י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המלחמה בעיר האדומה

גפני תוקף וחושף: "הייתי חבר של יונה יהב"

במהלך נאום שנשא חבר הכנסת משה גפני בפתיחת מטה הבחירות, אמר: "אנחנו לא מכירים מקרה שמגיעות הבחירות לרשויות המקומיות ואנחנו לא הולכים עם ראש עיר מכהן"

גפני תוקף וחושף: "הייתי חבר של יונה יהב"
גפני בכינוס בחיפה, אמש צילום: אהרון ברוך ליבוביץ

העיר חיפה ליוותה את תנועת 'דגל התורה' בקדנציה האחרונה מספר פעמים. בשיא עמד סירובו של יהב לקיים את ההסכם ולהעניק את תפקיד הסגן לנציג 'דגל' המקומי, שבעקבותיו הצהירו כבר לפני כשלוש שבועות ב'דגל' כי יהב לא ימשיך לקדנציה נוספת.

אמש (מוצ"ש) פתחו ב'דגל' המקומית את מטה הבחירות. במהלך נאום שנשא, תקף יו"ר ועדת הכספים ויו"ר 'דגל התורה', חה"כ משה גפני, את ראש העיר המכהן יונה יהב ואמר כי הוא לא ינצח בבחירות הקרובות. גפני קרא גם ל'אגודת ישראל' החסידית שלא לתמוך בו.

את נאומו פתח גפני כך: "אנחנו נמצאים פה שלושת חברי הכנסת של 'דגל התורה'. אני רוצה לומר לכם שאנחנו לא מכירים מקרה שמגיעות הבחירות לרשויות המקומיות ואנחנו לא הולכים עם ראש עיר מכהן. על פי רוב אנחנו הולכים עם ראש עיר מכהן. בפרט בישובים מעורבים כי אין סיבה שלא, אלא אם כן מדובר בראש עיר בעייתי".

גפני המשיך: "המקרה היחיד שאני יכול להצביע עליו שאנחנו תומכים תמיכה מוחלטת בזה שצריך לעשות כל מאמץ להחליף את ראש העיר זה יונה יהב".

"הייתי עם יונה יהב בכנסת" סיפר גפני, "היינו חברים טובים, הגשנו חוקים יחד. נפגשתי אתו לפני שתי קדנציות. הוא היה אצלי במשרד הישן של 'דגל התורה' ואמרתי לו: יונה, אני רוצה לתמוך בך, אבל תבטיח לי דבר אחד: שאת המדרגות ב'הדר' אל תעצור באזור החילוני".

"תמשיך את הפיתוח גם במקום שגרים חרדים - תתקן את מה שצריך. אני לא דיברתי על ישיבות ועל חיידרים ועל סמינרים ועל בתי כנסת, אלא פיתוח רגיל שעשו גם אצל החרדים. הוא לא הסכים בשום אופן".

לדברי גפני: "לוקחים ציבור שהוא לא רוצה אותו כאן, הוא אמר לי: חיפה היא לא עיר דתית, היא לא עיר חרדית, תלכו לבית שמש או בני ברק. תדעו שהאיש הזה לא הכניס את אצבעותיו באיזה שהיא חתימה על בנייה לציבור החרדי".

גפני התייחס לנושאים שהפכו לסלע המחלוקת בין יהב ל'דגל' - בית הספר 'נתיבות משה'. לדברי גפני, "עמרם מצנע חתם ואישר קרקע לבית הספר בקריית שמואל למעלה מארבע מאות תלמידים שעוברים שם סבל בלתי יתואר. וסיכמתי איתו (עם עמרם מצנע א.ק) שהוא מקצה קרקע, ומצנע היה אמור לדאוג לזה".

"אבל מה שקרה", הוסיף גפני, "זה שיונה יהב עלה לשלטון וביטל את ההקצאה, אפילו לש"ס - הוא הבטיח תלמוד תורה, הוא לא ייתן בניין לחיידר על מה שהוא התחייב. באצבעותיו העדינות הוא לא יגע בחתימות על תלמוד תורה חרדי".

גפני הוסיף: "אין בנייה אחת במשך 15 שנה. המקום היחיד בארץ שיש ציבור חרדי והוא לא מקצה קרקע ולא פונה למשרד החינוך כמו שפונה כל אחד - כמו חולדאי או כמו דנילוביץ' בבאר שבע", טען גפני.

עוד אמר גפני: "כשבעלזא רצו בית ספר לעצמם והם התייאשו וקנו או שכרו מבנה מעצמם, אז הוא הלך לבית משפט והפסיד והלך לערכאה נוספת ושם הוא גם הפסיד. כמה מריבות הוא עשה לבית הכנסת הגדול כאן?!... אני לא רוצה לדבר על מה שהוא עשה לגור. מישהו כאן מהציבור החרדי יכול להצביע על איזה שהוא דבר שהוא עשה או עזר לאחת החסידויות או לקבוצות?" תהה גפני בפני התומכים הרבים.

גפני התייחס לפיצול החרדי ש'אגודת ישראל' החליטה להתמודד בנפרד ולתמוך ביונה יהב כשאמר כי "אין מחלוקות בחיפה, באמת רצינו ללכת יחד. בין הציבורים אין הבדל שמפריד בינינו. יש רק בעיה אחת:שיש כאלה שמפחדים שאם הם ילכו נגד יונה יהב הוא יפגע בהם כי הוא מסוגל לזה. זה חשש מוצדק, לאיים הוא יודע. בחיפה אין מחלוקת. כואב הלב שצריך ללכת בשלושה ראשים, רק דבר אחד - אנחנו לא נכופף את ראשונו למכים".

"דיברתי אתו (יונה יהב א.ק.) על חילולי השבת, הוא פוגע בסטטוס קוו באופן קבוע, הוסיף גפני ופירט את אירועים חילולי השבת בשנה האחרונה, תוך שהוא עוקץ את יעקב ליצמן שתומך ביהב. "אני כנציג 'יהדות התורה והשבת' לא יכול לשתוק על זה, ומיכי התריע בפניו וזה לא דבר חדש"

גפני הצהיר בדבריו כי "צריך להחליף את יהב כי אין דרך אחרת, עם ישראל ידע מאבקים, האיש לא פוגע רק בציבור החרדי הוא פוגע גם בציבור החילוני בחיפה הוא הרחיב את בזן ובתי הזיקוק כי הוא קיבל כסף. הציבור סובל סבל בל יתואר גם שהיה מאבק גדול נגד זיהום האוויר בכנסת האשימו אותו אבל הוא רוצה להרוויח כסף. ההתנהלות שלו היא חסרת אחריות אם לא הציבור החרדי בחיפה הוא לא היה נבחר".

גפני ציין כי, "גם עמרם מצנע הוא לא מחסידי אומות העולם אבל הוא אמר שצריך למה שמגיע לכולם בדין, חוץ מיונה יהב. אין לי הסבר מניח את הדעת למה אנחנו נמצאים במצב הזה" על דרכי הפעולה עד למערכת הבחירות אמר גפני: "אני חושב שצריך לשכנע איש את רעו על המציאות שאנחנו חיים בשלווה. מערכת הבחירות תעבור ואני חושב שתיבחר עינת קליש רותם. אם היא לא תתחייב על שמירת הסטטוס קוו היא לא תיבחר".

גפני התייחס גם לפרסום ב'בחדרי חרדים' כי דגל התורה המקומית נאלצה לשנות את הפרסומים בעיר בגלל פנייה של יהב על האות 'ן' שהוא סירב לאשר לסיעת דגל ואמר, "היינו צריכים לקבל אישור וקיבלנו אישור ממפלגות יהודיות וערביות אבל אצבעותיו החילוניות לא נותנות לאשר אות למפלגה חרדית כמו דגל התורה, אותי הוא מנסה לשכנע שהוא בעד החרדים והוא חזן שיודע להגיד קדיש ויודע לגשת לפני העומד. אתם תיהיהו בבית שמש לא פה. אז איך נשמע את הקדיש שלו?" תהה.

את דבריו סיים גפני בפנניה לתומכי דגל בעיר, "אני מבקש לא לריב עם אף אחד ולשכנע וההיסטוריה תשפוט אותו שיגידו שהאיש פגע בכל מה שקדוש ליהדות החרדית ואתם החרדית הצלתם אותו" גפני הוסיף כי צריך "לדבר עם החברים באגודת ישראל ובש"ס בדרכי נועם ולומר להם שזה לא נושא מפלגתי או פוליטי הוא נושא של יהדות הוא נושא 'אידישקייט'. הרבה גופי תורה תלויים בה כאן בחיפה".

גפני יונה יהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד