י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לאחר הדיון המתוח בקבינט

בצל המתיחות: דריכות שיא בגבול עזה לקראת ההפגנות האלימות

במערכת הבטחון, בשב"כ ובצה"ל נערכים לקראת הפגנות יום השישי בגבול עזה, בצל המתיחות והסבב האלים במהלך השבוע האחרון | השעות הקרובות יהיו מבחן לחמאס ולשאר ארגוני הטרור, ברקע שיחות המו"מ להפסקת אש | הבוקר: שני בלוני תבערה שוגרו לישראל, לא נגרם נזק

בצל המתיחות: דריכות שיא בגבול עזה לקראת ההפגנות האלימות
הפצצות בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90
דריכות בגבול עזה: במערכת הביטחון נערכים בשעה זו לאירועים אלימים סמוך לגבול הרצועה, אך למרות הקריאה הרשמית של הוועדה המארגנת של קמפיין השיבה לתושבי עזה להגיע למוקדי ההפגנות סמוך לגדר המערכת עם ישראל, צפויים בחמאס לרסן את האלימות בעימותים ביחס למה שראינו בשבוע שעבר.
 
גורמים בעזה טוענים כי חמאס ינסה לרסן את האלימות בעקבות השיחות עם בכירי המודיעין המצרי והאיומים של ישראל בהנחתת מכה צבאית על רצועת עזה. בשעות האחרונות גוברת ההערכה כי ההפגנה על הגדר בהמשך היום צפויה להיות מתונה יחסית.
 
בתוך כך, הוועדה שמארגנת את קמפיין צעדת השיבה, פרסמה סרטון לרגל השבוע ה-30 מאז תחילת הצעדות, תחת הסיסמה "ביחד עזה מתקוממת, והגדה מתאחדת". בסרטון הויראלי קוראת הוועדה להשתתפות רחבה בהפגנות על הגבול עם ישראל.
במקביל, לאחר יום שקט יחסית בגזרת בלוני התבערה - התגלו הבוקר שני בלוני תבערה, בשטח המועצה האזורית אשכול. בחסדי שמים לא נגרם נזק.

ההנחה הרווחת בקרב מקבלי ההחלטות בישראל היא שמיתון ההפגנות ישיב את השקט על כנו, זאת משום שבעיניהם, ההסלמה נובעת בעיקר כתוצאה מהמהומות על הגדר בימי שישי.

גורמים המעורים בפרטים אמרו אתמול, כי עימותים אלימים שיזכירו את העימותים שאירעו בגבול עזה בשבוע שעבר שבמהלכן נהרגו שבעה פלסטינים, יאלצו את צה"ל להגיב בעוצמה - עד כדי פתיחת מבצע צבאי מוגבל חדש ברצועה.

יצויין כי בקבינט המדיני בטחוני, שהתכנס השבוע בשל ההסלמה בדרום, הוחלט לנקוט ביד קשה כלפי החמאס והג'יהאד האסלמי, ולשנות את כללי המשחק בהפגנות האלימות על הגדר כמו גם מול שיגור בלוני התבערה לישראל.

שרים החברים בקבינט מתחו ביקורת חריפה על תפקודו של הרמטכ"ל גדי איזנקוט. לאחר הדיון המתוח בקבינט, כמה שרים מסרו, "במבחן התוצאה, מדיניות הפעולה של איזנקוט נכשלה ואפשרה לאירועים להידרדר".

במהלך הדיון הלילי הנוקב בקבינט, שנמשך למעלה מחמש שעות, העלו חלק מהשרים השגות קשות לגבי מדיניות צה"ל בתקופה האחרונה על גדר הרצועה. השרים דיברו על מה שנקרא אובדן הריבונות על הגדר ועל האופן שבו התנהל צה"ל מול מפריחי בלוני התבערה. גם ראש הממשלה בנימין נתניהו השמיע השגות לגבי התגובה של צה"ל בעקבות האירוע הקשה בבאר שבע, שהסתיים בנס.
עזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד