י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הסלמה > הלימודים בעיר בוטלו

פגיעה ישירה של גראד בבית בבאר שבע

הלילה בשעה 3:39 פילחה אזעקה את העיר באר שבע ומיד לאחר מכן נשמע פיצוץ עז - רקטת גראד ששוגרה מרצועת עזה פגעה בחצר בית וגרמה לנזק לדירה, רקטה נוספת פגעה בבת- ים • 6 אנשים נפגעו, מתוכם 4 בני משפחה; טרם ברור מדוע לא הופעלה מערכת כיפת ברזל

 פגיעה ישירה של גראד בבית בבאר שבע
הבית שנפגע מרקטת הגראד צילום: כבאות והצלה נגב

אם לא היה די בהתפרעויות על גדר המערכת בגבול רצועת עזה, כעת צה"ל יתקשה להכיל את הפגיעה הישירה בבניין בבאר שבע וככל הנראה יבצע תקיפות משמעותיות יותר.

הלילה, בשעה 3:39, פילחה אזעקה את העיר באר שבע ומיד לאחר מכן נשמע פיצוץ עז. רקטה ששוגרה מרצועת עזה פגעה בחצר בית וגרמה לנזק לדירה.

מדובר בשיגור 2 רקטות ארטילריות, ככל הנראה גראד, ששוגרו מרצועת עזה. אחת מהן התפוצצה בים, אולם הרקטה השנייה פגעה פגיעה ישירה בבית.

דיירי בית שנפגע כתוצאה מפגיעת הרקטה חולצו מהממ"ד על ידי המשטרה; בחסדי שמיים לא היו נפגעי גוף. לא ברור למה מערכת ההגנה כיפת ברזל לא פעלה ליירוט הרקטה.

חובשים ופראמדיקים של מד"א, יחד עם כונני איחוד 'הצלה', העניקו טיפול רפואי לדיירי הבית: אשה כבת 39 ושלושת ילדיה בגילאי תשע, עשר ושתים עשרה שלקו בהתקף חרדה; ובנוסף בשני דיירים שמתגוררים בסמוך.

בנוסף, העניקו מד"א טיפול רפואי ופינו בן 40 ובת 50 שנפצעו באורח קל במהלך ריצה למרחב מוגן.

לוחמי האש מתחנת באר שבע פעלו לניתוק מקורות אנרגיה וסריקות בבית, לאחר הפגיעה של הרקטה.

המצב בדרום אינו מזהיר במיוחד. זה כבר למעלה מחצי שנה שטרור העפיפונים נמשך, מרצועת עזה מופרחים מידי יום בלוני ועפיפוני תבערה לעבר העוטף, ואלה גרמו לשריפות שכילו למעלה ממחצית יערות קק"ל באיזור בעוטף.

במהלך התקופה כבר היה נראה מספר פעמים שישראל נכנסת למבצע צבאי, אולם בתיווך מצרי זה נמנע ברגע האחרון והושגה רגיעה זמנית שיציבותה עמדה על כרעי תרנגולת.

לאחר שיגור הרקטה הלילה לעבר העיר באר שבע ופגיעה ישירה בבניין; קשה לדמיין את הקבינט המדיני ביטחוני הצפוי להתכנס היום 'מכיל' את האירוע ואינו מחליט על תגובה משמעותית - דבר שיכול להביא לתגובה של חמאס וחוזר חלילה.

בהערכת מצב בעיריית באר שבע הוחלט כי לא יתקיימו הלימודים במוסדות החינוך היום. במועצה האזורית שדות נגב הלימודים יחלו בשעה 10:00.

יצוין כי הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט, ששהה בניו יורק - יצא מיד חזרה לישראל וביטל את פגישותיו עם השגרירה היוצאת ניקי היילי ושגריר ישראל באו"ם דני דנון.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הורה על סגירת המעברים ארז וכרם שלום וכן על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה ל-3 מיילים ימיים בלבד.

‏על פי דיווח בערוץ 10, בשעה האחרונה קיבלו שרי הממשלה הודעה על ביטול ישיבת הקבינט שהייתה אמורה להתקיים הבוקר ולדון במצב בעזה.

ח"כ מוטי יוגב אמר הבוקר: "איננו חפצי מלחמה, אבל אנחנו אחראים לחיי אזרחינו וחיילינו ולביטחון מדינתינו. לכן, הגיע זמן תגובה ! מי שיברח מטרור, אחראיות ותגובה גם כעת, לאחר הטיל שנפל בבאר שבע ללא נפגעים, עלול להיות אשם במידה ויפלו עוד טילים חס ושלום עם נפגעים. הגיע זמן תגובה מרתיעה - פגיעה בראשי החמאס. למען ביטחון ישראל."

באר שבע הסלמה בדרום רקטת גראד פגיעה ישירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד