י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"הלימוד עם הרב מעניק לי חיים"

מפעים: הקשר והחברותא של וינרוט ורה"י

עו''ד הרב יעקב וינרוט ז''ל, שהסתלק הבוקר לבית עולמו, היה תלמידו המובהק של ראש ישיבת פוניבז', הגרב''ד פוברסקי - חבר מועצת גדולי התורה • 'בחדרי' עם הפרטים על הקשר המיוחד ביניהם • וגם - ההתעקשות שלו להגיע בכל מחיר ללימוד: "ההגעה שלי לכאן עלתה עשרות אלפי דולרים"

מפעים: הקשר והחברותא של וינרוט ורה"י
גם במחיר של עשרות אלפי דולרים. וינרוט ז"ל עם הגרב"ד פוברסקי צילום: באדיבות המצלם

עו''ד הרב יעקב וינרוט ז''ל, שהסתלק הבוקר לבית עולמו, היה תלמידו המובהק של ראש ישיבת פוניבז', הגרב''ד פוברסקי - חבר מועצת גדולי התורה. ל'בחדרי חרדים' הגיע מידע מפורט אודות הקשר ביניהם.

זה התחיל עוד מימי לימודיו של וינרוט בישיבת פוניבז' לפני למעלה מ-50 שנה, אז דבק בראש הישיבה ובתורתו והמשיך בחברותא וענייני ציבור. 

לאחר נישואיו פרש וינרוט ללימודי משפטים ועשה בהם חיל. לימים ניגש למורו ורבו בבקשה לקביעת זמן ללימוד בצוותא וכך הלך הקשר בין התלמיד לרב והתהדק.

תחילה למדו פעם בשבוע ביום שני בערב, אולם וינרוט לא הסתפק בזאת וביקש מראש הישיבה להוסיף עוד שעות לימוד, כשהוא מנמק ששעות הלימוד עם ראש הישיבה "מעניקים לי חיים". 

ואכן הגרב"ד הוסיף וקבע עמו זמן ללימוד משותף מידי יום שישי אחר הצהריים ללימוד ארוך. וינרוט מצידו לא וויתר על הלימוד עם מורו ורבו, וחרף עיסוקיו הכבירים ניתן היה למנות את הפעמים הבודדות בהן לא הגיע ללימוד המשותף.

לפני שנים אחדות, עם כניסתו לביתו של ראש הישיבה ברחוב בן זכאי 45 בבני ברק, אמר וינרוט לחברותא: "היום ההגעה שלי לכאן עלתה עשרות אלפי דולרים".

וינרוט הסביר: "אני עסוק כעת בייצוג של לקוח פרטי בספרד שהגיע לכאן פעמים רבות לליווי משפטי. בימים אלו מתקיימים הדיונים בבית המשפט - שם והודעתי לו שאני לא יכול לנסוע לספרד לייצג אותו במשפט, כיון שמחמת כך אני איאלץ להחסיר ללימוד הקבוע".

"וינרוט הוסיף: "הלה לא ויתר והעמיד עבורי את מטוסו הפרטי שלקח אותי משדה התעופה הקרוב לבית המשפט לארץ, והמטוס ממתין עבורי בשדה התעופה כאן עד שאסיים את הלימוד ואשוב חזרה לספרד...".

אין ספור נושאים ציבוריים עלו על שולחנו של וינרוט, לבקשתו של הגרב"ד פוברסקי, ואת כולם הוא ייצג ללא תמורה ובאחריות רבה.

אם זה במו''מ של 'יהדות התורה' מול מפלגות השלטון שאותם הוא ליווה במסירות. או של ישיבות ומוסדות תורניים שנקלעו לתסבוכת משפטית ולבקשת ראש הישיבה ייעץ וליווה ללא תמורה.

לאחר הבחירות המוניציפליות האחרונות נקלעה העיר בית שמש למערבולת בעקבות פרשת זיופי תעודות הזהות שנתפסו ע''י המשטרה אצל פעילי מפלגה חרדית בעיר.

לבג''צ הוגשה אז עתירה כנגד טוהר הבחירות והליווי התקשורתי העצום יחד עם האווירה הכללית בציבור החילוני לא הותירו ספק בדבר החלטת בג''צ הצפויה.

ראשי הציבור החרדי שפנו אז למרן ראש הישיבה הגראי''ל שטינמן זצ''ל הופנו על ידו לראש הישיבה הגרב''ד פוברסקי, שזה מצידו מערב את תלמידו ומקורבו עו''ד וינרוט.

וכך, למרות חוסר הסיכוי המסתמן, הצליח עו''ד הרב וינרוט בגאונות משפטית להפריך את טענות התביעה והוביל להחלטה לבחירות חוזרות בעיר ובסופו של דבר - לבחירת ראש העיר משה אבוטבול.

פרק נרחב ניתן לכתוב על סכומי העתק שהעביר דרך הגרב"ד למשפחות בני תורה ואברכים - כאשר התנאי היחידי היה שמירה על חשאיות הנותן. אך כבקשתו בחייו, מן הסתם זהו רצונו אף כעת.

בשבועות האחרונים עוד הגיע וינרוט ללימוד המשותף ואף ביום ראשון האחרון היה אמור לעלות להזמין את הגרב"ד להשתתף בחתונת נכדתו שתתקיים ביום ראשון הקרוב, אך באותה השעה נלקח לאשפוז בבית החולים ומשם לא חזר. 

יהי זכרו ברוך.

יעקב וינרוט הגרב"ד פוברסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד