י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
גיוס, שבת והבחירות המקומיות >

אלו הן החלטות חברי המועצת בכינוס אמש

הבוקר מתפרסמות ההחלטות של חברי מועצת גדולי התורה אמש - בתום דיון שנמשך כשעתיים • ההכרעה הדרמטית בנושא חוק הגיוס, סוגיית חילולי השבת בבני ברק והבחירות המוניציפליות

אלו הן החלטות חברי המועצת בכינוס אמש
האדמו"ר מגור בדרכו לכנס המועצת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חוק הגיוס

לאחר הישיבה הדרמטית אמש (ראשון), מועצת גדולי התורה מפרסמת הבוקר את החלטותיה בעניין חוק הגיוס, מוחה על חילולי השבת בעיר בני ברק ומוציאה הודעת תמיכה במועמדי 'אגודת ישראל' ברחבי הארץ.

הבוקר בביטאוני 'אגודת ישראל' - 'המודיע' ו'המבשר' סוקרים בהרחבה את כינוס המועצת אמש. "מועצת גדולי התורה, החליטה אמש בישיבה ממושכת, כי תהיה עמידה איתנה על כך שיושבי בית המדרש יוכלו להגות בתורה, כל זמן שלבם חפץ".

על פי ההודעה: "המועצה הנחתה את חברי הכנסת להביא ליישום החלטה זו כמדיניות ברורה". דהיינו, לקבל התחייבות כי גם אם החוק יופקע לא יגויסו בחורי ישיבות שאינם חפצים להתגייס לצה"ל.

בביטאוני 'אגודה' נכתב הבוקר: "מועצת גדולי התורה ביטאה את חשיבות לימוד התורה בכל הדורות ובכל הזמנים ותחת כל סוגי השלטון בעולם. יהודים מסרו נפשם ללמוד תורה והתורה ורק התורה היא היא אשר הצילה את עם ישראל במשך אלפי שנים, חרף הרדיפות - בעוד עמים אחרים נעלמו ונכחדו".

על פי עיתון 'המבשר', את הישיבה "פתח מרן האדמו"ר מויזניץ שליט"א, שבירך את המשמר היוצא (מזכיר המועצת א.ק.), הרה"ג ר' מרדכי שטרן שליט"א - שכיהן כמזכיר מועצת גדולי התורה בכשרון ובחן; והאציל ברכות למשמר הנכנס - הרה"ג ר' יעקב ולצר שליט"א".

בישיבה שנערכה למעלה משעתיים שמעו תחילה גדולי האדמו"רים סקירה של יו"ר ועד הישיבות, הרב חיים אהרן קאופמן, שסקר מפורטת את המתרחש בתחום טיפול ועד הישיבות בדיחויי הגיוס. 

לאחר מכן, "חברי הכנסת של 'אגודת ישראל' דיווחו על ההליכים לשמירת מעמדם של בני התורה שתורתם אומנותם, לאחר דיון מעמיק ויסודי".

בנוסח ההחלטה הרשמית נכתב, "א. מועצת גדולי התורה מדגישה כי לומדי התורה הקדושה הם המגנים על כלל ישראל מפגעי הזמן בכל הדורות, וזה היה היסוד לקיום העם היהודי בכל הזמנים
ובכל התקופות. גם במחיר של מסירות נפש נעמוד איתנים על כך שיושבי בית המדרש יוכלו להגות בתורה, כל זמן שנפשם חשקה בכך, כפי שהיה עד היום".

ב. מועצת גדולי התורה הנחתה את חברי הכנסת לגרום לכך שהחלטה זו תיושם כמדיניות ברורה ולפעול בהתאם לכך".

אמנם סוגיית חוק הגיוס היארא שתפסה את הכותרות בתקשורת - אולם המועצת עסקה אמש בסוגיות נוספות. להלן.

חילולי שבת

המועצת דנה בחילולי השבת בבניית תוואי הרכבת בעיר בני ברק שהוציאה המונים אל רחובות בני ברק לפני כחודש, כאשר על פי הדיווח "מזכ"ל 'אגודת ישראל' וראש עיריית בני ברק, חנוך זייברט, סקר בכאב את פרצות חילולי השבת בארץ הקודש בבני ברק, עיר השבת, שגם בה העזו לפרוץ את חומת השבת".

על פי ההודעה: "מועצת גדולי התורה הביעה מחאה נוקבת על הפגיעה בכתר עם ישראל, שבת קודש, וקראה לעשות כל מה שאפשר כדי לבצר את חומות השבת ולמנוע חילולה".

בחירות מוניציפליות

בנוסף, עסקו חברי המועצת גם בבחירות המוניציפליות, כאשר "מועצת גדולי התורה החליטה כי תפרסם בקרוב 'קריאת קודש' לקראת הבחירות לרשויות המקומיות, באשר לחובת כל בעל זכות בחירה להצביע עבור נציגי 'אגודת ישראל' - ג', או עבור כל מסגרת ש'אגודת ישראל' משולבת בה בכל עיר ויישוב".

"כמו כן, להצביע עבור המועמדים לראשות העיר או המועצה מטעם 'אגודת ישראל' ולא להיות פורש מן הציבור, חלילה. בערים שבהן אין מועמד מטעם 'אגודת ישראל', יצביע כל אחד לראשות העירייה כפי הוראת רבותיו", נקבע.

יצוין כי אמש בישיבת המועצת הגיעו גלרית המועמדים השונים לראשות רשויות ברחבי הארץ מטעם 'אגודת ישראל'. ואלו הם: יוסי דייטש, ירושלים; מאיר רובינשטיין – ביתר; ישראל פרוש – אלעד; אליהו גפני, עמנואל; נחמן גלבך – צפת. הללו, נכתב בהודעה "נכנסו אל ישיבת מועצת גדולי התורה וקיבלו את ברכת הקודש לברכה והצלחה".

חוק הגיוס מועצת גדולי התורה חילול שבת בחירות מוניצפליות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד