י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

יהודי אירופה מציגים: "הקווים האדומים" לקראת הבחירות

על רקע העלייה באנטישמיות והתחזקות מפלגות קיצוניות: יהודי אירופה מגדירים את "הקווים האדומים" לקראת הבחירות הקרובות למוסדות האיחוד האירופי ובמדינות היבשת השונות

יהודי אירופה מציגים: "הקווים האדומים" לקראת הבחירות
הרב מנחם מרגולין צילום: באדיבות המצלם

על רקע האנטישמיות הגואה וההקצנה הפוליטית ברחבי אירופה, שכוללים תקיפת יהודים ברחובות לאור יום באין מפריע, וחוסר טיפול רציני מצד מערכות אכיפת החוק. מתקיים הכנס השנתי של איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA) השבוע בבריסל בבניין הפרלמנט האירופי.

מאות ראשי קהילות יהודיות וראשי ארגונים הגיעו מכל רחבי היבשת כדי לקבוע "קווים אדומים" של יהודי אירופה לקראת הבחירות הקרובות למוסדות האיחוד האירופי ובמדינות היבשת השונות.

איגוד הארגונים היהודיים הפיץ טיוטה של רשימת הקווים האדומים למאות קהילות וארגונים יהודיים - מכל הזרמים ובכל מדינות אירופה, ובשים לב לדגשים ולהערות מהשטח גובש במהלך הכנס מסמך עקרונות שיוצג לקבוצות הפוליטיות השונות המתמודדות לפרלמנטים בכל מדינה ולפרלמנט האיחוד האירופי בבריסל.

"אירופה נמצאת בצומת דרכים פוליטי וסביר להניח שהמפה הפוליטית ברחבי היבשת תקוטב עוד יותר לאחר הבחירות של שנת 2019" ציין הרב מנחם מרגולין, יו"ר ה-EJA ו"מרכז רבני אירופה" והוסיף כי "ייחודה של הוועידה בכך שיהודים מכל אירופה ומכל הזרמים יוכלו לשבת ביחד, לדון בגלוי על דאגותיהם ולהציג קווים אדומים ברורים לכלל הקבוצות הפוליטיות המתמודדות בבחירות הקרובות למוסדות האיחוד האירופי ובמדינות היבשת".

הכינוס נפתח בדיווח מצב על גילויי האנטישמיות מסקנדינביה במזרח ועד בריטניה במערב ובין השאר יידונו בו כיצד, אם בכלל, יש לנהל דיאלוג עם "מפלגות הקצוות הפוליטיים" שהופכות יותר ויותר פופולריות באירופה בעיקר על רקע ההגירה המוסלמית ליבשת.

"מרכז רבני אירופה" אשר שותף ביוזמה ובארגון הבאת ראשי הקהילות היהודיות רואה חשיבות רבה בכנס בו דנים בבעיות המרכזיות העומדות על סדר יומם של רבני הקהילות העובדים יחד עם ראשי הקהילות.

הרב אריה גולדברג סמנכ"ל מרכז רבני אירופה אמר שראשי הקהילות השונות שהגיעו לכנס ציינו בדבריהם כי בכדי לשמר את הקהילות מפני התבוללות יש לתמוך ולסייע לרבנים בחיזוק מעמדם כאנשים המתווים את הנהגת הקהילה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד