י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תורה מגנא ומצלא

שמחה בישיבה: כתב האישום נמחק במפתיע

עיריית ירושלים הגישה כתב אישום כנגד ישיבת 'עטרת שלמה' לצעירים, בנושא עבירות בנייה • השופט קבע כי יש למחוק את כתב האישום מאחר והוא אינו חוקתי • כל הפרטים

שמחה בישיבה: כתב האישום נמחק במפתיע
משה גולדשטיין

עיריית ירושלים האשימה את ישיבת 'עטרת שלמה' לצעירים ללא שימוע - והשופט מחק את כתב האישום. בית משפט לעניינים מקומיים בירושלים ביטל כתב אישום שהגישה עיריית ירושלים כנגד ישיבת 'עטרת שלמה' לצעירים, בנושא עבירות בנייה, מאחר ולישיבה לא ניתנה ההזדמנות למסור את גרסתה בהליך שימוע, טרם הגשת כתב האישום נגדה.

עורכי הדין עמית חדד, נועה מילשטיין וענבר שלח ממשרד עו"ד יעקב וינרוט ושות' ייצגו את הישיבה ואלה העלו טענות שונות נגד הליך הגשת כתב האישום על ידי עיריית ירושלים, בהם פגמים שונים.

במסגרת ההכרעה קבע השופט דניאל מרדכי דמביץ כי דין כתב האישום להימחק כיוון שישנה "פגיעה חריפה בתחושת הצדק".

בנוסף, השופט קבע כי "שמיעת חשודים טרם הגשת כתב אישום היא הכרח טבוע בחובת המאשימה. שכן על המאשימה לשקול את כל הראיות המרשיעות והמזכות ולאורן לבחון את סיכוי ההרשעה. שמיעת החשודים טרם הגשת כתב האישום תחסוך במשאבי המערכת הציבורית כולה".

יצוין, כי גם לאחר הגשת כתב האישום העניק בית המשפט למאשימה הזדמנות לרפא את הפגם, לזמן את אחד המנהלים לשימוע, אך עיריית ירושלים לא עשתה זאת. כאמור, השופט ביטל לחלוטין את כתב האישום.

עטרת שלמה עיריית ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד