י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
התפרקות הממשלה

בנט: "אני מעוניין בתיק הביטחון כדי שננצח"

בצל הטלטלה בקואליציה עם התפטרותו של שר הביטחון אביגדור ליברמן, שר החינוך נפתלי בנט חוזר על דרישתו לקבל לידיו את תיק הביטחון הנחשק

בנט: "אני מעוניין בתיק הביטחון כדי שננצח"
בנט צילום: מרים אלסטר / פלאש 90

בכנס מערכת החינוך שהתקיים בשעה האחרונה התייחס יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט לזעזועים בקואליציה והאולטימטום שהציב בפני נתניהו, ״פניתי לראש הממשלה על מנת שיטיל עליי את תפקיד שר הביטחון, עם מטרה אחת: שישראל תחזור לנצח. הביטחון עבורי הוא לא תפקיד אלא שליחות קיומית״.

בנט הוסיף בנאומו, ״לפני כמעט ארבע שנים זכיתי בשליחות החשובה ביותר במדינת ישראל. הפקידו בידיי את החינוך עם צוות מצוין של מעל שני מיליון תלמידי ישראל. זו זכות אדירה, וגם תפקיד מהנה בצורה בלתי רגילה. אני קם כל יום מאושר מהמפגשים עם תלמידים, מורים, מנהלים וגננות. מחדוות היצירה והחינוך. וביחד, הצלחנו לשנות, ובגדול: לאחר עשור של דעיכה במדעים ובמתמטיקה, אנחנו בזינוק הגדול בתולדות ישראל. באופקים, בשלומי, בכפר חב"ד, ברהט ובכל הפריפריה אנו רואים זינוק חסר תקדים אצל רבבות תלמידות ותלמידים".

"לא הייתי עוזב את הנהגת החינוך בישראל עבור שום תפקיד אחר בעולם", אמר שר החינוך, "לולא משבר האמון הביטחוני העמוק שפוקד את מדינת ישראל. ישראל ניצבת באחת התקופות המורכבות והמסוכנות שלה. הדבר הכי מסוכן למדינת ישראל הוא שהתחלנו לחשוב שאין פתרון לטרור, למחבלים, לטילים. שאין מה לעשות. שאי אפשר לנצח. אבל יש מה לעשות.יש פתרון. כשישראל תרצה לנצח, אנחנו ננצח. זו לא גזירת גורל".

בנט גולל את פנייתו לנתניהו בדרישה לאייש את לשכת שר הביטחון. "פניתי אתמול לראש הממשלה על מנת שיטיל עליי את תפקיד שר הביטחון, עם מטרה אחת בלבד: שישראל תחזור לנצח. כל יועציי וחבריי אמרו לי: "מה אתה צריך את זה? זו שגיאה פוליטית ובית קברות פוליטי כמו לכל קודמייך. ייתכן שהם צודקים. אך הם אינם מבינים שעבורי, ביטחון מדינת ישראל היא התכלית, והפוליטיקה היא האמצעי, ולא הפוך".

יו"ר הבית היהודי פנה לנוכחים, "בגלל זה באתי לפוליטיקה לאחר חזרתי ממלחמת לבנון השנייה. כשר ביטחון אני מתכוון להביא חדשנות, יצירתיות ורוח לחימה. לשבור קבעון מחשבתי של עשרות שנים. כמו בצוק איתן, אני מתכוון לדאוג שהתכניות שלי יבוצעו. הביטחון עבורי אינו תפקיד אלא שליחות קיומית. הסיבה שעזבתי את ההייטק ובאתי לפוליטיקה היא כדי שישראל תחזור לנצח. תושבי עוטף עזה אומרים לנו: אנחנו מוכנים לספוג, אנחנו נותנים לכם אשראי, רק תנצחו".

"ללא קבלת אחריות על הביטחון וללא שינוי דרמטי, ההרתעה הישראלית תמשיך להישחק, חמאס ימשיך שלא לפחד מאיתנו", הזהיר שר החינוך.

נפתלי בנט סיים את נאומו ואמר, "לכן, אני מתייצב כאן היום ואומר: אני מוכן לקחת אחריות".

נפתלי בנט בנימין נתניהו שר החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד