ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בצל המשבר הפוליטי

חשיפה: ההצעה שצפויה לפתור את הסאגה החרדית בבית שמש

בעוד הרוחות בבית שמש סוערות ואף נושבות לערים נוספות כמו ביתר ואלעד, בימים האחרונים מקיימים בכירי הסיעות החרדיות שיחות מאחורי הקלעים במטרה לשים קץ לסאגה שמאיימת לגרום למשבר חריף בהנהגה המוניציפלית החרדית | על השולחן עלתה יוזמה לחלוקת תפקידים 

חשיפה: ההצעה שצפויה לפתור את הסאגה החרדית בבית שמש
חלק מחברי אגודת ישראל בבית שמש צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

בעוד הרוחות בעיר בית שמש סוערות ואף נושבות לערים נוספות כמו ביתר ואלעד, בימים האחרונים מקיימים בכירי הסיעות החרדיות שיחות מאחורי הקלעים במטרה לסיים את הסאגה.

על פי היוזמה שהונחה על שולחנם של ראשי הסיעות 'דגל התורה' וש"ס, המועצה הדתית בעיר שנמצאת בידי סיעת 'הבית היהודי' תעבור לידיים חרדיות בתמורה לסגן שיבוא על חשבון אחת מהסיעות החרדיות.

היוזמה נרקמה בידי יו"ר סיעת 'אגודת ישראל' בעיר ועלתה לשולחנם של ראשי סיעת ש"ס במגעים מול מנכ"ל התנועה חיים ביטון, כאשר ש"ס תחזיק במועצה הדתית אך תוותר על תפקיד הסגן לטובת נציג 'הבית היהודי'.

בש"ס פנו השבוע לסיעת 'דגל התורה' המקומית בבקשה שהיא תכנס בתמורה לסגן בתואר יחד עם תיקים נוספים ותקציבים רחבים.

בשלב זה, ההצעה הוסרה מסדר היום, לאחר ש'דגל התורה' מסרבת, מאחר ואינה מסתפקת בתפקיד הסגן בתואר ודורשת תפקידים נוספים עם שכר.

בנוסף, לאחר שהגיעו להסכמות, בבית היהודי מתעקשים לשמור את התפקידים בידם, כאשר המועצה הדתית בראשם, כך שנראה כי ההסכם ירד מסדר היום.

נציין, כי ראש העיר עליזה בלוך, מגבירה את המאמצים לצרף סיעות נוספות לקואליציה העירונית, תוך שהיא מקיימת מגעים עם 'דגל התורה' וש"ס עד לסוף השבוע, אז יקיימו ישיבת מועצה ראשונה במהלכה יבקשו למנות סגן.

באגודת ישראל מסרו: "אנחנו עושים מאמצים לצרף את סיעות ש"ס ודגל לקואליציה. המאמצים שלנו נעשים יותר מהמאצים שעושים סיעות דגל מול סיעות אחרות בייתר הערים.

יו"ר סיעת 'הבית היהודי רינה הולנדר מסרה: "חתמנו על הסכם קואליציוני לפיו המועצה הדתית תהיה בניהולנו ואנחנו עומדים על קיום ההסכם במלואו".

את תגובתן של סיעת ש"ס, 'דגל התורה' ועליזה בלוך לא הצלחנו להשיג ונפרסמה במלואה לכשתתקבל.

בית שמש משבר פוליטי סאגה אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד