י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הפיצול מאיים בהפסד צורב > חשיפה

המסמך הפנימי מגלה: "מהמצביעים שלנו, לא נכניס נציג לעירייה"

מדף מסרים שחולק לנואמים בכנס הבחירות של אגודת ישראל בחיפה, בו נאמו בין הייתר סגני השרים ליצמן ופרוש, עולה כי הפיצול מאיים אפילו על מקומו של הנציג היחיד של 'אגודה' במועצה, זאת בעוד הפעילים בשטח משדרים אופטימיות לגבי כניסתו לראשונה של נציג שני מטעמם 

המסמך הפנימי מגלה: "מהמצביעים שלנו, לא נכניס נציג לעירייה"
כנס אגודת ישראל בחיפה צילום: אהרן ברוך ליבוביץ

חשיפת 'בחדרי חרדים': מלבד העיר ירושלים, גם בעיר חיפה נרשם פילוג כואב בתוך הסיעות החרדיות, שמצליח להסעיר את הרחוב החרדי, כשהסיעות החרדיות התפלגו לשלושה סיעות נפרדות; אגודת ישראל, דגל התורה וש"ס.

כלפי חוץ משדרים ב'אגודת ישראל' המקומית, כי מקומו של נציג 'אגודת ישראל' בעיר, אריה בליטנטל, מובטח, וגם אופטימיים לגבי האפשרות שיצליחו להכניס נציג שני למועצת העיר - אלא שלידי 'בחדרי חרדים' הגיע מסמך פנימי ממטה 'אגודת ישראל' בעיר, שמראה על נתון אחר לגמרי.

במסמך שנשלח לחברי הכנסת ולמזכ"ל 'אגודת ישראל' חנוך זייברט כ'דף מסרים', לקראת הכינוס שהתקיים במקום במהלך השבוע, נכתב בין הייתר כי "מבסיס המצביעים שלנו, לא יהיה ניתן להכניס נציג לעירייה".

במסמך המפורט שניסח אריה בליטנטל, יחד עם הנהלת המטה בחיפה, נכללה בקשה מהנאומים בכנס, להציג בפני הקהל החרדי בחיפה בין היתר כי, "חיפה היא עיר של אחדות וזה הקו שהלכנו אתו בכל הכח ולמרות שנפגענו מפירוק השותפות, אנו מאמינים כי המחר מחייב אותנו להישאר באהבה ושלום ובדרכי נועם".

ליצמן נואם בכינוס. צילום: אהרן ברוך ליבוביץ

במסמך שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', רומזים אנשי המטה על התנהלותו הפסולה של נציג 'דגל התורה' מיכי אלפר, "בהכוונת צדיקי ורבני העיר, ההתנהלות שלנו המסורתית בחיפה, היתה בנועם הליכות ובשלום, דבר שהוכיח את עצמו מאוד לאור ניתוח התוצאות שעלו מהקדנציה האחרונה, לאמור מתנהלים בהבנות ומתברכים בתוצאות".

עוד נכתב במסמך כי, "פירוק השותפות מסכנת את כל הנציגות החרדית בחיפה ומי שהוביל לכך, ישא בתוצאות" וכן, "בדיעבד הבחירות האלו הופכות בחיפה לפריימריז על גודלו של כל חוג בתוך המגזר החרדי, דבר שיקרין על חלוקת תקציבים ומשאבים בשנים הבאות".

כאמור, החשש שנחשף במסמך הגנוז שתוכנו הגיע לידי 'בחדרי חרדים', הוא כי לא יצליחו להכניס מנדט למועצת העיר וזאת בשל המציאות החדשה של יום שבתון בבחירות, ולצורך כך התבקשו הנואמים לקרוא לקהל, "שכל אחד יפעל להביא 5 קולות נוספים מידידים שלו".

במסמך המסרים לנואמים בכנס, ישנו קטע נוסף, בו נכתב, "מסרים שאסור לומר בכנס, כיוון שיגרמו לפירוק פנימי של אגודת ישראל בחיפה", ובראשם שאלת ראשות העיר ותמיכת חלק מאגודת ישראל ביונה יהב, דבר שאינו מקובל על חסידות בעלזא בעיר.

"לא לגעת בכל הנושא של ראשות עיר בשום אופן. כיוון שזה יפצל אותנו מבפנים, נושא ראשות העיר, יטופל בכנסים פנימים של כל קהילה וקהילה", נכתב.

הקהל בכינוס. צילום: אהרן ברוך ליבוביץ

אגודת ישראל אריה בליטנטל מסמך מסרים חיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד