י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"זה חוק מטורף"

פייגלין: "צריך להפסיק את המימון לישיבות"

יו"ר מפלגת 'זהות' התייחס ב-103fm לחוק הנאמנות בתרבות של השרה מירי רגב, שעורר סערה פוליטית ותקשורתית בישראל. בתוך הדברים קרא, להפסיק את המימון "גם לישיבות. כך נקטין את המיסים, השוק יהיה חופשי וייווצר השפע אליו אנחנו שואפים"

פייגלין: "צריך להפסיק את המימון לישיבות"
משה פייגלין צילום: פלאש 90

יו"ר מפלגת 'זהות' ח"כ לשעבר משה פייגלין, צייץ בחשבון הטוויטר שלו, שהמושג 'נאמנות בתרבות' מעורר בו חלחלה, ושצריך לזרוק את החוק לפח האשפה. בשיחה שקיימו עמו הבוקר (רביעי), ינון מגל וענת דווידוב ברדיו 103FM, הבהיר: "זה חוק מטורף, למה שהשליט יאמר ליוצר מה ליצור? למזלנו שאול המלך לא הקציב לדוד תקציב תרבות, אחרת ספר תהילים לא היה יוצא. גם הכתר האנגלי לא מימן את שייקספיר, אחרת המחזה 'המלט' לא היה יוצא לפועל".

על הטענה שמשרד התרבות בישראל הוא זה שמחזיק את מוסדות האומנות בישראל סבר: "זה הבולשביזם התרבותי שיצר השמאל. לא מתקנים עיוות אחד באמצעות עיוות אחר. אני באמת רוצה את כל הארץ אך כמה שפחות את מעורבותה של המדינה בחיי האזרח. אני רוצה את הזהות מצד אחד אך גם את החירות מהצד השני. כל מי שכאן הוא אדם אוטונומי וחופשי".

כשנשאל אם יש לקבל החלטה להפסיק לממן את כל המוסדות השיב: "נכון. גם את הישיבות. כך נקטין את המיסים, השוק יהיה חופשי וייווצר השפע אליו אנחנו שואפים. זוגות צעירים יורדים מהארץ כי השפע העשיר של המדינה לא זולג אליהם. תפקידה של המדינה הוא לממן את ביטחון החוץ והפנים. הרמב"ם הבהיר זאת בצורה מאוד ברורה: 'מלך עושה מלחמות ומשפט'. תפקידה של המדינה הוא לדאוג לביטחון, ורק לאחר מכן לכל השאר. השיטה של היום מקולקלת לחלוטין, ולכן אין לאמנים וליוצרים שום אמירה".

משה פייגלין תקציב הישיבות ינון מגל חוק הנאמנות ענת דוידוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד