י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סוף לסאגה

רובינשטיין הגיע לסיכומים על פינוי ביהכנ"ס

בסיום ימים ארוכים של הידברות מורכבת ושקטה ועירוב היועצים המשפטיים, הבשילו הדברים לכדי סיכום כולל, לפיו יפונו כלל בתי הכנסת וימוקמו בשטחים שיאושרו על ידי הרשות, בכך מסתיימת הסאגה סביב אפשרות ששני בתי כנסת יפונו על ידי עיריית בני ברק

רובינשטיין הגיע לסיכומים על פינוי ביהכנ"ס
pixabay

סוף לסאגת פינוי בתי הכנסת בבני ברק: בתום ימים מתוחים של אי וודאות ולאחר חשש מהפגנות ברחובות העיר בני ברק, לשכת ראש העיר הגיעה לסיכומים עם גבאי בתי הכנסת על פינוי בהסכמה.

על פי הודעת לשכת ראש העיר אברהם רובינשטיין, "בשעות האחרונות בסיום ימים ארוכים של הידברות מורכבת ושקטה ועירוב היועצים המשפטיים, הבשילו הדברים לכדי סיכום כולל, לפיו יפונו כלל בתי הכנסת וימוקמו בשטחים שיאושרו על ידי הרשות".

בתי הכנסת שהוצבו בשטחים ירוקים היו בסכנת פינוי כאשר בית כנסת של קהילת 'בני תורה' של הפלג הירושלמי, וכן בית הכנסת של חסידות בעלזא, היו אמורים להתפנות לאחר שהוצבו במקום באופן לא חוקי.

בעיריית בני ברק אומרים ל'בחדרי חרדים', כי "מתחילת הדרך הכריז ראש העיר על כבודן של הקהילות ובתי הכנסת וזכאותן לקבל הקצאה כחוק וככל הקהילות בעיר".

עוד ציינו כי, "בשעות הקרובות יושלמו הסיכומים הסופיים כאשר הקהילות תמוקמנה בדרך כבוד והגינות, במקום ההולם את פעילותן וכל השטחים יפונו".

ראש העיר רובינשטיין מסר בעקבות הפשרה: "תודה לתושבי העיר על אמון והבנה כי דין אחד לחוקי התכנון והבנייה בכל חלקי העיר, יחד עם שליחותנו ומחוייבותנו הציבורית והאישית למען הקהילות כולן, פריחתן ושגשוגן".

בקהילת בעלזא אישרו כי הגיעו להבנות ומסרו כי "הנהלת קהילת חסידי בעלזא בבני ברק, מברכת את ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין על פעילותו לחיזוק הקהילה המפוארה ובתי המדרש בעיר. ישנה הבנה ברורה על מעמדם של השטחים הירוקים ומדיניות ראש העיר ברורה בעניין".

"יימצא מקום לבית המדרש הממוקם כעת בשיכון ה' וקול התורה והתפלה לא ייפסק. ברכותינו לראש העיר וצוותו העוסקים בצרכי ציבור באמונה שחפץ ה' בידם יצליח לעשות לכבודה ותפארתה של עיר התורה והחסידות ולמען קהילת בעלזא המעטירה", כך תגובתם.

פינוי בהסכמה הריסת בית כנסת עיריית בני ברק הפלג הירושלמי אברהם רובינשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד