י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הכוחות שהגיעו לזירה ראשונים מדברים

"מצאנו ילדים מבוהלים, הבית קרס עליהם"

לילה קשה בדרום: קומתו העליונה של בית משפחת גולדשטיין נהרסה לחלוטין ואף הבתים הסמוכים נפגעו • כוחות הביטחון שהגיעו לזירה ראשונים מדברים: "נכנסנו לבית, הבאנו שלושה ילדים ואמא; מבוהלים, מפוחדים. כל הבית קרס עליהם. קראנו לכוחות נוספים" • צפו בתיעוד

"מצאנו ילדים מבוהלים, הבית קרס עליהם"
הבית שנפגע מרקטת הגראד צילום: כבאות והצלה נגב

לילה קשה בדרום: ארבעה בני משפחת גולדשטיין נפגעו מרקטת גראד שנורתה לעברם בשעה 3:39. קומתו העליונה של הבית נהרסה לחלוטין והבתים הסמוכים נפגעו גם כן. כעת נבדק אם הבית בסכנת התמוטטות. 

מתחקיר ראשוני עולה כי האם, שהייתה בקומת הבית התחתונה, הספיקה תוך פחות מדקה משמיעת האזעקה להוציא את הילדים, בני 9, 10 ו-12, ממיטותיהם בקומה העליונה - זו שנפגעה באופן הקשה ביותר - ולהכניסם למרחב מוגן.

כוחות הביטחון שהגיעו לזירה ראשונים מדברים: "בשעה רבע לארבע הגענו מיד למקום - אני והצוות שלי ועוד צוותים של בילוש, הגענו ראשונים לזירה. יש פה הרס גדול. הבנו שיש לכודים בתוך הבית. נכנסנו לתוך הבית, הבאנו שלושה ילדים ואמא, מבוהלים, מפוחדים. כל הבית קרס עליהם. קראנו לכוחות נוספים".

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ, אמר בשיחה לרדיו "קול חי": "אינני נותן עצות למדינה מה לעשות, אבל הממשלה צריכה לקבל החלטות. אי אפשר להסכים ששגרת העפיפונים והרקטות תימשך. רוצים שקט".

החמאס והג'יהאד האסלאמי הוציאו הודעה משותפת בה הודיעו כי לא לקחו חלק בירי שתי הרקטות לעבר ישראל. בהודעתם מסרו כי הם מתנגדים לירי שפוגע לדבריהם במאמצי המצרים להסיר את המצור מעל הרצועה.

יצוין כי לאחר הערכת מצב בכלל המועצות האזוריות בעוטף עזה, הוחלט כי לא יתקיימו היום לימודים בכל מוסדות החינוך בעוטף עזה. בשדרות בוטלו הלימודים ע"י הצבא. מעיריית שדרות נמסר כי לא מדובר בהחלטה של ראש הרשות.

בתוך כך, כלי טיס של צה"ל תקף חוליית מחבלים באזור רפיח בצפון רצועת עזה, במהלך ניסיון לביצוע ירי רקטי לעבר שטח ישראל. במהלך האירוע הופעלה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית חוף אשקלון, אולם לא דווח על נפגעים או נזק.

בתקיפת צה"ל ברפיח, כך על פי דיווחים פלסטיניים, נהרג מחבל אחד , אג'י אחמד אל-זענין (25) ונפצעו שלושה נוספים.

באר שבע הסלמה בדרום רקטת גראד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד