י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ראש הממשלה וראש הישיבה נפרדו

הלווית הפרקליט החרדי: "יחיד בדורו" • תיעוד

תיעוד דומע: המונים ליוו למנוחות את פרקליט הצמרת החרדי, עו"ד ר' יעקב וינרוט ז"ל • ראש ישיבת פוניבז' הגרב"ד פוברסקי,  ספד בבכי, "היה לך לב זהב. צר לי עליך, נעמת לי מאוד" • הבן יחיאל ספד לאביו, "סליחה אבא היקר" • 'בחדרי חרדים' מגיש סיקור וגלריית תמונות ממסע ההלוויה

הלווית הפרקליט החרדי: "יחיד בדורו" • תיעוד
עו"ד דב וינרוט מספיד את אביו יעקב ז"ל צילום: שוקי לרר

מחצר הבית ברחוב יונה 23 שברמת גן, יצאו המונים בשעות אחר הצהריים ללוות בדרכו האחרונה, את פרקליט הצמרת החרדי עורך הדין יעקב וינרוט זכרונו לברכה, בראשות רבנים וראשי ישיבות, וכן בכירי הממשלה ועולם המשפט הישראלי ושאר עמך בית ישראל.

ראשון המספידים היה הגרי"מ לאו, רבה הראשי של תל אביב יפו, שאמר בקול בוכים, "כולם יודעים על וינרוט שהיה פרקליט גדול, אבל לא יודעים על החברותא שלו עם ראש ישיבת פוניבז', היה לו מוח מזהיר שאין שני לו היה לו לב אדיר שהיה רחום וחנון".

ראש ישיבת פוניבז' הגרב"ד פוברסקי, חברותא לשעבר של וינרוט, ספד בבכי, "היה לך לב זהב. צר לי עלייך, נעמת לי מאוד. הנפש שלו הייתה תורה. יענקל'ה היה תורה וגדולה במקום אחד. אם הייתה בעיה בבית או צרה - הייתי מזעיק אותו ללמוד קצת תורה. הוא היה יחיד בדורו ואני אומר למשפחתו: אני יודע דברים שהם לא יודעים. החסדים שלו גדולים ולא רגילים. הקב"ה לוקח כשהוא צריך לקחת. השם נתן והשם לקח. לאן הוא לקח אותו? אליו אל כיסא הכבוד. אנחנו כאן בוכים ומתאבלים ובשמיים הוא שש ושמח".

לאחר מכן ספדו הבנים של הנפטר, שיבדלו לחיים טובים, ר' יחיאל ר' דובי ור' שמואל, אשר עמדו בדבריהם הנרגשים על גדלותו של אביהם בלימוד התורה ובגמילות חסדים.

הבן שמואל סיפר בהספדו על מעשי החסד של אביו: "אב השאיר עוד יתומים שהוא עזר להם שהיינו ילדים היינו הולכים בבני ברק ועצרו אותנו אנשים שאמרו לנו תגידו תודה לאבא שלכם. הוא עזר להרבה אנשים".

הבן דובי אמר בהספדו, "אבא היה מגיע בשעה מאוחרת הביתה הוא היה רץ ישר ללמוד לא היה הולך לישון, תמיד היה שגור בלשונו דבר תורה".

הבן, יחיאל וינרוט, ספד לאביו במהלך ההלוויה, "סליחה אבא היקר, סליחה מכל הנוכחים שההספד יהיה קצר. אני פשוט מתקשה למצוא את המילים שיכולות להכיל את גודל הדמות, את המשמעות, את המראות שחולפים בלי סדר. התפקיד של כל אחד בעולם הוא לשאוף להגיע להשגות גבוהות, לשאוף למעלה. מצד שני, לא לשכוח לראות את הזולת, את השיתוף. לשלב את שני אלה. זה התיאור הכי מתאים לך אבא".

הבן הוסיף לתאר את התקופה הקשה, "כשהכל התחיל אמרת כמה פעמים שאתה לא כל כך חושש מהמוות עצמו. אתה חושש שהמחלה תיטול ממך צלם אנוש. אני רוצה להגיד לך אבא שלא רק שלא לקח ממך צלם אנוש, זה הכפיל אותו פי כמה וכמה. כולנו זכינו לראות מהי רגישות לזולת במצבים הכי קשים".

עו"ד עמית חדד, שותף במשרד ד"ר י. וינרוט ושות' בהספדו ליעקב ז"ל: "הבכי שוטף אותנו והוא משלים את שמילים אף פעם לא יוכלו לתאר. הוא מספר את מה שאנחנו רוצים לזעוק אבל לא יודעים איך. ביום הזה כולנו בוכים. אנחנו בוכים כמובן את לכתו של יעקב התלמיד החכם, הפילוסוף, המשפטן, איש ההגות, איש ההלכה והמורה הדגול. אבל בראש ובראשונה אנחנו בוכים את לכתו של יעקב וינרוט האדם".

"יעקב חווה את הזולת. הוא חווה אותו עד יומו האחרון. גם בתוך המחלה הארורה שאחזה בו, יעקב לא איבד לרגע אחד את היכולת להעניק. הוא לא נתן למחלה לקחת ממנו את עוז הרוח או לשחוק את תחושת השליחות שבערה בו כל העת. יעקב היקר והאהוב שלנו, אני מבטיח לך שנעשה כל שביכולתנו כדי לקיים את השליחות שגילמת בהווייתך. אנחנו מקבלים על עצמנו את צוואתך, להמשיך את המפעל האדיר שהקמת. המשרד ימשיך לתרום וימשיך לפעול בהתאם לחזון שהתווית. המשרד ימשיך ויחבר בין הקצוות בחברה וימשיך לפתוח את שעריו גם בפני אלו שכל הדלתות האחרות נסגרו בפניהם. יעקב אתה כבר חסר לי. תודה על הכל".

לאחר אמירת הקדיש, יצא מסע הלוויה לעבר העיר נתניה, שם משתתף ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון ליברמן, והוא ייטמן בבית העלמין בשיכון ותיקים ליד אביו ר' משה אהרן וינרוט ז"ל.

הלוויה עורך הדין יעקב וינרוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד