י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"מעשיו יכולים להיות קטלניים"

פעיל הימין הורשע כי השיב לערבי כגמולו

פעיל הימין המוכר נועם פדרמן, לא נשאר חייב לערבי שיידה לעבר רכבו אבנים, הוא עצר את רכבו יצא יחד עם בנו והשליך אבנים בחזרה, הבוקר הוא הורשע בגרימת נזק לרכב | עורך דינו: "משפחת פדרמן צריכה לקבל צל"ש" | פדרמן: "הייתי פועל כך גם היום"

פעיל הימין הורשע כי השיב לערבי כגמולו
פלאש 90

בית משפט השלום בירושלים הרשיע הבוקר (חמישי) את נועם פדרמן ובנו בגרימת נזק לרכב תוך שהוא מביע ביקורת רבה על עמדת המדינה.

נגד פדרמן ובנו הוגש כתב אישום לאחר שהשניים רדפו אחרי ערבי שזרק אבנים על כביש הנסיעה למערת המכפלה בחברון. המדינה טענה כי פדרמן ובנו לא היו צריכים לעצור כשזרקו עליהם אבנים או לרדוף אחרי מיידה האבנים, אלא להמתין לכוחות הביטחון. המדינה טענה גם כי כשפדרמן ובנו רדפו אחרי מיידה האבנים הם "לקחו את החוק בידיים".

השופט אילן סלע דחה את עמדת התביעה וקבע כי: "לא ניתן לקבל טענה זו. קשה להפריז בחומרת הסכנה שנשקפה מיידוי האבנים על ידי האחר, אשר עמד במרכז הצומת, וכמעט מטווח אפס יידה אבנים אל עבר כל כלי רכב שעבר במקום.. כאשר אדם עומד בלב כביש ראשי ומשליח מטווח אפס אבנים לעבר חלון הנהג הנהג ברכב שנוסע במהירות גבוהה, מעשיו יכולים להיות קטלניים".

השופט סלע הזכיר בין היתר את רצח אשר פלמר ובנו הי"ד שנהרגו כתוצאה מיידוי אבנים, את אדל ביטון הי"ד שנפצע אנושות ונפטרה מאוחר יותר ואת אלכסנדר לבלוביץ' הי"ד שנהרג בארמון הנציב לאחר שיודו לעברו אבנים וקבע כי: "לא ניתן לבוא בטרוניה כלפי אזרח שרכבו מותקף באבנים והוא נמלט מהמקום כדי להגן על חייו ועל חיי הנוסעים עמו. קשר יותר לקבל התנהלות מעין זו ממי שריון על ההגנה על חיי התושבים במקום, ולכן קשה היה לצפות בסרטון הצבאי ולראות שלפני הגעת הנאשמים חלף במקום ג'יפ צבאי שעל פניו הבחין באחר מיידה אבנים ועזב את המקום מבלי לעשות דבר. הטענה כי הנאשמים חטאו בכל שלא המשיכו בנסיעה שכן היה עליהם להזעיק את כוחות הביטחון כטענת ב"כ המאשימה עומדת בסתירה לנורמה ערכית מוסרית".

עו"ד איתמר בן גביר שייצג את בנו של פדרמן אומר כי: "בית המשפט העביר מסר סותר כאשר מצד אחד קבע כי פדרמן ובנו פעלו כהלכה ומצד שני החליט להרשיע אותם. משפחת פדרמן צריכה לקבל צל"ש על מעשיה ולא לעמוד על דוכן הנאשמים".

נועם פדרמן מסר בתגובה כי: "ההחלטה של בית המשפט היא החלטה שמעבירה מסר בעייתי מאוד. פעלתי כמצופה מאזרח נורמטיבי והייתי פועל כך גם היום".

נועם פדרמן יידוי אבנים הרשעה חברון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד