י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"מטענים ורימונים לעבר החיילים"

7 הרוגים ועשרות פצועים בעימותים עם צה"ל

במהלך השבת: שבעה הרוגים בגבול הרצועה ועשרות פצועים • בלוני תבערה בבית שמש ובירושלים ובלון גז מחובר לבלונים באשכול • סיכום חדשות השבת

7 הרוגים ועשרות פצועים בעימותים עם צה"ל
סכין שנמצאה בזירת האירוע צילום: דובר צה"ל

בשבת אחר הצהרים זוהו מספר אירועי חציה של גדר המערכת בגבול רצועת עזה. בצה"ל אומרים כי כלל האירועים החשודים היו במעקב מרגע חצייתם והם חזרו מיד לשטח הרצועה. בנוסף, ישנו חשוד שחצה את גדר המערכת מצפון רצועת עזה, נעצר סמוך לנקודת החצייה ללא נשק והועבר לתחקור כוחות הביטחון.

בהפרות הסדר האלימות שהתקיימו בשעות אחר הצהריים של יום שישי לאורך גדר המערכת ברצועת עזה השתתפו כ-15 אלף מתפרעים. בהפרות הסדר הושלכו מטענים ורימונים לעבר הגדר ולוחמי צה"ל, יודו אבנים והובערו צמיגים. הכוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש.

במהלך הפרת סדר בדרום הרצועה הניחו מחבלים מטען על גדר הביטחון. פיצוץ המטען פער חור בגדר דרכו נכנסו כ-20 מחבלים שזוהו מיידית על-ידי כוח צה"ל שביצע לעברם ירי הרחקה.

רוב המחבלים חזרו על עקבותיהם לעומק הרצועה. מספר מחבלים התקרבו לעמדה צבאית ובתגובה הכוח ירה לעברם. המחבלים נהרגו.

"מדובר בנסיון טרור שסוכל על ידי כוח צה"ל באופן מקצועי ומהיר ואשר מנע פיגוע כנגד אזרחים וכוחות הביטחון" נמסר מצה"ל.

ארגון הטרור חמאס מוסיף להוביל הפרות סדר אלימות ולנסות לבצע פיגועי טרור כנגד ישראל בחסותן. צה"ל לא יאפשר להפוך את מרחב הגדר למרחב אלימות ולחימה תת- ועל-קרקעי, וימשיך לפעול על מנת להבטיח את ביטחונם של תושבי מדינת ישראל.

במהלך הפרות הסדר בגבול רצועת עזה, נהרגו שבעה מחבלים ועשרות נפצעו. לא היו נפגעים בצד הישראלי.

מטען חבלה המכיל בלון גז מחובר לבלון אותר בתוך מושב במועצה אזורית אשכול בבוקר שבת. המטען היה מוסתר בתוך דגם מקרטון ועליו תמונה של הר הבית. הוא אותר על ידי רבש"ץ הישוב ונוטרל על ידי חבלן.

בכביש 38 בסמוך לבית שמש אותר בסמול לכניסת בלון תבערה וחבלני משטרה טיפלו בפריט. בבוקר שבת אותר בלון תבערה בשכונת עין כרם בירושלים, גם במקרה זה הוזעקו חבלני משטרה שטיפלו בפריט.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן התייחס לאירועים וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "כל עוד לא תיפסק האלימות ברצועת עזה באופן מוחלט, כולל שיגורי בלוני התבערה והצתות הצמיגים מול הישובים הישראלים, לא תחודש אספקת הדלקים והגז לרצועת עזה".

גדר המערכת צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד