחסיד באבוב במקורו, שהתקרב בשנים האחרונות לחסידות ברסלב.

אברומי הגיע לאומן בכוחותיו האחרונים, בכדי לשהות סמוך לציון רבי נחמן באומן במהלך ימי הדין. הוא שהה במלון חושן, שם נפטר במהלך החג למגינת לב בני המשפחה ומכריו. באמצעות גויים הודיעו לבני משפחתו שבניו-יורק על הטרגדיה הקשה. מסע ההלוויה יצא בצאת החג מקרית שמואל מנחם, לעבר מתחם ציון רבי נחמן מברסלב. 

מנהל מרחב אוקראינה ב'איחוד הצלה', הלל כהן מסר ל'בחדרי חרדים', כי ארונו קיבל אישור הטסה מהקונסול האמריקאי וארונו יוטס לפנות בוקר במטוס פרטי לארה"ב, שם תיערך הלוויה וקבורה. 

לפני מספר חודשים דווח ב'בחדרי חרדים' כי אברומי הופתע לקבל מכתב אישי מנשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שאיחל לו רפואה שלמה.

במכתבו של נשיא ארה"ב, שנכתב על דף רשמי של הבית הלבן, כשחתימתו של הנשיא מתנוססת בסופה, נכתב, "הצטערנו לשמוע על המחלה ממנה אתה סובל, המחשבות והתפילות שלנו הם על הזמנים הקשים שאתה עובר, מקווים שתמצא נחמה ביחס שאתה מקבל מחברים ומהמשפחה, אנחנו מאחלים שתמשיך להתחזק עם האנשים שסביבך, אלוקים יברך אותך".

חברו, המפיק אייזיק גפן אומר ל'בחדרי חרדים', "הבשורה הכתה בי במוצאי החג, בתקופה שהספקתי להכיר אותו, תמיד בכל זמן פנוי שהיה לו הוא היה לומד הוא כל הזמן רצה לסיים עוד ועוד מסכת, הוא לא התייאש אף פעם גם בזמנים הכי קשים הוא שם את מבטחו בקב"ה, אין מה לומר זה בשורה קשה להתחיל את השנה החדשה".

כפי שדווח אז, מי שעמדו מאחורי המהלך של המכתב, הם חבריו הקרובים של אברומי, איש הנדל"ן דוב בלייך והמפיק אייזיק גפן, אשר הפעילו את קשריהם וביקשו מפוליטיקאים ואישי ציבור שונים, כמו גם ממושל ניו יורק, אנדרו קומו, שישגרו לו מכתבי חיזוק ועידוד, שבוודאי ייטיבו עמו בעת סבלו. גם נשיא המדינה ריבלין, ראש הממשלה נתניהו וראש עיריית ירושלים ניר ברקת נטלו חלק ביוזמה ושלחו לו מכתבי תמיכה ועידוד. 

בברסלב מספרים, כי אברומי ז"ל, היה אחד מפעילי ומקימי חבורת 'אור הצדיק', ומסר נפשו למען הפצת דעתו ותורתו של רבי נחמן מברסלב זיע"א.  

הוא הותיר אחריו את רעייתו שתחי' ושתי בנות קטנות, שהשנייה נולדה רק לפני מספר שבועות. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

טרגדיה אומן אברומי געטץ ראש השנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד