י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
קרבות בית שמש

פרסום ראשון: 'דגל' עונה לדרישות זייברט

לאחר שחנוך זייברט דרש מ'דגל התורה' להכריז על פיצול הסיעות בבית שמש, ב'דגל התורה' המקומית מסרבים ומשיבים למזכ"ל 'אגודה': "אנו רואים בחומרה ניסיון לפלג את הסיעה הקיימת וליצור פירוד שלא קיים כלל" וגם הזכירו לו כי שכח את סיעת כוח, המרכיבה גם היא את הרשימה

פרסום ראשון: 'דגל' עונה לדרישות זייברט
זייברט, גרינברג ומונטג צילום: אהרן קרון/הדס פרוש/יעקב לדרמן, פלאש 90

הקרב בין חברי 'דגל התורה' לחברי 'אגודת ישראל', מסרב לרדת מסדר היום, לאחר שבראשית השבוע, דרש מזכ"ל 'אגודת ישראל' חנוך זייברט, להודיע על פיצול הסיעות בבית שמש, תוך 72 שעות (מיום ראשון), כדי לאפשר ל'אגודת ישראל' להכנס לקואליציה של עליזה בלוך ולהתמנות לתפקידים שחילקה להם, אלא שב'דגל' אומרים כי הדבר לא חוקי.

במכתב ששיגרו חברי סיעת 'דגל התורה' המונים חלק מסיעת 'יהדות התורה המשותפת' בעניין חלוקת הוועדות ואשר הגיע לידי 'בחדרי חרדים', הם מתייחס כדרך אגב, לבקשתו של חנוך זייברט ודוחים על הסף את הצעתו, זאת בנוסף לדרישה לחשב את הסיעה כשמונה נציגים לעניין חלוקת הוועדות בעקבות החלטת הסיעה ברוב של חמישה נציגים, שלא להיכנס לקואליציה העירונית.

בפתח המכתב זועמים החברים מ'דגל התורה' על כך שהיועץ המשפטי של העירייה, הפנה את המכתב ל"סיעת דגל התורה", כשלטענתם: "סיעת "דגל התורה" שלא התמודדה בנפרד בבחירות לרשות ובאנו להעמיד אותך על טעותך שתקוותנו שנעשתה בשוגג ולא בכוונה תחילה, למותר לציין כי המדובר ב"סיעת יהדות התורה המאוחדת" בה אנו חברים".

במכתב עליו חותמים ארבעת נציגי 'דגל התורה' וראש העיר היוצא משה אבוטבול, ומתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', נכתב: "אנו רואים בחומרה ניסיון לפלג את הסיעה הקיימת וליצור פירוד שלא קיים כלל", כשהם מציינים עוד כי, "לא ידוע לנו על חבר סיעה מכל שמונת החברים שנבחרו, אשר הודיע על פרישה מהסיעה לפי סעיף 125 א' לפקודת העיריות".

אלא שבין הדברים, משיבים נציגי 'דגל התורה' לבקשתו של זייברט ומצרפים את מכתבו לפניה ליועמ"ש כהוכחה שהסיעות מאוחדות "מזכ"ל אגודת ישראל חנוך זייברט אשר מבקש ממזכ"ל דגל התורה הרב משה גפני לבצע הליך התפצלות בין הסיעות אגודת ישראל ודגל התורה כנדרש בחוק, תוך שהוא מתעלם מסיעת כח".

"לפלא שנעלמה מעיניו סעיף 125 א. (ד) (1) בפקודת העיריות "ובלבד שכל חברי הקבוצה מסרו הודעה משותפת בכתב על פרישתם, לראש העירייה, ושהפרישה נעשתה שנתיים לפחות אחרי מועד התחלת כהונתם של חברי המועצה כאמור בסעיף 24", מציינים ב'דגל התורה', תוך שהם מבהירים כי לא ניתן לפצל את הסיעות באופן חוקי.

כאמור, ב'דגל' המקומית מבקשים לחלק את תפקידי הנציגים בוועדות באופן המשתווה לשמונה חברי מועצה, כך שהיא תחשב כסיעה הגדולה בעירייה ותזכה לכפל נציגים בוועדות העירייה, כאשר ב'דגל' מבקשים לקבל חברות גם בוועדה להנחות בארנונה. "בהתחשב בכך סיעת "יהדות התורה המאוחדת" הינה בת 8 חברי מועצה נבחרים, אזי שזכות הייצוג הינו עומד על 42.28% שהם 42 חברי ועדה", נכתב".

כזכור, הקרבות בעיר בית שמש עלו בראשית השבוע שלב, לאחר שמזכ"ל אגודת ישראל, שיגר מכתב חריף ליו"ר דגל התורה ח"כ גפני, בו הטיח האשמות כנגד חברי הסיעה המקומית שמונעים מנציגי 'אגודה' להתמנות לסגן בקואליציית עליזה בלוך, עקב כך שמשה אבוטבול נמנע מלהתפטר בשלב הזה.

זייברט דרש מיו"ר 'דגל התורה' משה גפני להודיע תוך 72 שעות על פיצול הסיעות, כדי לאפשר לחברי 'אגודת ישראל' למנות סגן ראש העיר בשכר מטעמם. בנוסף, 'בחדרי חרדים' דיווח כי חברי הכנסת של 'דגל התורה' נועדו אמש (שני) לפגישה, בה הוחלט לשלוח בהמשך מכתב רשמי כתשובה לזייברט.

המכתב המלא:

 

חנוך זייברט דגל התורה פיצול חרדי בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד