ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
כנסו ללייבל'ה

חשיפה: המקהלה שסירבה לשיר בג'ינגלים

והשבוע בלייבל'ה: החגיגות של התותחים, המבט של שרוליק פרוש, ההפרעה של ידידיה מאיר, הדוקטורט של שרקי, האבנט של בבצ'יק, החתונה של אבוטבול ועוד

חשיפה: המקהלה שסירבה לשיר בג'ינגלים
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה לא נח לרגע בתקופה האחרונה בגלל הבחירות, למרות פסילות המועמדים השונים - שלייבל'ה הצטער על כך וחש בכאבם. העיקר שהג'ינגלים לא נפסלו, בזה ננוחם.

בעבר, לייבל'ה זוכר, בקושי שרו נקדש שם שמים ו"עץ חיים היא", ואילו היום מיטב האולפנים, הזמרים והמלחינים מתגייסים לשיר את ההמנונים של המפלגות השונות.

ובכן, לייבל'ה מציע הצעה: כל זמר ששר למפלגה מסוימת, לא יוכל בעתיד לשיר במופעים ושמחות בית השואבה של הערים. מישהו חייב לעשות סדר עם השוחד בחירות הזה. 

לייבל'ה יודע לספר, כי המקהלה החסידית "מלכות", סירבה להצעות מכל המפלגות לשורר בג'ינגלים, עקב כך שביקשו להימנע מלהיכנס למחלוקת, בין חסידים לליטאים ושאינם. ללייבל'ה נודע עוד, כי גם האחים רולי ויואלי דיקמן, הנחשבים לקונצנזוס, סירבו לעשות ג'ינגלים לבחירות, בגלל המחלוקת האיומה והמיותרת השוררת בין חלקי היהדות החרדית, והשבוע בשיחות סגורות נשמעו האחים אומרים, כי באם תהיה אחדות, הם הראשונים שיקפצו לאולפנים, ללא מטרות רווח כלל וכלל. 

אך למרות הכל, אין ספק שהסטורי החרדי, תקף את כל המועמדים. כל עבודת גרפיקה או ג'ינגל שיצא לאור, גרר אחריו הוראה ברורה לכל הפעילים, להעלות מיד לסטטוס, בפרסומי ניסא.

הבולדוזר של אלעד נכנע ל-די 9 של פרוש. משה רבר, הפעיל האלעדי של פינדרוס, נעצר בסוף השבוע אחרי שנחשד כי פיקד על פעולות מחאה נגד שרוליק פרוש, בעקבות ההפסד הצורב בבית המשפט. על משטרת ישראל לזכור, כי גם אם יכה ישראל את יצחק, עדיין, משה אמת ותורתו אמת, ורבר הוא הוא הכוח העולה באלעד.

נתחיל בריקודים של לשכת חבר הכנסת גפני, מיד כשיצא הגינג'ל החדש, פצחו בריקוד חסידי בלשכתו של היו"ר הליטאי גפני בכנסת המינים. תיעוד הוידאו שהפך ויראלי בכל הרשתות החברתיות. האמת צריכה להיאמר: כזה ריקוד, לייבל'ה לא ראה שנים רבות. 

לייבל'ה לא פסח השבוע על כינוס המועצת האגודאית, שנערכה השבוע בירושלים, לשם הגיעו מרחוק ומקרוב כל כלי התקשורת בארץ, שלא הפסיקו לתעד את הנכנסים והיוצאים, משל גורלה של מדינת ישראל נתון בידיהם. 

בין היתר ראה לייבל'ה את האיש וחדשות 2,12,13 יאיר שרקי, שעשה דוקטורט מקיף על הכינוס והמועצת, יחד עם יאיר אורביטו מגלי צה"ל, וכך נפגשו להם הבוגר המיתולוגי והכתב הנוכחי בערוץ הצבאי. 

בהמשך הבחין לייבל'ה במשבק"י האדמו"רים מצאנז ובאיאן, תופסים רגע פנוי ושוקדים על תלמודם באין מפריע. מהם יראו.

מי שנבחרו להיות השומרים של המועצת בשומר הכותל, הם הבולדוזרים, חגורים באבנט, מוטי בבצ'יק וישראל לייזר שהגיע מבני ברק. השניים נציין, לא זזים מהדלת עד לסיום הישיבה, לבל, חלילה וחס, מישו זר (פרעמדע פלייש) יעז להתקרב. 

ואת העיתונאי ישראל כהן פגש לייבל'ה סועד בשעות המאוחרות של ליל שישי. בסעודה נראו בין השאר, האיש אשר על הדלת בבית הגדול של שר התורה ברחוב רשב"ם, ר' שמוליק וולף, וכן יהודה מנדלוביץ, הדובר של מקלב, שבתקופה זו מסייע רבות למטה של אברהם רובינשטיין בבני ברק. מי שניסה להפריע להם היה ידידיה מאיר שנצפה מאושר.

ואותו ישראל כהן, שכל אירוע מתייצב כעיתונאי חוקר, נראה השבוע בעיר אלעד. מי שנתן לכהן דברי חיזוק הוא לא אחר מראש העיר הראיס ישראל פרוש, שהתכופף עד לרכב השרד בו שהה כהן ושוחח עמו זמן רב. המבט של פרוש אומר הכל.

ובירושלים, במסעדת גריל בר, ראה לייבל'ה את התותח של דגל התורה בירושלים, הלא הוא שמוליק יעבץ, סועד את ליבו. 

בהמשך לתותחים, באותו מקום, נצפו התותח של ש"ס בעירייה שמחה אברמס, יחד עם מאיר פטרוף, התותח של עץ. 

ולייבל'ה אוהב לסקר את הישראלים שמגיעים לארה"ב. תחביב ישן, חשוב להדגיש. שליחיו של לייבל'ה לוכדים אותם בכל חור וחור, למרות שהם עדיין לא התרגלו. הטכנולוגיה התקדמה.

בשדרה ה - 13 ראה לייבל'ה את הזמר אהרל'ה סמט, ששירו "תורתו מגן לנו" מככב בג'ינגל של דייטש וג' בירושלים. לייבל'ה ראה את סמט רוכש סינרי מטבח לרעייתו. מכבדה יותר מגופו.

בהמשך ראה לייבל'ה את העסקן הבעלזאי מוטי פריד, שיצא גם לביקור קצר כמידי תקופה, ממעשי החסד הרבים בארץ הקודש, ובכדי לאגור כוח לקראת הבחירות.

ועדיין בניו יורק, הבדחן האגדי ר' יעקב מילר, המכונה בפי כל ה"יארמער רב", נצפה במונסי, בעת שהוא רוכש מכשיר סלולר חדש, לאחר שהישן שבק חיים. לייבל'ה בטוח שמילר קנה מכשיר כשר ומאושר לדעת כל מרנן ורבנן.

ובויליאמסבורג, לייבל'ה לא פספס את שמחת התנאים של בת העסקן ר' יושע הערש פרידמן מעיתון 'דער איד', בנו של הגבאי המיתולוגי לבית סאטמר ר' מוישה גאבע-פרידמן. הרבי מסאטמר נטש את בית ה'ברך משה' ברוס סטריט, הגיע לשמחה הגדולה ובירך בחום את בעל השמחה כפי שנראה בתיעוד. לייבל'ה התרגש מהמעמד.

 

ואפרופו סאטמר, הנגיד הצעיר אברמי זופניק, נפגש השבוע בחתונה של חוסט בוסטון בבורו פארק, עם המשב"ק לבית בעלזא ר' שמעון וולף קליין, כך שנראה שהקשר של סאטמר מהר"י ובעלזא חזק מתמיד. 

ובישראל ראה לייבל'ה את הזמר אייזיק האניג, שממיס כל לב בשירתו העריבה, יושב כאחד הסועדים במסעדת דייטש המיתולוגית בטבורה של מאה שערים. לייבל'ה לא יודע האם הוא הגיע לשיר באחד הגינג'לים המוניציפליים או סתם לאיזו חתונה. 

ואיציק דניאל, המפיק של הזמר יעקב שוואקי, נצפה השבוע בשיחה עם הזמר ישי ריבו במלון רמדה. הפתעות בדרך?

ומי שחנך את ביתו בבני ברק בשיאם של מערכת הבחירות באלעד, הוא הנגיד ר' אברמי פלדמן, מהטיסות והנופשים המוצלחים. מי שקבע את המזוזה, היה רבי יעקב מרדכי הגר, בן הרבי מויז'ניץ, לצד השתתפותם של רבים וטובים. וכמובן מי שפינק ביין היה חיליק האגדי, לצד הנגיד מוטי כהן.

ואפרופו מוטי כהן, הוא נצפה השבוע מתברך בכינוס "מה אשיב לך" בישיבת חכמי לובלין בבני ברק. מוטי כהן הינו מעמודי התווך של לובלין, ואף התברך מהגאב"ד הגרח"מ וואזנר באופן מיוחד.  

כתב הברנז'ה החרדי איציק מן, המשמש בין היתר כשדרן והמסמס של מערכת 'הקול החרדי' (ביכלר) - ולא מפסיק לתזז את כולם בחשבון הטוויטר הפופלארי שלו, החליט להיחשף בשמו האמיתי - איציק אוחנה. אז מעתה ותרו על "מן" וקראו לאיש אוחנה. לנו נותר להתעניין 

ולפינת השמחות המורחבת מתמיד: 

לייבל'ה הגיע השבוע לחתונת בנו של מלך הרדיו החרדי עמי מימון בראשון לציון, שם ראה את רב הסלבס פרדי פלברה כהן שהתברך השבוע במאור פנים מאב החתן. 

בהמשך ראה את רונן כץ מקול ברמה, סוגר חבילת ביטוח אצל סוכן הביטוח של המגזר החרדי יוסי רפאלי. כץ, סע בזהירות. 

העסקן הויזניצאי שלמה וייס, נצפה בעת ההכנות ל'שלום זכר' להולדת בנו. וייס שמשמש כמזכיר מוסדות ויזניץ מרכז - רוקן את מדפי הבירות מהחנויות באלעד. לייבל'ה שמח על כך, כי עדיף שבימים אלו יהיה כמה שפחות שתייה חריפה בעיר הסוערת.

וביום שני חתונה גדולה בבני ברק. הרב החסיד רבי מרדכי בריסק, ראש הקהל של חסידות בעלזא, ישיא את בנו באולמי אחוזת ווגשל בב"ב.

ומוישה אבוטבול, ראש עיריית בית שמש, שכמעט נפסל בבחירות הללו, חיתן השבוע את בתו בהשתתפות צמרת היהדות החרדית שבאו לאחל מזל טוב לראש העיר הספרדי הראשון העומד בראש רשימת יהדות התורה המאוחדת. 

ושמחה גדולה בארה"ב: הרה"ח רבי ראובן חיים ויינברגר, מגדולי עסקני חסידות בעלזא בבורו פארק, ואשר עושה הכל למען כבוד בית בעלזא, חגג בשבוע שעבר בלי עין הרע את היותו "אלטער זיידא", והנין הראשון שממשיך את שושלת וינברגר הגיח לאוויר העולם. 

וברכת מזל טוב לאברומי גרין, חבר מועצת עיריית בני ברק מטעם חסידות ויז'ניץ, שחוגג את שמחת הבר מצווה לבנו באולמי שנדליר בבני ברק, לייבל'ה לא הגיע כי לא רצה להיתקל בנציגים החדשים של ויז'ניץ מרחבי הארץ. לייבל'ה עדיין סומך על הישנים. 

ברכת מזל טוב לר' יצחק וייס, מעסקני 'העדה החרדית' וחסידות סאטמר, לרגל אירוסי בתו הבכורה בשעה טובה.

מזל טוב לישראל דרעי, מנכ"ל מקומות הקדושים מחוז צפון, להולדת הנכד.

ברכת מזל טוב לחיים קליגר מצוות הקמפיין של יוסי דייטש בירושלים, והקמפיינר באלעד, לרגל נישואי בנו השבוע.

ברכת מזל טוב לאמן הקלרינט דוד הלר לרגל הולדות הבן והברכה אחת גם לסבא ותיק הצלמים החרדים ר' ברוך אוביץ השלום זכר בליל שבת הקרוב בגבעת זאב שכונת פרי הארץ מעל המכולת.

וברכת מזל טוב לבנימין חינקיס סופר המודיע לרגל אירוסי בתו.

ברכת מזל"ט לר' משה טרייטל ממציא שיטת 'הגומל', לרגל אירוסי בתו הבכורה. אגב, השבוע הוא כינס מאות אנשים שנגמלו בהרצאה מאלפת. לייבל'ה גם נגמל ומשגר תמונה של מוישה הגדול מכולם.

ולסיום, מזל טוב לחבר מועצת עיריית צפת אליעזר לזר ממפלגת 'ריסט' להולדת הבן פחות משבועיים לבחירות.

לייבל'ה רכילות חרדית גינגל בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד