י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הנציב ממליץ לפתוח בחקירה

השוטרים תקפו אזרח - והאשימו שתקף אותם

נציב תלונות הציבור ממליץ למחלקה לחקירות שוטרים לפתוח בחקירה כנגד שוטרים אשר תקפו לכאורה אזרח ואז הובילו לפתיחת חקירה נגדו בחשד לתקיפת שוטרים

השוטרים תקפו אזרח - והאשימו שתקף אותם
תנועת אגרוף. אילוסטרציה צילום: pixabay

שוטרים שהואשמו בתקיפת אזרח שיבשו, לכאורה, מהלכי משפט והובילו להגשת כתב אישום כנגד אזרח. נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט (בדימוס) דוד רוזן ממליץ לפרקליט המדינה להורות על פתיחת חקירה במח"ש נגד השוטרים.

עו"ד אייל אבולפיה הגיש תלונה לנציבות תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות על ידי סנגור, על אירוע מערב פסח בשנת 2013, בו הוכה מרשו ונעצר על ידי שוטרים בחשד אשר התברר בהמשך כשגוי.

לאחר תקיפתו, נחקר האזרח בתחנת המשטרה על עבירות רכוש בלבד. מאוחר יותר, ורק לאחר הגשת תלונה מטעמו של האזרח למחלקה לחקירת שוטרים בגין האלימות שננקטה נגדו ונגד אמו, הוזמן האזרח לתחנת המשטרה והואשם בעבירה של תקיפת שוטרים. עבירת האלימות נגד השוטרים יוחסה לאזרח לראשונה כ-10 חודשים לאחר האירוע, ולאחר שהגיש, כאמור, תלונה נגד השוטרים למח"ש.

בהמשך, הוגש נגדו על ידי התביעה המשטרתית כתב אישום, ממנו זוכה. בפסק הדין בבית משפט השלום נקבע, כי מעצרו היה לא חוקי, וכי גרסתו עדיפה בעיני בית המשפט על גרסת השוטרים.

סנגורו של האזרח, עו"ד אייל אבולפיה, פנה למח"ש בדרישה לפתוח בחקירה נגד השוטרים. כשבעה חודשים אחר כך, קיבל הסנגור את תשובת המחלקה לחקירת שוטרים, לפיה אין מקום לפתוח בחקירה פלילית. ערר שהוגש על החלטה זו, נדחה.

לאחר בירור התלונה על כלל מרכיביה, קבע הנציב השופט בדימוס דוד רוזן, כי התלונה מוצדקת, הן בכל הקשור לעיכוב הבלתי סביר והחמור אשר נפל באופן טיפולה של מח"ש בערר על ההחלטה לסגירת התיק, והן בכל הקשור להתנהגות השוטרים.

בסיום החלטתו קובע הנציב רוזן, כי "הדעת אינה סובלת, כי שוטרים שסרחו, לכאורה, כמפורט לעיל, ימשיכו בעבודתם כ"עולם כמנהגו נוהג" וימשיכו לבוא במגע יומיומי עם אזרחים. לא יעלה על הדעת, שדברים חמורים וקשים אלה של בית משפט, יוותרו במקומם כאבן שאין לה הופכין".

הנציב ממליץ להרחיק את השוטרים מתפקיד הכרוך במגע עם אזרחים, עד לקבלת החלטה בעניינם. כמו כן, הנציב ממליץ לפרקליט המדינה לשקול, חרף חלוף השנים מקרות האירועים, להורות למחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, לפתוח בחקירה כנגד השוטרים על כך, שקשרו, לכאורה, לשבש בצוותא חדא מהלכי משפט.

דוד רוזן נציב תלונות הציבור שיבוש הליכי חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד