כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
תיעוד מהזירה החמה

צפו: כך צה"ל מנטרל את מנהרות הטרור בצפון

דובר צה"ל הודיע כי צה"ל החל בנטרול של מנהרות הטרור בגבול הצפוני | שלב זה יבוצע בכמה שיטות ואמצעים אשר יוציאו את המנהרות מכלל שימוש וימנעו מארגון הטרור חיזבאללה להשתמש בהן | ויש גם תיעוד

צפו: כך צה"ל מנטרל את מנהרות הטרור בצפון
נטרול מנהרות הטרור בצפון צילום: דובר צה"ל

המתיחות בצפון: דובר צה"ל מסר לפני שעה קלה (חמישי) כי החל שלב הנטרול וההשמדה של מנהרות הטרור ההתקפיות חוצות הגבול אשר נחשפו בידי צה"ל במסגרת מבצע "מגן צפוני".

יצוין, כי שלב זה יבוצע בכמה שיטות ואמצעים אשר יוציאו את המנהרות מכלל שימוש וימנעו מארגון הטרור חיזבאללה להשתמש בהן ולממש את תוכניותיו.

דובר צה"ל הדגיש כי "האחריות על חפירת המנהרות מוטלת על ממשלת לבנון". צה"ל מזהיר מהתקרבות לפתחי המנהרות או לשהייה בקרבתן בצד הלבנוני.

עוד הוסיף הדובר כי הודעות על נטרול המנהרות יינתנו לראשי הרשויות הרלוונטיות ולתושביהן, וכי במקביל ממשיכים כוחות צה"ל במאמץ המבצעי על-פי התכנון.

כמו"כ, בפיקוד הצפון ערוכים כוחות מתוגברים עם מגוון יכולות במוכנות גבוהה להתפתחויות, באם יתרחשו.

"יש מוקד אחד באחת המובלעות שבו יש קצת יותר פעילות ערה"

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס אמר היום בשיחה עם כתבים צבאיים כי יש כרגע שני מאמצים; מאמץ ראשון- חשיפת המנהרות וכי עד היום פורסם על ארבע מנהרות. שלב שני שהתחיל היום הוא למעשה שלב ב' והוא שלב הנטרול של המנהרות שנחשפו בשטח ישראל.

לדברי מנליס, המנהרות שונות במאפייניהם, יש כאלה שבסלע וכאלה שבבטון ולכן מול כל אחת נקבע תהליך נטרול והשמדה ייחודי, לדבריו, "הפעולות יהיו שונות ומגוונות ויגרמו לכך שלא יהיה אפשר להשתמש בהם אחרי".

בנוסף ציין מנליס כי "יש מוקד אחד באחת המובלעות שבו יש קצת יותר פעילות ערה של כוחות אך לא זיהינו באף אחד מהמקומות איומים וגם יוניפי"ל נמצאים שם".

לדבריו, "פעולות הנטרול שמבצע צה"ל, הן בשביל שארגון חיזבאללה לא יוכל להשתמש במנהרה משטחו לשטחנו", אמר מנליס, "על ידי כך אנו מונעים את התוכנית של חיזבאללה, שנחשפה במהלך המבצע, לכיבוש הגליל".

בנוסף, דובר צה"ל אישר כי "אנחנו עדיין ממשיכים לבדוק כל טענה של אזרחים בנוגע למנהרות".

מנהרה חיזבאללה צה"ל צפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד