י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חשיפת 'בחדרי' > צפו בתיעוד

ח"כי 'דגל' מאיימים: נצביע לרובינשטיין רק אם נקבל את התפקידים

הקרב המתפתח בביתר: ח"כי 'דגל התורה' השתתפו הערב בהשקת מטה ושחררו איומים על ראשו של ראש העיר המכהן • הדרמה החלה בחשיפת 'בחדרי חרדים' על כך שרובינשטיין מסרב להשאיר מספר תפקידים בידיהם של נציגי 'דגל התורה' • וגם: חשיפת מקלב על ה'דיל' עם ש"ס • צפו 

ח"כי 'דגל' מאיימים: נצביע לרובינשטיין רק אם נקבל את התפקידים
דגל התורה בביתר צילום: ארי קלמן

מערכת הבחירות המוניציפליות סוערת גם בעיר ביתר. הערב (שני) פתחו בסיעת 'דגל התורה' את מטה הבחירות בעיר החרדית ביתר, בהשתתפות הנציגים המקומיים והח"כים. במרכז האירוע התייחסו הח"כים בזעם לסירובו של ראש העיר המכהן מאיר רובינשטיין להעביר ל'דגל התורה' את התפקידים שנציגיה מחזיקים בהם כיום, וכפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני אמר בטקס פתיחת המטה: "התפקיד שלנו הוא לדאוג לתושבי ביתר, וכדרכה של 'דגל התורה' - אנחנו דואגים לתושבים, זה יכול להיות ספרדים ליטאים או חסידים, אנחנו ב'דגל התורה' עוזרים לכולם".

גפני התייחס לקרב הג'ובים עם רובינשטיין: "זה לא חשוב מה שיש במקומות אחרים, אני לא מבין למה ראש העיר (מאיר רובינטשיין א.ק.) צריך להביא לפה ערים אחרות".

לדבריו, "ישבנו עם הרב רובינשטיין וקיבלנו את התפקידים המגיעים לנו למרות שהיה מגיע לנו יותר. ופתאום הגיע אלעד. אני לא מבין מה הקשר, למה צריך להעכיר את האווירה".

בנוסף, גפני שיגר איום ברור והעלה את האופציה של אי תמיכה ברובינשטיין ואמר, "יש לנו כמה שבועות עד שאנחנו הולכים להצביע, אם הכל בסדר אז נצביע. אני בעד שלום. אבל אם לא....". גפני ציין כי, "ושלום  - המשמעות היא שמה שהיה מבחינת התפקידים - הוא זה שיהיה".

ח"כ מקלב שהיה ראשון הנואמים חשף כי במסגרת הציר של 'דגל התורה' עם ש"ס ביקשו בש"ס להחליף גם את ראש העיר בביתר אך 'דגל התורה' סירבה בכל תוקף. לדבריו, "למרות שחשבנו שיהיה שקט, היה לא פשוט הפעם גם בביתר, רצו להכניס לתוך ההסכם - שינויים, אנחנו הוצאנו את ביתר מכל הפניות שהיו לנו, דחינו את זה על הסף".

מקלב הוסיף, "היו אפשרויות לשינויים ,היו הצעות מפתות אבל הבדלנו את ביתר ממקומות אחרים. צר לנו שלאחר הדברים האלה יש חריגות בשיתוף פעולה".

מקלב קרא לראש העיר רובינשטיין ואמר, "אני קורא לראש העיר לשתף פעולה באופן מלא, יש לך הזדמנות כי פנינו לשלום ולאחדות אנחנו עושים הרבה בשביל זה, אפילו כאן הסכמנו ללכת בנפרד כאשר זה לא טוב לנו. אבל כשאנחנו הלכנו בנפרד במקומות אחרים טענתם כי זה מפלג".

ח"כ יעקב אשר אמר: "ציבור 'דגל התורה' הוא לא גלגל חמישי בעיר, הוא יקבל את המגיע לו בדין", לדבריו, "דגל התורה לא תוותר על המגיע לה, לא בתפקידים ולא בחלוקת המשאבים העירוניים בעיר. וזה בזכות ולא בחסד. מעמדה של 'דגל התורה' - היא שהיא לא תהיה גלגל חמישי - אבל בידכם הדבר".

"אני לא רוצה לבוא ולומר דברים ואח"כ להתחרט עליהם, אבל אני חושב שכל מי שחפץ להנהיג עיר ולהיות ראש עיר ואני מגיע מהתחום הזה ויודע שהציבור הזה והנציגים הללו הם יכולים להיות שותפים נאמנים לתפקודה של העיר - אבל הם לא יתנו שהציבור שהם מייצגים לא יקבל את המגיע לו בכבוד", ציין.

אשר הוסיף והביא את הפסוק "נח איש צדיק היה", ואמר על יו"ר 'דגל התורה' המקומית דודי זלץ כי "רובינשטיין יכול למצוא לעצמו את הפרטנר הכי טוב, אבל הוא לא תמים נקודה.... ".

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף כי למרות הסיכומים - ראש עיריית ביתר עילית רובינשטיין מסרב לשמר בידי 'דגל התורה' את התפקידים - סגן, ממלא מקום ומחזיק תיק תכנון ובנייה, בטענה כי הסיכום באלעד הופר בין 'שלומי אמונים' 'לדגל התורה'.

דגל התורה מאיר רובינשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד