י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
זעם מימין וחיבוק משמאל

היועמ"ש יבדוק הטענות נגד זילבר: "לסיים את תפקידה במיידי"

דינה זילבר הידועה במהלכיה נגד הציבור החרדי, שוב בכותרות. הפעם הצליחה לקומם נגדה את כל הצד הימני במפה הפוליטית, כאשר התבטאה וביקרה קשות את הממשלה וחוקיה | השרים שקד ובנט נחרצים: "היא לא תופיע יותר בכנסת" והשרה רגב מחריפה את הטון: "יש להדיחה מתפקידה" | היועמ"ש יבחן הטענות

היועמ"ש יבדוק הטענות נגד זילבר: "לסיים את תפקידה במיידי"
אביחי מנדלבליט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הסערה סביב התנהלותה של המשנה ליועמ"ש לממשלה דינה זילבר, ממשיכה להעסיק את המערכת הפוליטית, לאחר שהיועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע היום (רביעי) כי הוא יבדוק את התנהלותה.

במכתב ששיגר הבוקר מנדלבליט לשרת המשפטים איילת שקד, הוא הודיע כי בכוונתו לבדוק את העניין, אך בשיחת טלפון הודיע היועמ"ש לשרה שקד כי זילבר לא תמשיך לייצג את משרד המשפטים בכנסת.

השרה מירי רגב בירכה הבוקר את שרת המשפטים איילת שקד ואת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, על החלטתם למנוע מהמשנה ליועמ"ש דינה זילבר לייצג את עמדתו בדיונים מקצועיים ודורשת שזילבר תפוטר מתפקידה.

לדברי רגב, "יש לשים סוף לתיאטרון האבסורד של דינה זילבר, כפי שאמרתי אתמול, זילבר חורגת פעם אחר פעם מסמכותה ובמקום להגן על עמדת היועמ"ש ולהעיר רק הערות חוקתיות, היא מביאה שוב ושוב את האג'נדות האישיות שלה לדיונים ועל כן יש להדיחה מתפקידה".

שרת המשפטים איילת שקד הבהירה הבוקר חד משמעית בכנס 'דה מרקר' כי "שורה תחתונה, דינה זילבר לא תגיע לוועדות הכנסת ולממשלה. כדי שהממשלה תעבוד כמו שצריך כל פקידי הממשלה מחויבים לעמדת הממשלה כשהם מגיעים לכנסת. אחרי שעמדת הממשלה נקבעת בוועדת שרים לחקיקה כל המערך הממשלתי מיישר עם העמדה קו, כי אחרת אי אפשר לנהל את המדינה".

שקד הוסיפה, "בוודאי שלא ניתן להביע עמדות פוליטיות כאלו ואחרות. אם פקיד ציבור רוצה להביע עמדות פוליטיות, הוא יכול להתכבד, להתפטר ולהיכנס לפוליטיקה. אבל כשייעוץ משפטי לממשלה נכנס לסוגיות פוליטיות זה עושה נזק בראש ובראשונה למערך הייעוץ המשפטי לממשלה".

כזכור, זילבר עוררה סערה לאחר שמתחה ביקורת קשה ונוקבת על הממשלה בדיון בוועדת החינוך של הכנסת שעסק בסמכות שרת התרבות, לשלול תקציבי תרבות למי שמבזה את המדינה, את סמליה או מעודד פעולות טרור.

זילבר אמרה בין היתר במהלך הדיון כי, "כמו בפאזל תצרף את החלקים והתמונה הגדולה נפרסת מול עינינו ומקבלת משמעות מובהקת. אנחנו משתנים, והארץ שינתה את פניה".

לדבריה, "הימים אינם פשוטים והם מביאים איתם לא רק חוקים חדשים, אלא גם מילים חדשות: משילות, נאמנות, התגברות, שיח לעומתי פוצע, מצלק את הרקמה החברתית המשותפת, מסמן ומתייג - מי לנו מי לצרינו, ואם יש מי שנאמן אז יש מי שבוגד, גיס חמישי. הבו לנו יועמ"שים צייתנים, אמנים מסורסים, תקשורת מרוסנת, עם ממושמע, מחונך שחשיבתו אחידה".

זילבר סיכמה את דבריה ואמרה: "הנאמנות בתרבות היא אוקסימורון כמו 'שתיקה רועמת'. מגילת העצמאות קוראת 'להיות עם חופשי בארצנו' בכלל, ובעיקר בתרבות - זוהי התורה כולה. עמדת היועץ המשפטי לממשלה היא שהחוק מעורר קשיים של ממש".

שרת המשפטים דרשה מהיועמ"ש לממשלה שזילבר לא תמשיך לייצג את עמדת הממשלה ומשרד המשפטים בדיוני הכנסת והממשלה ואמרה: "לצערי אין מנוס מלקבוע כי תפיסתה הפוליטית של זילבר צריכה למצוא את ביטוייה בריצתה לתפקיד פוליטי במסגרת מפלגה ממפלגות הכנסת".

מובן שמשמאל חיבקו את זילבר וקראו תיגר על דבריה של שקד והחלטתה למדר אותה מוועדות הכנסת.

יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט, הבהיר בראיון לרשת ב' כי "אני מודיע שאם זילבר לא תפוטר, כל עוד היא תגיע לישיבת הממשלה אנחנו נצא ולא נשתתף בישיבה כשהיא נמצאת שם. תפקידה לייעץ משפטית, לא לחנך אותנו".

דינה זילבר אביחי מנדלבליט איילת שקד נפתלי בנט מירי רגב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד