כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הקואליציה חזרה לרוב דחוק

דרעי: "התפטרות ליברמן מחלישה הממשלה"

המערכת הפוליטית סוערת בעקבות הודעתו הדרמטית של שר הביטחון אביגדור ליברמן על עזיבתו את הקואליציה | בבית היהודי מבהירים לנתניהו כי ללא תיק הביטחון בידיהם - הממשלה לא תמשיך | באופוזיציה קוראים לו להקדים את הבחירות

דרעי: "התפטרות ליברמן מחלישה הממשלה"
ליברמן ודרעי במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

תוך כדי ששר הביטחון אביגדור ליברמן מוסר את הצהרתו הדרמטית על פרישתו מהממשלה ופרישת סיעתו מהקואליציה, החלו לזרום התגובות במערכת הפוליטית מן הקואליציה ומן האופוזיציה.

ב'בית היהודי' מנצלים את המצב שנוצר ולוחצים על נתניהו שיעביר לידיהם את תיק הביטחון: "עכשיו זה הזמן להפקיד את תיק הביטחון בידי נפתלי בנט והבית היהודי", כתבה יו"ר הסיעה ח"כ שולי מועלם רפאלי והבהירה מפורשות כי "בלי תיק הביטחון הבית היהודי לא תמשיך כשותפה בממשלה".

בראיון לעיתונאי יעקב אייכלר ב'כאן11' היא שבה והבהירה כי "בנט יהיה שונה מליברמן כי הוא מכיר את מערכת הביטחון. מבחינתנו – תיק הביטחון חייב להגיע לבנט. לא נשב בממשלה אם תיק הביטחון לא יגיע לבנט".

יו"ר ש"ס חבר הקבינט המדיני-בטחוני השר אריה מכלוף דרעי הגיב להתפטרות וכתב: "‏צר לי על התפטרותו של חברי, אביגדור ליברמן מתפקיד שר הביטחון. ליברמן כיהן כשר ביטחון בנאמנות, במסירות ובמקצועיות רבה והתפטרותו מחלישה את הממשלה".

"הודעת ההתפטרות והקטטות בקבינט, מוכיחים את מה שאנחנו אומרים שנים ארוכות - אין לאף אחד ממרכיבי הקואליציה ולכולם ביחד פיתרון לביטחון. בסיסמאות מתלהמות ובלי אסטרטגיה משולבת לא ניתן לספק ביטחון", כך בתגובה שפירסמה ראש האופוזיציה ח"כ ציפי לבני.

"ברוך שפטרנו", צייץ יו"ר מפלגת 'העבודה' ויו"ר 'המחנה הציוני', "ככה צריך. נכשלת בתפקיד - התפטרת. אין בטחון לתושבי הדרום ולכן גם ראש הממשלה צריך להתפטר. הוא אחראי על הביטחון בדיוק כמו שר הביטחון. זה הזמן לבחירות", כך אבי גבאי בטוויטר.

גם יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד הגיב להתפטרות וכתב: "ההתפטרות של שר הבטחון מחזקת את העובדה שראש הממשלה נכנע לטרור על חשבון תושבי הדרום".

"תודה לשר הביטחון אביגדור ליברמן על כל הדברים הטובים שהוא עשה. חבל שהתפטר", כתבה השרה לשוויון מגדרי גילה גמליאל מ'הליכוד'. היא הוסיפה והבהירה כי "הממשלה היתה יכולה לסיים את ימיה. סומכת על מנהיגותו של ראש הממשלה נתניהו אני בטוחה שהוא ימלא את תפקיד שר הביטחון באופן מצוין".

יו"ר סיעת 'המחנה הציוני' יואל חסון קורא: "אני קורא לליכוד לתאם איתנו מיד תאריך בהול לבחירות - לאזרחי ישראל מגיע הנהגה אחרת". הוא הוסיף וקרא לנתניהו, "ראש הממשלה גש לנשיא ותתפטר כי ממשלתך הרביעית סיימה היום את דרכה כשהיא מובסת, רופסת וחסרת כל יכולת ביטחונית או אחרת".

גם הסיעות הערביות מגיבים. חברת הכנסת עאידה תומא סלימן הגיבה להתפטרות ואמרה: "ממשלה גזענית מאין כמותה, שצריכה ליפול ויפה שעה אחת קודם. שר ביטחון שכל הזמן מחרחר מלחמות ומחפש "תגובות" של שפיכת דמים ועוד טבח, אינו שר ביטחון אלא פירומן גזען עם דם על הידים. עזה אינה מקרה הומניטארי בלבד שצריך לחפש לה איזה 'פתרונות' למראית עין, אלא סוגייה פוליטית שנקראת מצור וכיבוש".

חברת הכנסת חנין זועבי הידועה בדעותיה הקיצוניות הקצינה בתגובתה וכתבה: "מברכת על התפטרותו של ליברמן, פושע מלחמה שצריך להיות מאחורי סורג ובריח. יש לקוות שבית במשפט הבינלאומי בהאג יעמיד אותו לדין".

"זו פעם שניה שליברמן בורח מהמציאות במקום לקחת אחריות. בפעם הקודמת ברח לפני צוק איתן, וכעת בשנית. למרות ההבטחות וההתחייבויות, בפועל לא עשה דבר מלבד נזק להרתעה הישראלית. ולבסוף כשמתפטר, רק שיקול פוליטי עומד לנגד עיניו. לרגע לא טובת המדינה ואחריות לבטחונם של אזרחי ישראל. ברוך שפטרנו!", כתב יו"ר 'יחד' אלי ישי.

לא רק בישראל, גם אויבנו מגיבים ומנכסים לעצמם את התפטרותו כהישג. דובר הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, אבו חמזה, הגיב להתפטרותו של ליברמן: "ההתנגדות לא רק שהצליחה להרתיע את האויב, אלא יצרה בלבול בשיקוליו הפוליטיים. ההתפטרות של ליברמן היא לקח למי שרצה לבחון את ההתנגדות בעזה".

דובר ארגון חמאס בעזה, סאמי אבו זוהרי הגיב גם הוא ואמר, "זהו ניצחון פוליטי לעזה שהצליחה באמצעות כושר עמידה לייצר זעזוע פוליטי אצל הכיבוש. זוהי הודאה בתבוסה ובאוזלת היד בעימות עם ההתנגדות הפלסטינית".

אריה דרעי התפטרות אביגדור ליברמן הבית היהודי קואליציה במשבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד