י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
רומז לבאות?

רה"מ: "בעיצומה של מערכה. נערכים להמשך"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתנער מדבריו של השר צחי הנגבי לפיהן "חמאס הגיב בצורה מדודה ותקף רק את עוטף עזה" • "הביטחון של תושבי הדרום חשוב בדיוק כמו הביטחון של שאר תושבי ישראל", אמר נתניהו

רה"מ: "בעיצומה של מערכה. נערכים להמשך"
הנגבי ונתניהו צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתנער בחריפות מדבריו של חבר מפלגתו, השר צחי הנגבי, "הבוקר שמעתי אמירה מקוממת, ואף שבאה התנצלות בעקבותיה, אני חייב להעמיד את הדברים על דיוקם", אמר רה"מ.

"דין שדרות כדין תל אביב", הבהיר נתניהו.

בהתייחסותו לסערת הנגבי, השמיע נתניהו אמירות גם לגבי סבב הלחימה בעזה והפסקת האש עם חמאס. "הביטחון של תושבי הדרום חשוב בדיוק כמו הביטחון של שאר תושבי ישראל. אנחנו בעיצומה של מערכה. צריך אורך רוח, קור רוח ונחישות. אנחנו נערכים להמשך", אמר ראש הממשלה והותיר סימני שאלה לגבי תוכנית הממשלה להתמודדות עם הזירה הדרומית.

כזכור, השר לשיתוף פעולה אזורי התייחס היום (חמישי) למתקפת הרקטות על ערי הדרום, ואמר כי "חמאס הגיב בצורה מדודה ותקף רק את עוטף עזה. יש הבדל בין העוטף לתל אביב, שהיא הבירה הכלכלית של ישראל. המתקפה של חמאס הייתה מינורית כי לירי על תל אביב יש משמעויות אחרות".

"האמת של הקבינט ושל ראש הממשלה ושל כל אנשי מערכת הביטחון הייתה הפוכה", אמר הנגבי בריאיון לגלי צה"ל, "כולנו חשבנו שמן הראוי להביא לקץ האלימות בעזה. היו לנו שתי דרכים, האחת של ליברמן שהציע 'מכה קשה', והשנייה היא הסדרה. אנחנו נמצאים עכשיו בעיצומה של תחילת האפשרות השנייה".

הנגבי הוסיף כי "מכה קשה זה אומר כניסה למערכה ארוכה, שבה מדי יום לאורך שבועות ואולי יותר תל אביב תהיה משותקת עם מאות רקטות בכל יום, שאין לנו דרך לקעקע אותן אלא בשליחת החיילים שלנו לכל חור בעזה. נמל התעופה בן גוריון יהיה משותק לאורך שבועות, ויש לכך השפעות על הכלכלה ועל התיירות. אין מלחמות ללא מחיר, ומי שלא שש לשלם מחיר - צריך למצוא חלופות למחיר".

דבריו של הנגבי זכו לתגובות נזעמות מכל הקשת הפוליטית. שרת התרבות מירי רגב תקפה בציוץ שפרסמה, "צחי הנגבי ידידי, טעית. האמירה שלך לא היתה במקומה. כפי שאמרתי השבוע בסיורי בשדרות ובשדות נגב: "דין עוטף עזה כדין תל אביב". כל ירי שמסכן את שלומם וביטחונם של אזרחי מדינת ישראל בכל מקום, חייב לייצר תגובה קשה וזהה".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב בחריפות בטוויטר: "אם ‎צחי הנגבי לא מודח היום מהליכוד לליכוד אין יותר זכות קיום".

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי אמר בתגובה לדברי הנגבי, "על פי צחי הנגבי על תושבי תל אביב אסור לחמאס לירות. על תושבי הדרום מותר לירות. על פי הממשלה - אי אפשר להגן על תושבי הדרום. שלטון שאין לו ערכים, שמבדיל בין דמם של אזרחי ישראל, חייב ללכת הביתה".

יצויין כי השר הנגבי חזר בו והתנצל על דבריו. "‫מעולם לא עשיתי הבחנה בין חיי תושבי העוטף לבין חיי תושבי תל אביב, ואם כך הובנו הדברים אני מצטער על זה", התנצל בפייסבוק.

 

צחי הנגבי בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד