כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"עלול לעורר את היריבים"

טראמפ החליט לסגת מסוריה: תומכיו מבקרים

נשיא ארצות הברית טראמפ הודיע אמש בציוץ בחשבון הטוויטר שלו, כי הכוחות האמריקנים יעזבו בקרוב את אדמת סוריה, בהמשך פרסם סרטון בו הוא מסביר את החלטתו | סנאטורים שמזוהים עמו בצורה מובהקת, קוראים לו לשקול מחדש

טראמפ החליט לסגת מסוריה: תומכיו מבקרים
חיילים עולים למטוס. אילוסטרציה צילום: pixabay

הבית הלבן הודיע כי החיילים שמוצבים בסוריה, יעזבו את המדינה שמתאוששת ממלחמת אזרחים איומה, שגבתה מעל חצי מיליון הרוגים, המספרים לפני מספר ארגוני זכויות אדם גבוהים יותר, אך אין מקור מוסמך שהוכיח בדיוק כמה נהרגו, אולם אין ספק שסוריה איבדה חלק עצום מכוחה הצבאי, ומשוסעת בצורה קשה.

לפי הודעת הממשל האמריקאי, הסגת הכוחות הוא הכרחי, אין סיבה להשאיר שם חיילים, בסוריה יש קרוב ל-2000 חיילים אמריקאים, "הניצחונות על דאעש בסוריה זה לא הסוף של הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש", נכתב בהצהרת הבית הלבן, "אך הגיע הזמן לעזוב את האזור". נכתב בהודעה.

הנשיא טראמפ בסרטון שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, אמר לאומה האמריקאית את מה שהם רוצים לשמוע, ואת מה שהוא הבטיח לפני הבחירות, "אני הבטחתי להוציא חיילים ממקומות בהם הם לא צריכים להיות כדי להגן על ארה"ב, החיילים סיימו את תפקידם שם, אנחנו הצלחנו לחסל את דאעש בצורה אבסולוטית", אמר הנשיא.

טראמפ דיבר על הקושי שלו לבשר למשפחות על נפילת יקיריהם, "נשבר לי הלב תמיד לבשר להורים לאשה או לבעל על נפילת יקיריהם, זה שובר את הלב לכתוב מכתב ניחומים למשפחות, על אף הגבורה של החיילים זה לא מוריד מהכאב של המשפחות".

"אנחנו ניצחנו, אנחנו רוצים לראות אותם בבית, המשפחות שלהם מחכים להם, אין יותר דבר משמח מזה, הם הגיבורים שלנו שמילאו את המשימה החשובה של מיגור דאעש, ואנחנו מחכים להם", סיכם טראמפ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב להחלטה של הנשיא טראמפ להסיג את כוחותיו מסוריה ואמר, "אני שוחחתי שלשום עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ואתמול עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו. זוהי כמובן החלטה אמריקנית, אנחנו נלמד את לוחות הזמנים שלה, את צורת ההפעלה שלה וכמובן את ההשלכות לגבינו, בכל מקרה אנחנו נדאג לשמור על ביטחון ישראל ולהגן על עצמנו מהזירה הזאת".

עם זאת, סנאטורים רפובליקנים, בהם תומכים מובהקים של הנשיא דונלד טראמפ, כמו לינדזי גראהם ומרקו רוביו, קראו לנשיא לשקול את ההחלטה מחדש. לדבריהם, "הנסיגה הזו עלולה לעורר שניים מהיריבים של ארה"ב - איראן ורוסיה".

דונלד טראמפ נסיגה סוריה צבא ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד