י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אושר החוק שיוריד את מספר המעשנים

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (שלישי) חוק להגבלת הפרסום והשיווק של מוצרי עישון | משרד הבריאות: החוק ישנה את מצב העישון בישראל ויוריד באופן דרמטי את מספר המעשנים

אושר החוק שיוריד את מספר המעשנים
pixabay

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (שלישי) חוק להגבלת הפרסום והשיווק של מוצרי עישון. החוק נקבע ביוזמה של ח"כ איתן כבל ויהודה גליק, בתמיכה של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן.

במשרד הבריאות מדגישים כי החוק ישנה את מצב העישון בישראל ויוריד באופן דרמטי את מספר המעשנים. זהו למעשה החקיקה המתקדמת והקשה ביותר שנעשתה בישראל בנושא עישון.

החוק כולל בין היתר הרחבת איסור הפרסום ושיווק מוצרי עישון, מחיל את הוראות החוק על סיגריות אלקטרוניות באופן מלא, אוסר הצגת מוצרי עישון בחנויות, קובע לראשונה חובת אריזה אחידה לכלל מוצרי העישון, מגדיל את שטח האזהרה מפני עישון על האריזה בלמעלה מפי שניים ועוד.

במשרד הבריאות אומרים כי הם מקווים, כי האיסור על מכירת סיגריות אלקטרוניות ורגילות בטעמים, ייכלל אף הוא במסגרת החוק.

"העישון הורג ומשרד הבריאות ממשיך להוביל את המאבק בעישון לסוגיו ביד רמה", אמר סגן השר יעקב ליצמן. אני מברך את ח"כ איתן כבל על ניהול הדיונים במקצועיות ובמסירות, ואת הדרג המקצועי במשרד הבריאות על העבודה המשותפת והעקבית למען בריאות אזרחי ישראל. הנתונים האחרונים מצביעים על ירידה בשיעור העישון בישראל. אני מקווה ומאמין, שעם יישום החוק החדש המגמה תימשך ותתחזק".

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הוסיף ואמר "עשינו היום צעד ענק במלחמה בעישון והצבנו את ישראל בחזית המדינות המתקדמות באמצעי החקיקה נגד העישון. אני מודה לצוות המקצועי במשרד שעבד במסירות גדולה מאוד בעניין - פרופ' איתמר גרוטו, ד"ר אודי קלינר ועו"ד מיכל גולדברג".

עישון סיגריות משרד הבריאות יעקב ליצמן איתן כבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד