י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
למען תפקוד העיר > פרסום ראשון

לא ממתין למשא ומתן > פרוש מחלק שני תיקים לש"ס ודגל התורה

"יש לנו משימה לניהול העיר ובעיקר, לעזור לתושבים", כך כותב ראש העיר אלעד ישראל פרוש, שעדיין מתקשה להקים קואליציה בעירו, לאחר מערכת בחירות סוערת במיוחד | בינתיים הוא מעניק לש"ס ול'דגל' שני תיקים וזאת כדי שלא לשתק את העירייה כשהתושבים זקוקים לשירותיה

לא ממתין למשא ומתן >  פרוש מחלק שני תיקים לש"ס ודגל התורה
ישראל פרוש צילום: אהרן קרון, פלאש 90

ראש העיר אלעד ישראל פרוש, החליט להתחיל בחלוקת הוועדות ללא שהמו"מ נפתח באופן רשמי, כך עולה מזימון לישיבת העירייה הקרובה שתתקיים בשבוע הקרוב.

על פי מכתב הזימון של ראש העיר לישיבת העירייה הקרובה שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נראה שפרוש חותר להקים קואליציה מאוחדת. ישראל פרוש החליט להעניק את ראשות שתי הוועדות החשובות בעירייה – כספים ומכרזים, לסיעות ש"ס ו'דגל התורה', ללא שפתחו בשיחות משא ומתן רשמיות.

במכתב הזימון לישיבת העירייה, כותב ראש העיר בראשית דבריו כי "אני מצפה לכך שכל הסיעות בבית יצטרפו לקואליציה מקיר לקיר. אך עד שנצליח לסכם את המו"מ, יש לנו משימה לניהול העיר ובעיקר, לעזור לתושבים".

ראש העיר מבקש מהחברים לאשר את מינוי חברי וראשי שלושת הוועדות ההכרחיות עבור הציבור. שתיים מהוועדות נחשבות "מיוחסות", מכרזים וכספים, שהכרחיות עבור פתיחת שנת הלימודים ובינוי כיתות, שמאים לבינוי וכן עבור אישור תקציב 2019.

הוועדה השלישית שנחשבת פחות "מיוחסת", היא ועדת הנחות, הנחוצה עבור תושבים במצוקה, שמחכים לאישור הנחות, וחייבים לקבל אישורים אלה לפני תום שנת הכספים הנוכחית.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הצעתו של ראש העיר היא על פי מפתח חלוקה, לפי מספר החברים בעירייה. בוועדות מכרזים וכספים יכהנו תשעה חברים, כאשר בכל אחת מהן יכהנו שני חברים מש"ס, שני חברים מ'אגודת ישראל', שני חברים מ'דגל התורה', חבר אחד מסיעת 'הבית שלנו', חבר אחד מסיעת 'איחוד הקהילות' וחבר אחד מסיעת 'יחד שבטי ישראל'. בוועדת הנחות יכהנו שלושה חברים, חבר אחד מכל סיעה לה יותר משלושה חברים.

פרוש פונה לחברי המועצה כצעד לשלום, כאשר בזימון הוא מוסיף וכותב כי, "לגבי מינוי יושבי ראש לוועדות, למען השלום והאחדות, נציע כי סיעות ש"ס ודגל התורה יהיו הראשונות שיבחרו כל אחת מהן יושב ראש לאחת הוועדות. נציג סיעת אגודת ישראל יקבל את ראשות הוועדה השלישית".

את מכתבו מסיים ראש העיר, "בעמדנו בפתחה של קדנציה, נתפלל לקב"ה שנזכה לסייעתא דשמיא ולהצליח במשימה החשובה מכל: לשרת באמונה את כלל התושבים, תוך מילוי השליחות אליה נשלחנו על ידי גדולי ישראל. והאמת והשלום אהבו".

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף בימים האחרונים, הסכם שנחתם קודם הבחירות בין 'דגל התורה' לש"ס, לפיו, לא תיכנס סיעה אחת לקואליציה לפני חברתה, כאשר לא ברור האם השניים יפעלו גם לגוש חוסם.

בנוסף, בהסכם שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', סוכם בין הסיעות, כי ש"ס תוכל לבחור את התפקיד הראשון בין סגן בשכר לתיק התכנון והבנייה המלא.

ישראל פרוש אלעד ש"ס דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד