י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"הסתה חמורה"

פרסום ראשון: 'הפלג' הגיש תלונה נגד גפני

פרסום ראשון: 'הפלג הירושלמי' הגיש תלונה לוועדת האתיקה נגד גפני, בעקבות אמירתו של גפני לראש עיריית פתח תקווה | "זו הסתה חמורה נגד בני תורה"

פרסום ראשון: 'הפלג' הגיש תלונה נגד גפני
חבר הכנסת משה גפני צילום: אהרן קרון, פלאש 90

פרסום ראשון: לאחר ש'בחדרי חרדים' פרסם תיעוד של יו"ר דגל התורה חה"כ משה גפני שהציע לתקוף את אנשי ע"ץ, בנאום שנשא בשבוע שעבר -  אנשיהם עותרים לוועדת האתיקה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מפלגת 'בני תורה' שיגרה תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת וליו"ר הוועדה חה"כ יצחק וועקנין, בטענה כי דבריו מעוררים פגיעה בציבור שלם ומגבירים את השסע בתוך הציבור.

את המכתב שיגר פרקליט הפלג יונס אליגרנוי שכותב לוועדת האתיקה כי, "חומרתן של הדברים ברורה מאליה והם מהווים חלק ממסע ההסתה האלים שמנהלים אותו חברי מפלגת דגל התורה כנגד ציבור בני התורה מאז הפילוג הידוע והכואב בין תלמידי הרב שך והרב אלישיב לבין תלמידי הרב שטיינמן והרב קנייבסקי".

"ידוע לכל ש"בני תורה"", הוא ממשיך, "נתונים למסע חרמות ואלימות קשים ביותר בכל המישורים מצד קהל של חה"כ גפני" מוסיף וטוען העו"ד, שלדבריו, "רק בחודש האחרון הותקף ונחבל קשות ילד שגר בשכונתו של מר גפני ושכב שישה שבועות בבית החולים".

בבני תורה מבקשים מוועדת האתיקה לנקוט צעדים נגד גפני וטוענים כי, "הדברים החמורים של חה"כ המכובד רק מגבירים את השסע, מלבים את היצרים הרעים ומעודדים רבים מקהל תומכיו להמשיך ולפגוע בציבור בני תורה".

כאמור, בבני תורה מבקשים מוועדת האתיקה לנקוט בצעדים שכן לחבר הכנסת יש חסינות ולא ניתן לתבוע אותו בבית המשפט, "דבריו פוגעים בכבוד הכנסת, מהווים עבירה אתית כמו גם עבירה פלילית המחייבים נקיטת אמצעי ענישה מתאימים".

לטענתן הענישה צריכה להגיע "על מנת להרתיע ולמנוע ממנו להמשיך ולעודד ולפגוע באזרחים אך בשל אמונתם ובשל סירובם לשנות בכוח את הדרך עליה גדלו וחונכו".

כזכור, חה"כ משה גפני עורר סערה כאשר 'בחדרי חרדים' פרסם תיעוד בו נאם חה"כ משה גפני בפני ראש עיריית פתח תקווה הנבחר רמי גרינברג ואמר: "יש תמיד איזה יצר הרע קטן לפגוע בחרדים, אז תעשה את זה על עץ".

דבריו של גפני עוררו סערה כאשר חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה ביקשו ממנו לחזור בו, וגינו את הדברים שמהווים פגיעה חמורה בחברי הפלג הירושלמי.

גפני הפלג הסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד