י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הורשע הנהג שדרס למוות את אביעד אלמלם ז"ל

אב הקורבן בשיחה כאובה: "הכרית נרטבת. הילדים זוכרים ודואגים"

בעקבות הרשעת הנהג שלפני כשנתיים עלה על ההגה בהשפעת סמים ואלכוהול והרג את אביעד ואחייניתו אלישבע, שוחחנו עם אביו של הקורבן, שחוזר לרגעים הקשים ומגולל בשיחה ל'בחדרי חרדים', "הכרית של אשתי רטובה מדמעות" • וגם: הזכרונות, הדאגה וההתמודדות עם האובדן המר

אב הקורבן בשיחה כאובה: "הכרית נרטבת. הילדים זוכרים ודואגים"
אביעד אלמלם ז"ל על רקע התאונה צילום: אורי דיוויס, איחוד הצלה

חוזר לרגעים הקשים: מיכאל אלמלם, אביו של אביעד בשיחה מצמררת ל'בחדרי חרדים', משחזר את היום המר בו נהרג בנו, ומדבר בכאב על הזמן שחלף, בעקבות הרשעת הנהג שדרס למוות את בנו אביעד ז"ל בתאונה מחרידה. "במשך השנתיים האחרונות עורך הדין של אנטון ניסה להגיע לכל מיני עסקאות הזויות ולא הסכמנו לזה, הפרקליטות נלחמו ודרשו להרשיע אותו על שני מקרי הרג, סמים ועוד", אומר האבא בראיון כואב.

הנהג הדורס, אנטון פרוס, בן 34 ממודיעין, הורשע הבוקר (שני) בהריגה של אביעד אלמלם ז"ל (19) מאשדוד ואחייניתו אלישבע חדד ע"ה (20) מבני ברק, בתאונת הדרכים שאירעה לפני כשנתיים, בעת שהקרבנות היו בדרכם לסליחות אחרונות בערב יום כיפור תשע"ז בכותל המערבי.

אביעד אלמלם ז"ל עם הרב קנייבסקי

"עברנו שנתיים מאוד מאוד קשות", מגולל ל'בחדרי חרדים' מיכאל אלמלם, אביו של אביעד ז"ל. "הכרית של אשתי עדיין לא יבשה, בלילות כשעולים לישון הכרית נרטבת שוב ושוב, בפרט בחגים". מיכאל מספר כי בשבוע הבא בנו אביעד אמור היה לחגוג יום הולדת 21, "זה מאוד מאוד קשה. התחושות בבית מאוד מתוחות, הילדים בבית זוכרים ודואגים. אפילו שהם קטנים הם מתעניינים מה עשו לאותו נבל. אנחנו משתדלים לעשות הרבה לעילוי נשמתו.

אתם מגיעים לדיונים בבית המשפט? דיברתם עם אנטון?, אנחנו מתעניינים, "במהלך הדיונים הוא לא מסתכל עלינו. כתבים ניגשו אליו, הציעו לו להביע חרטה, התנצלות, משהו הכי קטן - אבל הוא סירב ולא הסכים".

האב השכול מבקש במהלך השיחה העצובה, "שהעונש יהיה במידה חמורה, כדי שאחרים לא יגיעו לסיטואציה הזו. לא מדובר פה בשוגג אלא במזיד, אנחנו לא רוצים שמישהו אחר ישלם את המחיר הכבד שאנחנו שילמנו".

על פי כתב האישום המתוקן, כארבעה חודשים לפני התאונה, בעקבות עבירות תנועה שביצע אנטון פרוס, נשלל רישיון הנהיגה שלו למשך שבעה חודשים, וזה הפקיד את רישיון הנהיגה כחודשיים בטרם התאונה.

בטרם התאונה הוא שכר רכב, צרך סם קוקאין ושתה משקאות אלכוהוליים וסם קנאביס בדירה של חברו בראשון לציון. בסמוך לחצות הלילה התכונן לנסוע לביתו במבשרת ציון, חברו הציע לו להמתין אך הוא השיב שמרגיש טוב ויצא לנסיעה.

אנטון פרוס הבוקר בבית המשפט. באדיבות המצלם

בזמן שאנטון פרוס נוהג בכביש 1, רכב ובו אביעד אלמלם ז"ל, אלישבע חדד ע"ה, קרן חדד אסנת חדד ואסתר כהן-פור נסעו ברכב מאזדה לכיוון ירושלים. בשל תקלה ברכבם ועשן שנפלט ממנו, עצרו את הרכב בצד הכביש ויצאו מהרכב.

אנטון נהג במהירות גבוהה ולא שמר מרחק, פגע ברכב פיאט שנסע לפניו ופגע בחלקו האחורי. רכב הפיאט סטה מנתיב נסיעתו ופגע באביעד ואלישבע ז"ל. אנטון אמר לשוטר שהגיע לזירת התאונה כי לא הוא נהג ברכב אלא חברו ארקדי - ומיד התקשר לארקדי שיגיע למקום.

זירת התאונה. צילום: דוברות מד"א ואיחוד הצלה

אביעד נהרג במקום ואלישבע פונתה לבית החולים שם נפטרה בשעות הבוקר. שאר הנוסעים נפצעו. "בנסיבות האמורות, גרם הנאשם באופן נהיגתו למותם של המנוח והמנוחה, חבל באוסנת חדד חבלה חמורה שלא כדין, פצע את קרן חדד ורשיד שוויקי שלא כדין, זאת כשהוא נוהג ברכב בזמן פסילה, בהיותו שיכור ותחת השפעת סמים מכשרים ומשקאות משכרים ועשה דבר בכוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי".

אנטון פרוס הורשע בשתי עבירות של הריגה, גרימת חבלה חמורה, פציעה, נהיגה בשכרות, נהיגה תחת השפעה, שיבוש מהלכי משפט, נזק לאדם ולרכוש ונהיגה בזמן פסילה.

מעצרו של הנהג הוארך בשלושה חודשים או עד למועד גזר הדין, המוקדם מביניהם.

אלישבע חדד אביעד אלמלם נהיגה בשכרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד