י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מחזיק במפתח

תעלומה גדולה: מי שרף את ספר התורה?

בצל הזעזוע משריפת ספר התורה בחדרה, נעצר חשוד תושב העיר בן 28 ונחקר במשטרה • החשוד הכחיש כל קשר לאירוע, ופירט כי קם מוקדם בבוקר, הלך למקווה ויצא לעבודה

תעלומה גדולה: מי שרף את ספר התורה?
ספר התורה שנשרף בחדרה צילום: רוני רימר

בית משפט השלום בחדרה האריך ביממה האחרונה את מעצרו של החשוד בשריפת ספר התורה בבית הכנסת המרכזי בעיר.

תושב חדרה בן 28, נעצר הבוקר על ידי משטרת חוף, בחשד כי בלילה שבין שבת לראשון, לקח ספר תורה מבית הכנסת, העלה אותו באש והשליכו בביזיון רב לתוך פח אשפה סמוך.

גבאי בית הכנסת, רוני רימר, אמר אמש ל'בחדרי חרדים', כי "כנראה מדובר באדם שיש לו מפתח", זאת מאחר ולא נמצא חלון או דלת פרוצה. החשוד שנעצר, אכן מחזיק ברשותו מפתח של בית הכנסת.

חוקרי המשטרה ביקשו להאריך את מעצרו של החשוד בחמישה ימים, על מנת להמשיך את החקירה וכן לאתר את מצלמות האבטחה שקיימים בבית הכנסת. "אנחנו טוענים שהראיות מאוד מאוד חזקות לשלב שבו אנו נמצאים", אמר חוקר המשטרה רס"מ רועי מסורי, והוסיף כי החשוד מסר גרסה מאוד מפורטת.

צילום: רוני רימר

כפי שציין אמש הגבאי רוני נימר ל'בחדרי', החוקרים איתרו ממצא פורנזי שנכון לרגע זה כנראה קושרים את החשוד לאירוע. "לא צריך להכביר במילים על הרגישות של אירוע כזה" אמר החוקר וביקש להאריך את מעצר החשוד מחשש למסוכנות ולשיבוש הליכי חקירה.

פרקליטו של החשוד, עו"ד ארבל עמי-גא מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר כי החשוד מתגורר בבית הכנסת ברשות, מזה כחצי שנה. "אין לו סיבה כלשהי לשרוף שם דברים, בייחוד ספר תורה היות והוא אדם מאמין, ירא שמיים ואין לו מניע כלשהו לבצע את המעשה", אמר עורך דינו. עוד ציין הפרקליט כי מעשה כזה עלול לפגוע במקום מגוריו, בית הכנסת.

לדבריו, לחשוד נודע על השריפה מגבאי בית הכנסת, והוא מיד עזב את עבודתו כנאמן כשרות והגיע לבית הכנסת. "הגיע למקום ונעצר, לטענתו הוא הושפל על ידי השוטרים שאולי ניסו לשבור את רוחו". החשוד הכחיש כל קשר לאירוע, ופירט כי קם מוקדם בבוקר, הלך למקווה ויצא לעבודה.

צילום: רוני רימר

השופטת קרן אניספלד אמרה כי "יש מה שקושר את החשוד למיוחס לו, מעבר לנוכחותו המיידית במקום". באשר לטענת עורך עדין על כך שמצלמות האבטחה טרם אותרו, למרות שהן יכולות לשפוך אור על פרטי המקרה, אמרה כי "אין בעניין מחדל חקירתי" לאחר שנחשפה להסבר מניח את הדעת בתיק החקירה.

השופטת ציינה כי מרבית פעולות החקירה, אין ביכולתו של החשוד לשבשן, אולם באשר לגביית 4 עדויות יש לו יכולת השפעה מסוימת "אך לטעמי לא מובהקת". בעקבות כך, החליטה להאריך את מעצרו ביממה, עד מחר (שלישי) בשעה 12:00, אז יובא שוב בפני בית המשפט.

חדרה שריפה ספרי תורה בית כנסת הגדול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד