י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חלל הטרור הצעיר ביותר

נפטר הפעוט שאמו נפצעה; ‏"תינוק יהודי שלא זכה לשם - נרצח"

בבית החולים שערי צדק בירושלים נפטר בשעה האחרונה הפעוט, בנם של שירה ועמיחי שנפצעו בפיגוע הירי בצומת עופרה | שר החינוך: ״‏מחבלים פלסטינים ירו בתינוק יהודי שטרם נולד; והוא נולד מתוך אש. ‏חייו הקצרצרים היו במאבק על חייו. לבנו עם עמיחי ושירה. הלב זועק"

נפטר הפעוט שאמו נפצעה; ‏"תינוק יהודי שלא זכה לשם - נרצח"
נר נשמה. אילוסטרציה צילום: pixabay

בשעה האחרונה נפטר הפעוט בן לשירה איש-רן שנפצעה קשה בפיגוע הירי ביום ראשון בצומת עפרה. 

התינוק יולד בניתוח קיסרי דחוף, בעקבות מצבה הרפואי של האם. מאז הניתוח, מצבו הוגדר קשה וביממות האחרונות אף חלה הרעה במצבו.

לפני שעה קלה נמסר מבית החולים כי הוא השיב את נשמתו ליוצרה.

הלוויתו של התינוק תתקיים הערב, בשעה 21:45, בחלקת צור שבהר הזיתים בירושלים.

חיים סילברסטיין, אביה של שירה סיפר אתמול לאחר שבתו וחתנו נפגשו לראשונה מאז הפיגוע, ואמר "אנחנו שמחים, ראינו את המראות האלה של שירה ועמיחי מתחבקים ובכינו מהתרגשות". האב הוסיף, "מצד שני אנחנו עדיין מתפללים לשלומו של התינוק. הרופאים אומרים לנו שמצבו קריטי ביותר. עדיין נשקפת סכנה לחייו. שירה רצתה לדעת על התינוק אבל בכוונה מנענו ממנה, לא סיפרנו לה ולא רצינו לספר לה‎".

היום, שעות ספורות לפני שנפטר, שירה, אמו המאושפזת במצב קשה ומתאוששת, ביקרה יחד עם בעלה עמיחי אצל בנה הפעוט שכאמור יולד בניתוח קיסרי דחוף בעקבות פציעתה.

"מצבה יציב ואנחנו מרוצים מההשתפרות במצבה. היא מתעוררת לעיתים, מתקשרת עם הסביבה בסימנים" אמר ד"ר שוורץ אתמול על שירה, אם הפעוט. "האב עמיחי עדיין מאושפז אצלנו בעיקר לאיזון כאב, לא נדרשת פעולות כירורגיות מצידנו". באשר לתינוק, "לצערנו עדיין במצב קשה ואין שינוי במצבו" אמר, אך כאמור בשעה האחרונה הוא נפטר.

שר החינוך וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, נפתלי בנט מסר בעקבות פטירת התינוק: ‏״תינוק יהודי שלא זכה עדיין לשם נרצח. ‏מחבלים פלסטינים ירו בתינוק יהודי שטרם נולד; והוא נולד מתוך אש. ‏חייו הקצרצרים היו במאבק על חייו. לבנו עם עמיחי ושירה. הלב זועק".

‏השר בנט הוסיף, "זהו רצח שפל של מחבלים שהפסיקו לפחד מאיתנו. ‏יש להחזיר את ההרתעה שאבדה; אחרת גל מעשי רצח בדרך. לא בהצהרות, במעשים״.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר באירוע הרמת כוסית לכבוד השנה החדשה עם התקשורת הזרה: ״ליבנו עם שירה ועמיחי על פטירת התינוק בן הארבעה ימים שאין לו אפילו שם. מרצחים נתעבים, הפושעים הנלוזים ביותר עלי אדמות. כוחות הביטחון דולקים אחר הרוצחים ואני מקווה שבקרוב יהיו חדשות בעניין. אנחנו לא נרפה עד שנמצא אותם ונמצה איתם את הדין".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ספד לנרצח ואמר, "אנחנו מרכינים ראש וזועמים עם הוודע דבר מותו של התינוק שנולד לשירה ועמיחי איש - רן תושבי השומרון בעקבות פיגוע הירי בצומת עפרה בתחילת השבוע. בני העוולה לא ישברו את רוחנו. נמשיך לבנות את ארצנו בעוז. משפחת השומרון מחבקת את משפחת איש רן ואת הישוב אלון מורה בשעה קשה זו.

עוד אמר דגן: "התינוק הזה בן יומו הוא נרצח טרור לכל דבר. מדינת ישראל איבדה את ההרתעה והשומרון איבד תינוק שאך זה נולד. זו חרפה לאומית. יש להחזיר את כבוד האומה לבנות ישובים. לפעול בתוך קיני הטרור. ולהחזיר את ההרתעה".

פיגוע רצח תינוק עפרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד