י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בעקבות התקיפה

השדרן זעם: "היהודים יודעים הכל ומתאבדים"

מייקל סאבג', שדרן רדיו, סופר ופובליציסט יהודי אמריקאי, שמשדר באחת התוכניות הפופולריות בארה"ב, זעם בשידור על ההחלטה של משטרת ניו יורק, להוריד את סעיף "פשע שנאה" מכתב האישום שהוגש נגד החשוד שהיכה חרדי בדרכו לתפילה

השדרן זעם: "היהודים יודעים הכל ומתאבדים"
תקיפת יהודי בברוקלין צילום: צילום מסך

מייקל סאבג', שדרן רדיו, סופר ופובליציסט יהודי אמריקאי, שמשדר באחת התוכניות הפופולריות בארה"ב, זעם בשידור על ההחלטה של משטרת ניו יורק, להוריד את סעיף "פשע שנאה" מכתב האישום שהוגש נגד החשוד שהיכה קשות יהודי חסידי ביום ראשון האחרון.

בתוכנית הרדיו של סאבג' שמשודרת ביותר מ 350 תחנות רדיו ברחבי ארצות הברית, עם כ-9 מיליון מאזינים בממוצע, השדרן הביע ביקורת קשה נגד ראש עיריית ניו יורק דה בלאזיו, ותהה באוזני המאזינים, "איך היהודים מצביעים לדמוקרטים, "זו התאבדות".

השדרן הזכיר כי האיש שהיכה את החסיד, צעק תוך כדי המכות, מילים בגנות מדינת ישראל, והוסיף את המילה 'אללה' כמה פעמים.

השדרן זעם על כך שהיהודים באופן קבוע מצביעים לדמוקרטים ולראש העיר הנוכחי שהוא דמוקרט.

במהלך השידור, השדרן הפופולארי תהה בקול רם: "למה הקהילה היהודית תמיד מצביעה לדמוקרטים בניו יורק - מה לא בסדר איתם?!"

הוא המשיך, "הם יודעים הכל על הכל - בנקאות, משפטים, רפואה - אבל כשזה מגיע להישרדות הם התאבדותיים!". את תמלול דברי השדרן הביא אתר Yeshiva world news.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ליפא שוורץ בן ה-62 הותקף קשות ביום ראשון ברחוב בבורו פארק - ברוקלין.

שוורץ שהותקף קשות בשעה 7:30 בבוקר שעון מקומי כשהוא בדרך לבית הכנסת לתפילת שחרית.

התיעוד מצלמות האבטחה שבו נראה שוורץ מותקף קשות על ידי גבר שיצא מרכבו, הפך לויראלי ברשתות החברתיות עם מעל מיליון צפיות, כשהגולשים דורשים למצות את הדין עם התוקף.

שוורץ סיפר לתקשורת בארה"ב שהוא היה בדרך לבית הכנסת, בשדרה ה-13, כאשר לפתע שמע רכב עוצר, והנהג קופץ החוצה מן המכונית. "קפאתי מיד, בתקווה שהוא יחלוף על פני". אמר. אבל התוקף היה באטרף וזינק על שוורץ והחל להכותו.

שוורץ אמר שהוא ראה את המוות לנגד עיניו. "באותו רגע ראיתי את המוות מול העיניים שלי, ראיתי שתי אפשרויות, או שאני נלחם בחזרה ומתאמץ לצאת מהפיגוע הזה או..."

למזלו של שוורץ עובר אורח חרדי ראה את המכות, הוא ניגש לעבריין התוקף וניסה לעצור אותו מלתקוף, התוקף עזב את שוורץ והחל לרוץ אחרי הגבר השני, כשבהמשך הרחוב הוא נעצר על ידי שוטרים ומתנדבים של ארגון השומרים.

התוקף העונה לשם, פארוק אזאל, בן 37 ​​תושב סטטן איילנד, הואשם בפשע שנאה, הוא הואשם בגרימת נזק של שבירת המשקפיים של שוורץ, ובעוד מספר סעיפי תקיפה, בנוסף יש לו 8 תיקים על מעצרים בשנים האחרונות.

תקיפת יהודי ברוקלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד