י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
כשבוע לאחר שנבחר

הלם: ראש מועצת טלז סטון התמוטט ונפטר

הלילה הלך לעולמו באופן פתאומי, הרב אברהם רוזנטל ז"ל, שנבחר אך לפני כשבוע לראשות מועצת טלז-סטון למשך שנה נוספת, בתפקיד בו כיהן במשך שנים רבות | חתנו ששוחח עמו בטלפון שמע אותו מתמוטט והזעיק את כוחות ההצלה, אשר נאלצו לקבוע את מותו. ת.נ.צ.ב.ה

הלם: ראש מועצת טלז סטון התמוטט ונפטר
ראש מועצת טלז סטון אברהם רוזנטל צילום: פנחס עמנואל

הלם: הרב אברהם רוזנטל, ראש מועצת קרית יערים הלך הלילה (שישי) במפתיע לעולמו, לאחר שככל הנראה לקה בדום לב והוא בן 70 בפטירתו.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בשעה 1:55 - התקבלה קריאה במוקד החירום של 'איחוד הצלה', על מחוסר הכרה ברחוב בלוך 4 בטלזסטון.

על הקו היה חתנו של המנוח זצ"ל, אשר סיפר כי הוא היה באמצע שיחת טלפון עימו ואז לפתע הוא התמוטט. ממוקד 'איחוד הצלה' הדריכו את החתן כיצד לבצע פעולות החייאה, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

כונני 'איחוד הצלה' ובראשם יעקב מורגנבסר - עוזרו של ח"כ משה גפני הוזעקו למקום. לבינתיים הגיעה לבית המנוח ניידת טיפול נמרץ של מד"א. אך למרות המאמצים, בשעה 2:45 - המנוח השיב את נשמתו לבוראה.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי על פי דברי חתנו של המנוח - הוא לא חש בטוב בשבוע האחרון.

ר' אברהם אהרן ז"ל, נולד לאביו ר' שמעון ולאמו מרת חנה, ביום י"ז תשרי תש"ח בירושלים. בבחרותו למד בישיבת 'עץ חיים', ולאחר מכן למד בישיבת אמשינוב, בה למד אצל ראש הישיבה  הגאון רבי שמואל אוירבך זצ"ל.

לאחר חתונתו התגורר ברחובות, שם עבד כעוזרו של המרא דאתרא הגאון רבי שלמה הכהן קוק זצ"ל. לאחר פטירתו, עבד בחשבות בחברת עתירות מדע, המסונפת לכור תעשיות. עבד גם כחשב בתלמוד 'תורה המסורה', 'מכון ירושלים' ומוסדות נוספים.

עם הקמת קריית יערים, בחציו השני של העשור השמיני במאה העשרים עבר להתגורר ביישוב, והיה מראשוני המתיישבים. בשנת תשנ"ה מונה כחבר בוועד היישוב, וניהל את מחלקת החינוך. בשנת תשנ"ו התמודד לראשות המועצה לאחר פרישת דוד יפרח, ראש המועצה הקודם, ובתמיכתו של רב היישוב הגאון רבי אריה שולמן, הוא ניצח ונותר בתפקיד במשך 18 שנים, עד להלילה בו נפטר כאמור באופן פתאומי.

קשר מיוחד היה לר' אברהם ז"ל עם חצר הקודש סאדיגורה. הוא ומשפחתו לא היו עושים צעד בלי להתייעץ עם הרבי בעל ה'עקבי אבירים' מסאדיגורה זצ"ל וכן עם בנו האדמו"ר שליט"א. במשרדו הייתה תלויה תמונתו של הרבי זצ"ל והרבי היה משתתף בשמחת נישואי נכדיו.

כזכור, שמו של המנוח עלה בחודשים האחרונים על שולחן הדיונים, לאחר ש'דגל התורה' ביקשה להדיחו מתפקידו, וכפי שדווח ב'בחדרי חרדים' בהרחבה, לבסוף הוסכם על רוטציה בינו לבין יצחק רביץ מביתר עילית.

כאשר על פי ההסכם, ר' אברהם ז"ל, היה אמור להמשיך עוד שנה בתפקיד ולאחר מכן לפרוש לטובת יצחק רביץ שהוצנח מביתר עילית לקרית יערים, על ידי 'דגל התורה' בכדי לשמש כראש המועצה.

הותיר אחריו שלוש בנות, חתנים ונכדים רבים ההולכים בדרך התורה והיראה.

מסע הלוויה תצא הבוקר (שישי) בשעה 09:30, מבית הכנסת 'חסידים' ברחוב הרב בלוך, בכניסה לקרית יערים, דרך בית הלוויות שמגר בירושלים, בדרכה להר הזיתים, שם ייטמן. 

התנועה הליטאית פרסמה הודעת אבל: "'דגל התורה' אבלה וכואבת על פטירתו הפתאומית של ראש מועצת קרית יערים, הרב אברהם רוזנטל ז׳ל, שהיה עשרות שנים בהנהגת קרית יערים, טלז סטון, ופעל לפיתוחה ושגשוגה של הישוב, ועסק רבות לאורך כל השנים למען הציבור ולמען פיתוח הישוב וקידומו, ובמשך כל השנים שמר על צביונה והיותה עיר חרדית קריה נאמנה. ההלוויה תתקיים היום בשעה 10:00 , וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה׳".

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

אברהם רוזנטל טלזסטון החייאה דום לב פטירה פתאומית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד