כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"גזען שונא חרדים" > צפו

אשר התעמת עם קובי: "צריך לחקור אותו"

דיון סוער בוועדה לביקורת המדינה בכנסת, נסוב סביב ראש עיריית טבריה הנבחר רון קובי, אשר מעשיו מדברים בעד עצמם, בתיעודים שהוא בעצמו מעלה לדף הפייסבוק שלו | ח"כ אשר אמר בוועדה: "נחשפתי לסכנה של האיש הזה בסיורי בחירות בטבריה ונחשפתי לאחד המעשים הכי חמורים" • צפו בדבריו 

אשר התעמת עם קובי: "צריך לחקור אותו"
ח"כ יעקב אשר ורון קובי בכנסת צילום: באדיבות המצלם

הוועדה לביקורת המדינה התכנסה היום (שני), לדיון דחוף שעסק בהתנהלותו של ראש עיריית טבריה הנכנס רון קובי.

הדיון מטבע הדברים הפך לסוער. במהלך הדיון התעמת חבר הכנסת יעקב אשר מ'יהדות התורה' עם ראש העיר הנכנס קובי וכינה אותו "גזען שונא חרדים", בעקבות הדברים שאמר אתמול בראיון לגל"צ נגד הציבור החרדי. קובי בתגובה קם ונטש את חדר הוועדה באומרו ליו"ר הוודעה ח"כ שלי יחימוביץ': "דיני נחרץ פה. הכל מכור מראש".

לאחר יציאתו של קובי, קרא חה"כ יעקב אשר למשטרת ישראל לפתוח בחקירה נגד התנהלותו של רון קובי, שלדבריו הוא מעווה סכנה לציבור בעיר טבריה.

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נראה ח"כ אשר נואם בוועדה ואומר, "אני חושב שיש לגנות את הסיפור הזה בכל דרך אפשרית, הסגנון האלים, המאיים, בוטה בצורה שאין לו אח וריע, ואני לא מהאנשים שחושב שאנשים חפים מביקורת, גם מבקר אפשר לבקר אותו".

אשר חשף בפני חברי הוועדה; "נחשפתי לסכנה של האיש הזה בסיורי בחירות בטבריה ונחשפתי לכמה דברים; אחד המעשים הכי חמורים, זה שהאיש הזה ביים, ואני אומר את זה באחריות כי המשטרה אומרת את זה, שהוא ביים כביכול תקיפת חרדים נוסח בית שמש על ילדה בטבריה".

הח"כ הוסיף, "הוא ביים את זה לחלוטין עם חבר שלו והיה על זה כתבה גדולה מאוד בעיתונות ובתקשורת והמשטרה בדקה את זה ואמרה שלא היה בעניין הזה כלום - שקר וכזב, אבל זה השפיע על המון אנשים שחשבו שהחרדים מגיעים לטבריה ופוגעים בילדות שלנו".

"המשטרה צריכה לדעתי לחקור את רון קובי", קבע אשר והסביר, "כי זה משהו סידרתי וזה פוגע בשלום הציבור, חד משמעי, איש כזה הוא לא ראוי".

"הוא מדבר על הציבור החרדי באחוזים, הוא אומר שיותר מ-20 בציבור החרדי זה סכנה, אח"כ הוא היה יותר לארג' והוא עלה ל30%. זה אנטישמיות לשמה. זה דבר שאם היו מדברים כך על ציבורים אחרים, היו קופצים כולם. אני חושב שאנחנו צריכים לגנות את זה".

לסיום, אמר אשר בפני חברי הוועדה, "אני חושב שצריכה לצאת קריאה למשטרה, לחקור את הסדרתיות של האיש הזה, על הדברים שהוא עשה. הכל חשוף. הכל בפייסבוק, אם אנשים משתכנעים, זה מראה מה כוחה של תעמולה, לפעמים כשאנשים נחשפים אליה. אם אנשים משתכנעים מאיש כזה, בצורה הזאת, באגרסיביות הזאת, בוולגריות הזאת, אני חושב שגם צריך חינוך".

"לבקש מהמשטרה שתוציא מסקנות ברורות על האיש ועל מעשיו, ולבדוק אם אין פה עבירות פליליות. דברתי עם עורך דין יש כאן עבירות פליליות", סיכם אשר.

חבר הכנסת מיקי רוזנטל מ'המחנה הציוני', אמר לרון קובי טרם צאתו מחדר הוועדה: "אנחנו מברכים אותך על בחירתך, אבל לא תגיע רחוק. אתה תגמור בכלא".

יעקב אשר רון קובי ראש עיריית טבריה ביקורת המדינה דיון סוער גזען

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד