י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
דוהר קדימה

ועדת ה-8 החליטה: דייטש לא יסיר מועמדותו

ב'אגודת ישראל' לא מתרגשים מהתמיכה הפומבית שהכריזו ש"ס ו'דגל התורה' בליאון ומבהירים כי דייטש לא יפרוש מהתמודדותו | עם זאת ישנה הבנה בין כלל הסיעות המרכיבות את 'אגודה', כי אלקין יזכה בתמיכתם, במידה ויתקיים סיבוב שני ללא דייטש | וגם: איום לגבי ב"ב ובית שמש

ועדת ה-8 החליטה: דייטש לא יסיר מועמדותו
כינוס ועדת השמונה של אגודת ישראל צילום: באדיבות המצלם

הקרב על ראשות העיר ירושלים מתלהט, למרות התמיכה של דגל וש"ס במשה ליאון, וועדת השמונה קבעה, כי למרות זאת מועמדותו של דייטש תישאר על כנה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי פורום ועדת השמונה של 'אגודת ישראל', התכנס הבוקר (חמישי) לישיבה ממושכת שבה דנו באפשרויות שעל הפרק, בעקבות הודעת 'דגל' ו'ש"ס' לתמוך במשה ליאון.

לבסוף הוחלט כי בשלב זה יוסי דייטש לא יפרוש מהמירוץ ויישאר עד לישיבה הבאה, אז יקבלו החלטה האם יפרוש או שמא יתמודד ובסיבוב שני יקבלו החלטה במי לתמוך.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד, כי במהלך הישיבה הגיעו להבנה בין כלל החסידויות כי מועמדותו של משה ליאון אינה על הפרק, כאשר ההערכה היא כי במקרה ודייטש יפרוש, זאב אלקין יזכה לתמיכת 'אגודת ישראל' ושלומי אמונים.

בנוסף, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', סגן השר יעקב ליצמן, שב והעלה בישיבה הבוקר, את אפשרות כי אגודת ישראל תציב מועמד מטעמה לראשות העיר בני ברק ותפר את הסכם הרוטציה הוותיק. לדברי סגן השר, "אם הם לא מחויבים לאחדות בירושלים, אנחנו לא מחויבים להסכמים בבני ברק".

כזכור, אמש דווח כי סיעות 'דגל' ו'ש"ס' הכריזו רשמית על תמיכה במועמדותו של משה ליאון לראשות העיר ירושלים וזאת לאחר שרבני התנועות, שר התורה הגר"ח קנייבסקי ונשיא המועצת הגר"ש כהן חתמו על 'קול קורא', שעדיין לא פורסם, בו הם קוראים לתמוך ולהצביע עבור משה ליאון.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי גם נושא העיר בית שמש עלה לשולחן הדיונים, כאשר חברי וועדת השמונה הבהירו, כי הם לא מחויבים לשום מועמד בעיר בית שמש ורימזו על תמיכה במועמדת עליזה בלוך או מועמד חילופי שיוצב מטעמם.

בחירות בירושלים ועדת השמונה אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד