י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
למרות הודעת צה"ל

לא לוקחים סיכון: בצפת מכינים המקלטים

למרות שצה"ל הדגיש הבוקר בהודעתו כי אין הנחייה כלשהי לתושבי הצפון, ראש עיריית צפת לא לוקח סיכונים והורה הבוקר על בדיקת מוכנות המקלטים לשעת חירום | אוחנה: "החלטתי לבצע בדיקה של רמת מוכנות המקלטים, לאתר מקלטים שאינם מאובזרים ולאבזר אותם במיידי"

לא לוקחים סיכון: בצפת מכינים המקלטים
בדיקת מקלטים בצפת צילום: דוברות עיריית צפת

לוקח כל תרחיש בחשבון. הבוקר הודיע דובר צה"ל על יציאה למבצע לחשיפת מנהרות של חיבאללה בגבול הצפוני. בשל כך החליט ראש עיריית צפת שוקי אוחנה להנחות את הדרגים המקצועיים על ביצוע בדיקה מיידית של רמת המוכנות ואבזור כלל המקלטים ברחבי העיר צפת.

ראוי לציין כי טרם התקבלה הוראה מסוג זה על ידי פיקוד העורף, אך אוחנה בחר לנקוט משנה זהירות ולבצע בדיקה מחשש להתלקחות הזירה.

צילום: דוברות עיריית צפת

ההודעה על המבצע תפסה את ראש העיר, ביום כניסתו לתפקיד במהלך סיור שגרתי במחסני החירום: "הבוקר עם כניסתי לתפקיד ומיד לאחר הודעת דובר צה"ל החלטתי לבצע בדיקה של רמת מוכנות המקלטים, לאתר מקלטים שאינם מאובזרים ולאבזר אותם במיידי וזאת מתוך העלאת רמת המוכנות והערכות לחירום בצפת על אף שהשגרה נשמרת ואין כל הנחיות מיוחדות. אני מחזק את ידי חיילי צה"ל וממשלת ישראל", כך אוחנה.

אוחנה מחוץ למשרדי אגף הביטחון של עיריית צפת. צילום: דוברות העירייה

בתוך כך, העיתונאי גיא לרר מ'רשת', מזכיר הבוקר בחשבון הטוויטר שלו: "לפני כמה שנים ערכנו כתבה בעקבות תלונות תושבים בצפון על רעשים מתחת לקרקע. כמעט כל הגנרלים נשפו כלפינו בלעג. האורך לא אפשרי. האדמה קשה מדי. תושבי הצפון זקוקים לטיפול. האייטם כמעט נפל. רק אחד אמר לנו, בעצם אין סיבה שלא. זה היה האחראי על כיפת ברזל וזה שלא יודע להשתמש במשקפת, עמיר פרץ".

 

שוקי אוחנה מקלטים מבצע צבאי עיריית צפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד