ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
שיגר מסר חריף ללבנון

נתניהו הדליק נר שני עם שר החוץ האמריקני

ראש הממשלה נתניהו המריא בשעות הצהריים לבריסל, שם נועד עם שר החוץ בממשל טראמפ, מייק פומפאו והדליק עמו נר שני של חנוכה | בתוך כך נחשף, כי נתניהו שיגר מסר חריף ונחרץ ללבנון באמצעות בן שיחו

נתניהו הדליק נר שני עם שר החוץ האמריקני
נתניהו בהדלקת נרות חנוכה בבריסל צילום: גבי פרקש

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד אמש (שני) עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו בבריסל. בפתח הפגישה הדליק ראש הממשלה נר שני של חנוכה יחד עם מזכיר המדינה. המפגש החל בפגישה בארבע עיניים.

השניים דנו בהתפתחויות האזוריות. ראש הממשלה נתניהו בפתח הפגישה: "אני רוצה להודות לך על כל פועלך, על הצהרותיך התקיפות בנושא ההפרה האחרונה של איראן בעקבות ירי הטילים הבליסטיים".

"אני מצפה לדון עמך בדרכים בהן נוכל לפעול יחד כדי לבלום את התוקפנות האיראנית באזור - בסוריה, בעיראק, בלבנון ובמקומות אחרים, ולהמשיך במאמצינו להשיג שלום וביטחון עבור כולם", כך נתניהו.

לראש הממשלה מתלווים במהלך הביקור ראש המוסד יוסי כהן, ראש המל"ל מאיר בן שבת והמזכיר הצבאי תא"ל אליעזר טולדנו.

נתניהו ופומפאו צילום: גבי פרקש

בתוך כך, הכתב המדיני ירון אברהם חשף במהדורה המרכזית של חברת 'החדשות', כי בפגישה בין נתניהו לפומפאו, העביר ראש הממשלה באמצעות פומפאו, מסר חריף ונחרץ ללבנון: "עצרו את הפעולות האחרונות שנוקט חיזבאללה בשטח לבנון – או שאנחנו נצטרך לפעול".

ההערכה היא כי האזהרה הזאת של נתניהו מתייחסת לאירועים ספציפיים שקרו לאחרונה במרחב לבנון, ובהקשר הזה צריך להזכיר: איראן וגם חיזבאללה הבינו כבר שמשלוחי הנשק שלהם חשופים לתקיפות חיל האוויר כשהם עוברים בסוריה.

נתניהו ופומפאו צילום: גבי פרקש

לא סוד שיש ניסיון מתמיד ומתמשך מצד חיזבאללה ואיראן לעקוף את פעולות הסיכול של ישראל ולהעתיק את ייצור הטילים המדויקים לאדמת לבנון, נתניהו עצמו דיבר על זה לא פעם בפומבי בחודשים האחרונים, כולל באותה "נושא ביטחוני עלום", שבגינו הוא התעקש לשמור על ממשלת ה-61 שלו. אז ייתכן שמדובר באזהרה מהשדה הזה, ייתכן שדברים אחרים.

האזהרה שמשגר הערב ראש הממשלה דרך מזכיר המדינה האמריקני, היא או שלבנון תרסן את הפעולות האחרונות שעושה חיזבאללה בשטחה, או שישראל תפעל – למרות שברור שלפעולה ישראלית בלבנון יש פוטנציאל הרבה יותר גדול להביא להתקלחות.

בנימין נתניהו מייק פומפאו הדלקת נרות חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד