י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
באופן תקדימי

פוטרו הנאמנים מפירוק הדר דימול וסיטי טאואר

בצעד חריג ותקדימי ביהמ"ש המחוזי בירושלים העביר מתפקידם את הנאמנים אשר מונו לליווי פירוק האולמות הדר דימול וסיטי טאואר | השופט בהחלטתו: "משבר האמון כלפי הנאמנים מכוונים רבים, אינו נתון עוד בספק" 

פוטרו הנאמנים מפירוק הדר דימול וסיטי טאואר
חזית אולם הדר דימול ברמת גן צילום: גוגל מפות

בית משפט המחוזי בירושלים, קיבל את בקשת הכונסת הרשמית של משרד המשפטים, עו"ד סיגל יעקבי, והעביר את הנאמנים מתפקידם, לבקשת עו"ד דוד הלפר, שמייצג את הנושים המובטחים של החברה, דקמא בע"מ, דרור עצמון ונתנאל לורנצי.

השופט אלכסנדר רון כתב בהחלטתו כי מזה חודשים רבים מתבקש בית המשפט, מכיוונים שונים ואף מנוגדים, לבחנה מעמיקה ויסודית של התנהלות הנאמנים, ואף לשקול את הדחתם. "משבר האמון כלפי הנאמנים מכוונים רבים, אינו נתון עוד בספק" אמר, הצהרותיהם העקביות לפירעון מלא, שהיה בהן כדי 'להרדים' את הנושים, ואשר 'במקרה הטוב' מבחינתם, הינן בבחינת הצהרות בלתי אחראיות. די בהן, כדי להסביר את משבר האמון העמוק לו גרמו הנאמנים".

עוד הוסיף, כי מי שמגיש בקשה שכותרתה "בקשה דחופה למתן הוראות בעניין קבלת הצעה להשקעה בחברה בגובה 39 מיליון ש"ח, סכום העולה על חובותיה על פי ספרי החברה", כך השופט, "אין בידו לטעון שפורשו דבריו שלא כהלכה".

השופט התייחס לטענות שהעלה עו"ד הלפר לבית המשפט ולכנ"ר, וציין כי מדובר "בנסיבות שהן לכל הפחות מטרידות". כך למשל ציין כי רוכש אחד, מתחילת הדרך עד הסוף, וזאת במסגרת הליך בו ניכר שמתחילתו עשו ביחס אליו הנאמנים מאמץ רב להביאו לסיום מהיר - ורוכש זה הוא בן דודו של הנאמן נמנה על בעליו. עד כדי כך הגיעו הדברים, שבדו"ח הכנ"ר נכתב ביחס לכך שזו "עובדה המעלה את החשש כי עו"ד פריצקי ידע על קיומה של הזדמנות עסקית, אף עוד לפני מינויו כנאמן..".

עם זאת הדגיש והבהיר השופט רון כי בכל הקשור למעשי הנאמנים, "אין בידי לקבוע מסמרות סופיות. יומם בבית המשפט עוד יינתן להם וחזקת החפות ניצבת על מכונה". אך עם זאת החליט לקבל את בקשת הכנ"ר והנאמנים סיימו את תפקידם.

לפני שלושה שבועות דיווחנו ב'בחדרי חרדים', כי לבקשת עו"ד דוד הלפר, הכונסת הרשמית של משרד המשפטים, עו"ד סיגל יעקבי, פתחה בבירור מקיף ויסודי של הטענות ואתמול ביקשה מבית המשפט להחליף את הנאמנים. זאת, כחודש לאחר שהנושים המובטחים של החברה, דקמא בע"מ, דרור עצמון ונתנאל לורנצי, העבירו באמצעות עו"ד דוד הלפר, מכתב חריף לכונסת הנכסים הרשמית עו"ד סיגל יעקבי, המעלה טענות חמורות ביותר כלפי נאמני הליך הפירוק.

בתגובה לבקשה, עורכי הדין קרן רייכבך-סגל, עו"ד אביב פריצקי ורו"ח בועז גזית, הגישו בקשה לאיסור פרסום הבקשה עד להכרעה, אולם השופט לא קיבל את הבקשה והגיב כי "עיקרון פומביות הדיון, לבטח חל גם בהליכי חדלות פירעון".

בין היתר נטען, כי הנאמנים מכרו את החברה במחיר שהוא קרוב למחצית משוויה - לבן דודו של אחד הנאמנים. עוד נכתב, כי הנאמנים עשו שימוש במסמכים מזויפים שהגישו לבית המשפט. במכתב של עו"ד הלפר, התבקשה כונסת הנכסים הרשמית, עו"ד סיגל יעקבי, להעביר את הנאמנים מתפקידם. יצויין, כי מדובר בטענות שהועלו על ידי הנושים לפני חודשים ארוכים וטרם ברור מה עמדת בית המשפט או הכנ"ר בעניין זה.

עו״ד הלפר מסר בתגובה: "לא רבים הם המקרים, בהם הצדק מנצח את הרשע, בהם הקול הצלול של ההיגיון גובר הערפל. הוכחנו שוב, כי מאבק מתמיד ועיקש על הצדק, סופו שישא פרי. החלטת בית המשפט נישאת על נס, הקוראת לבעלי תפקיד באשר הם לנהוג כשורה ובד בבד לבעלי הדין, לא לחשוש מלעמוד על זכויותיהם".

איש העסקים נתנאל לורנצי מסר כי "ההחלטה שקיבל היום בית המשפט עושה צדק. אני שמח על כך שהאמת יצאה לאור ופעילותנו נשאה את התוצאה המיוחלת. יידע כל נאמן ומפרק שככל ולא יבצע תפקידו נאמנה הוא ייתן על כך את הדין!". עם זאת ביקש להדגיש, "לצערי ההחלטה לא יכולה לרפא את עינוי הדין והעוול שעברתי בהליך המתמשך. בית המשפט יצטרך לקחת אל תשומת ליבו ולמנוע הישנות של מקרים דומים בעתיד. אני מייחל לסיום ההליך האישי שלי בהקדם ולתיקון עינוי הדין שעברו נושי החברה".

לורנצי ציין עוד כי "הכנ"ר בראשות עורכת דין סיגל יעקובי ועו"ד בת שבע אברך בר-טוב מנהלת מחוז ירושלים בכנ"ר, התגלה כמוסד שמקיים את תכליתו ועושה עבודתו נאמנה. מרגע שהכנ"ר קיבל את טענותינו לגבי התנהלותם הפסולה של הנאמנים ונוכח שהן נכונות הוא פעל בנאמנות לתפקידו הציבורי ואין זה דבר של מה בכך".

יצויין, כי אין מדובר בחברה המפעילה את האולם היוקרתי כיום 'דימול פלטינום' ע"י קבוצת יוסקוביץ, ששופץ מחדש לאחרונה, וגם לא באולם היוקרתי 'סיטי טאואר' המנוהל ע"י קבוצת ברין - אלא בחברה שהפעילה את האולמות עד לקריסתן לפני כשנתיים.

הדר דימול סיטי טאואר כונס נכסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד