י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
האדמו"ר שלח מכתב לשופט

לא הולך לכלא: החסיד שגרם לעיוורון זוכה

מאיר הרשקוביץ, שהורשע בהכאת צעיר אפרו אמריקני קיבל 4 שנות מאסר, ערער על העונש, וזוכה • האדמו"ר מהרי"י מסאטמר שלח מכתב לשופט והאדמו"ר מהר"א מסאטמר הבטיח שאף אחד מהעצורים לא ייכנס לכלא

טאג' פטרסון שהוכה
טאג' פטרסון שהוכה

מאיר הרשקוביץ חסיד תושב ברוקלין, שהורשע בעבר בהכאתו של צעיר אפרו אמריקני ובגרימת עיוורון בעין אחת - זוכה בערעור בבית משפט העליון.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בהשתדלות עשרות עסקנים ובראשם הרה"צ רבי יעקב בער טייטלבוים אב"ד סיגוט בן האדמו"ר מהרי"י מסאטמר שאף כתב מכתב לשופט, כמו כן התערבות של רבו של הרשקוביץ הגר"א קרויס גאב"ד בית שמואל הגיע היום הבשורה המשמחת על זיכויו.

גם האדמו"ר מהר"א מסאטמר הבטיח לעסקן הרב יואל לנדאו, שאף אחד מהעצורים לא ייכנס לכלא ואכן ההבטחה התקיימה שהרשקוביץ זוכה. 

המכתב של הרבי מסאטמר לשופט

האירוע אירע כזכור בשכונת ויליאמסבורג בברוקלין בסוף 2013, כאשר קבוצה של כ-20 אברכים מקומיים - חלקם חברי ומתנדבי ארגון 'השומרים', תקפה את טאג' פטרסון - סטודנט לאופנה אפרו-אמריקני, שהיה חשוד בעיניהם כמי שניסה לפרוץ למכוניות של תושבים חרדיים המתגוררים בשדרת פלאשינג בשכונה.

פיטרסון סיפר בשעתו כי הגיע בשעת לילה מאוחרות לבית חברו, כאשר הותקף באכזריות על ידי 20 חרדים שהכו בו בכל חלקי גופו והנחיתו אגרוף מדויק בעינו.

המשטרה, שעצרה את האברכים, שהיו ברובם חברי ארגון 'השומרים', לא הצליחה להשיג ראיות נגד החשודים; כמו כן, סרטי האבטחה מהחנויות הסמוכות נעלמו. כתב אישום נגד הרשקוביץ התאפשר לאחר שה-DNA שלו נמצא על העקב של הנעל של פיטרסון.

הרשקוביץ הורשע כחשוד עיקרי בגרימת העיוורון של פטרסון. החשודים הנוספים - פנחס ברויאר ואברהם וינקלר, הודו באשמה וחתמו על עסקת טיעון במסגרתה נידונו לבצע 150 שעות בעבודות שירות בארגון קהילתי. השניים האחרים - אהרון הולנדר ויוסף פריד - זוכו.

העונש הצפוי על עברות מהסוג שבהם הורשע הרשקוביץ , נעות בין 10 ל-15 שנות מאסר. כאמור מבית המשפט הוא קיבל 4 שנות מאסר, אך ביצוע העונש נדחה עד לערעור בו הרשקוביץ זוכה.

מאיר הרשקוביץ השומרים ויליאמסבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד