י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
בַּת עַמִּי חִגְרִי שָׂק וְהִתְפַּלְּשִׁי בָאֵפֶר

אבל כבד בעדת תימן: הגאון רבי שלמה קורח זצ"ל הלך לעולמו

אבל כבד הבוקר בעדת תימן המעטירה בארץ ובעולם, עם היוודע דבר הסתלקותו לשמי רום, של זקן רבני העדה הגאון רבי שלמה קורח זצ"ל | כיהן רבות בשנים כרבה של בני ברק וכמנהיג עדת תימן בארץ הקודש | בתקופה האחרונה חלה ונחלש | הלווייתו תצא בשעות הצהריים מב"ב לירושלים

הגאון רבי שלמה קורח זצ"ל. צילום: יעקב כהן
הגאון רבי שלמה קורח זצ"ל. צילום: יעקב כהן

ברוך דיין האמת: בבית החולים שערי צדק בירושלים נפטר זקן רבני תימן ורבה של בני ברק הגאון הגדול רבי שלמה קורח זצ"ל, שחלה באחרונה במחלה הקשה והוא בן 84 בפטירתו. 

רבים התפללו בכל החודשים האחרונים לרפואתו השלימה של רבי שלמה בן נעמי, בתוך שאר חולי עמו ישראל, וגם ב'בחדרי חרדים', דיווחנו מעת לעת על אודו מצבו וביקשנו מהציבור להעתיר לרפואתו, אך הבוקר בשעה 9:00 נגזרה הגזירה והרב השיב את נשמתו ליוצרה. 

הגר"ש זצ"ל נולד למשפחת רבנים בצנעא לאביו רבי יחיא קורח זצ"ל. בילדותו למד אצל הגאון רבי חיים צאלח ואצל סבו הגאון רבי עמרם קורח זצ"ל, רבה הראשי האחרון של יהדות תימן. בשנת תש"ט עלה לארץ ישראל והתגורר עם אביו וסבו בירושלים. אחותו נעלמה, במסגרת פרשת חטיפת ילדי תימן. 

בבחרותו למד בישיבת 'מקור חיים', בישיבת 'אור ישראל' בפתח תקווה. משנת תשי"ג למד בישיבת מרכז הרב שבירושלים. לאחריה בישיבת פוניבז' בבני ברק. כמו כן למד בישיבת לייקווד והיה מקורב לראש הישיבה מרן הגאון רבי אהרן קוטלר זצ"ל.

לאחר נישואיו, למד בכולל אברכים שעל ידי ישיבת פוניבז'. לאחר מכן נתמנה לחבר הרבנות בבני ברק ובהמשך נבחר לרב העיר. הוא היה הרב הראשון של העיר בני ברק המוכר על ידי הרבנות הראשית לישראל וכיהן כרבה של בני ברק מטעם המועצה הדתית.

הרב נחשב לרבם של עדת תימן בארץ הקודש וזקן הרבנים לצד היותו מכהן כרב קהילת חניכי הישיבות בבני ברק, הרב גם חיבר את סדרת הספרים 'עריכת השולחן' ועוד ספרים הרבה. 

בכל תקופת מחלתו המשיך הגר"ש זצ"ל בסדר יומו ואף הגיע לפני כחודשיים לחזק את שיעורו השבועי הקבוע הנמסר מידי יום ראשון בבית מדרשו ברחוב מימון, זאת לאחר שבשלושת החודשים האחרונים לא יצא מביתו. הרב קורח נשא דברים וחיזק את השומעים במשך דקות ארוכות בדברי אמונה ובטחון וכן הודה לכל המתפללים לרפואתו בכל אתר ואתר וביקש להמשיך ולהעתיר בתפילות לרפואתו.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים וחתנים וצאצאים, בנו הגאון רבי עמרם קורח, רב ומו"ץ בביתר עילית ורב קהילת 'תורת חיים'. 

מסע הלווית הגר"ש קורח זצ"ל בשעה 13:30 מבית מדרשו חניכי הישיבות ברחוב מימון פינת רחוב ירושלים בב"ב, לבית החיים סנהדריה בירושלים שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בתנועת ש"ס ביטלו את ישיבת הסיעה בכנסת ואת הפעילות במטות בבני ברק והוציאו הודעת אבל על הסתלקותו "תנועת ש״ס ובראשה מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה בראשות מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שליט״א, יו״ר התנועה הרב אריה דרעי, נציגיה ופעיליה, מבכים מרה את הסתלקותו האי גברא רבא, גאון התורה וההלכה, רבי שלמה קורח זצוק״ל, זקן רבני עדת תימן ורבה של העיר בני ברק.  עמד בקשרי ידידות אמיצים בעיצה וההלכה עם מרן אביר הרועים הגאון רבנו עובדיה יוסף זצ״ל, והעמיד תלמידים לאלפים. מועצת חכמי התורה ותנועת ש״ס אבלים יחד עם כל בית ישראל על האבדן הגדול לעולם התורה והרבנות, לקהל עדת תימן ולכלל עם ישראל ומן השמים ננוחם".

בסיעת הבית היהודי, כולנו וותיקי חרות הרצים ברשימה מאוחדת בבני ברק הורו לעצור את הפעילות ולסגור את המטה למשך היום. שלמה גורי מסר בכאב: ״מורי ורבי למעלה מ-40 שנה הלך היום לעולמו. בכל נושא שהייתי צריך התייעצתי איתו כולל בעסקים. רק לאחרונה כאשר פקדתי אנשים הוא ביקש מעוזרו לעזוב הכל ולסייע לי לפקוד. לאחרונה כאשר כבר לא היה יכול לקבל קהל, נפגשנו בבית בתו במודיעין ושוחחנו ארוכות״.

הרב שלמה קורח רבה של בני ברק עדת תימן הלוויה ברוך דיין האמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד