י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
כִּי דַם עֲבָדָיו יִקּוֹם

תשעה שבועות אחרי הרצח המתועב: המחבל מברקן חוסל ביריות

בדרכו לבצע פיגוע נוסף, אותר המחבל שרצח לפני כתשעה שבועות, גבר ואישה ביריות, כאשר הוא כופת אותם קודם לכן | המפגע המתועב היה חמוש במקום בו הסתתר וחוסל על ידי לוחמי היחידה ללוחמה בטרור | למעשה נמנע הלילה פיגוע, שכן חבריו שנעצרו הסגירו בחקירתם את מיקומו

תשעה שבועות אחרי הרצח המתועב: המחבל מברקן חוסל ביריות
לחימה בעזה צילום: אדי ישראל, פלאש 90

הותר לפרסום כי לאחר מצוד שנמשך למעלה מחודשיים, במהלך פעילות היחידה ללוחמה בטרור של מג"ב הלילה (חמישי) חוסל המחבל אשרף נעאלווה במחנה הפליטים עסכר באיזור שכם.

מחקירות של העצורים במסגרת חקירת הפיגוע בברקן, עלה בחקירה כי בכוונת המחבל אשרף נעאלווה, היה לבצע פיגוע נוסף, אשר למעשה נמנע עם חיסולו הלילה.

מדובר במחבל שביצע את פיגוע הירי באיזור התעשיה ברקן לפני למעלה מחודשיים, בו נרצחו קים לבנגרונד-יחזקאל הי"ד וזיו חג'בי הי"ד, ואזרחית ישראלית נפצעה באורח בינוני.

תיעוד ממצלמות האבטחה: המחבל נמלט מהמפעל

אשרף נעאלוה הסתתר מאז הפיגוע, כך עולה, במחנה הפליטים עסכר בגזרת שכם, והחליף מספר פעמים מקומות מסתור כדי לטשטש עקבות. בעת הגעת הכוחות למקום בו הסתתר היה חמוש ופתח באש - ונהרג.

איתורו של המחבל הלילה על ידי כוחות שב"כ, ימ"מ וצה"ל, הוא שיאו של מאמץ מתמשך מאז הפיגוע במהלכו, הוביל שב"כ מבצע מודיעיני רחב היקף, שכלל הפעלת יכולות מודיעיניות, מבצעיות וטכנולוגיות שונות, במסגרתן נעצרו ונחקרו על ידי שב"כ מספר חשודים אשר סייעו או היו מודעים לפעילותו של המחבל. כלל העצורים הועברו לחקירת שב"כ, חלקם כבר הועמדו לדין.

כמה שעות קודם לכן, אמש (חמישי) בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת של שירות הביטחון הכללי, צה"ל והימ"מ, נעצרו חשודים בביצוע פיגוע הירי בצומת עופרה ביום ראשון השבוע, בו נפצעו שבעה אזרחים ישראלים. תינוק אשר נשאה ברחמה אחת הפצועות, נפטר בבית החולים שעות ספורות לפני מעצר המחבלים.

בעת נסיון מעצרו של אחד החשודים המרכזיים בביצוע הפיגוע, צאלח ברגותי בן 29, תושב הכפר כובר שבבנימין, ניסה המחבל להמלט תוך נסיון לפגוע באנשי היחידה ללוחמה בטרור של משמר הגבול, נורה ונהרג. בנוסף נעצרו עוד מספר חשודים במעורבות בביצוע הפיגוע.

יישוב ברקן חיסול מחבל מצוד פיגוע קטלני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד