כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
התביעה והעקיצות הפוגעניות

העיתונאי טוען: "נתניהו שלח ההתראה בשבת"

לאחר שעות, העיתונאי בן כספית בחר להגיב לתביעת הדיבה שהגיש נגדו ראש הממשלה בצירוף עקיצות פוגעניות ששיגר לעברו בחשבון הטוויטר: "ראש ממשלת ישראל, תחת סמל המנורה ודגל ישראל, מפרסם פוסטים מכפישים הקשורים לעניינים משפחתיים שאין לו בהם יד, רגל או הבנה כלשהי", כך כספית בן הייתר

העיתונאי טוען: "נתניהו שלח ההתראה בשבת"
בן כספית/בנימין נתניהו צילום: יוסי זמיר / יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר רצף ציוצים אישיים נגדו - פרי עטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, וזאת על רקע תביעת לשון הרע על סך 200 אלף שקלים, העיתונאי בן כספית מגיב למתקפה עליו ולאהדה שזכה מהרחוב הישראלי שביקש לתרום לו את סך התביעה.

כספית הגיב לראשונה לתביעה בפתח תכניתו היומית אותה הוא מגיש ברדיו ללא הפסקה 103FM, לצד אריה אלדד, "על פניו היא נראית כמו תביעת הזויה, תביעת סרק, עוד תביעת השתקה. היא קצת מעציבה אותי וקצת מדאיגה אותי, מדאיגה כי זה ראש הממשלה, בכל זאת גם שלי. ההתנהלות סביב התביעה, מכתב התראה שנשלח בשבת, מעניין מי חילל פה שבת", תהה כספית.

אלדד ניסה לטעון בהומור, "יכול להיות שזה נכתב ביום חול ורק ליקקו את הבול בשבת", כספית לא השתכנע ואמר, "אם זה היה נכתב, זה היה גם נשלח". 

כספית המשיך ואמר, "פוסטים שראש ממשלת ישראל מעלה על בני משפחה שלי אצלו. לא מספיק הקילומטרז' שהגברת (שרה נתניהו) עשתה על אבא שלי שלא יכול לענות כי הוא בדמנציה ואני האפוטרופוס שלו, אז מכניסים עוד בני משפחה, אגב שגם את שמותיהם אסור לכתוב ואסור לפרסם, כי הבחור שכתבו עליו הוא חסוי בעצמו, וזו עבירה לפרסם שם חסוי". אלדד הציע לכספית: "אז תתבע אותם" וזה השיב: "אני לא אתבע אף אחד. אני מהנתבעים לא מהתובעים, הדבר היחיד שאני תובע, זה את זכותו של הציבור בישראל, להמשיך ולדעת כמה שיותר למרות הניסיונות לסתום לנו את הפה".

מאוחר יותר בשעות הערב, הגיב כספית בדף הפייסבוק שלו וכתב, "חברים, תיכף חצות והבנתי שבחיים לא אספיק לענות לכולם. בווטסאפ, במסנג'ר, בטלגרם, במסרונים של פעם, במיילים, בעצומות ציבוריות (שלא אני יזמתי), בטלפונים ואפילו בצפצופים ברחוב ועל הכביש, הצפה שלא חוויתי כמותה שנים, הלוואי שיירד ככה גשם", הוא מספר.

כספית מגולל את אשר עבר עליו ביממה האחרונה: "מהבוקר, בכל אשר אפנה. הולך להחזיר את בתי מהחוג, ארבעה אנשים שונים עוצרים אותי ברחוב ומבקשים לתרום".

"נכנס רגע לחנות, מציעים לי סחורה בחינם. לא יודע מה לעשות מול כל זה. באמת. בחיים אני לא אצליח להודות לכולכם".

"אז פתאום נזכרתי שצוקרברג בכל זאת עשה משהו חיובי עם הפייסבוק הזה. אז תודה", הוא ממשיך ומבקש להרגיע, "לא צריך תרומות. הכל בסדר. התביעה הזו לא תגיע לבית המשפט".

הוא תוקף את נתניהו על ציוציו אמש נגדו: "העניין המזעזע יותר, אולי אפילו מבהיל, היא העובדה שראש ממשלת ישראל, תחת סמל המנורה ודגל ישראל, מפרסם פוסטים מכפישים הקשורים לעניינים משפחתיים שאין לו בהם יד, רגל או הבנה כלשהי".

לדבריו, "אחרי שרעייתו צירפה לתביעתה בזמנו מכתבי תמיכה של אבי בן ה-92, והצליחה להעכיר עליו את חודשי הצלילות האחרונים שלו (על זה, רק על זה, לא תהיה מחילה לעולם)".

"אני נזכר באמירה ההיא של אילנה דיין. מה אומרים? לא אומרים. לפעמים, לא צריך להגיד. לילה טוב. תודה על התמיכה. בסך הכל, היה יום לא רע", כתב לסיום.

כזכור, כפי שדווח אתמול (ראשון), לבית משפט השלום בירושלים הוגשה תביעת לשון הרע של ראש הממשלה בנימין נתניהו נגד העיתונאי בן כספית, בעקבות טורו בסוף השבוע שפורסם בעיתון 'מעריב'.

התביעה הוגשה באמצעות משרד עורכי הדין של נבות תל צור, גם נגד אלי עזור מו"ל העיתון, דורון כהן עורך העיתון ובית הדפוס של 'מעריב'. "מזה תקופה ארוכה מנהל הנתבע באמצעי תקשורת שונים, ובפרט העיתון מעריב המשמש לו כפלטפורמה, מסע השמצות מכוון ומתוזמר היטב נגד ראש הממשלה" נכתב בכתב התביעה.

בחשבון הטוויטר האישי שלו, שיתף נתניהו דיווח על התביעה והתבטא בחריפות כלפי עיתונאי 'מעריב', "ספוילר: בן כספית הכזבן, שרודף אותי ואת משפחתי כבר עשרות שנים, שוב ייאלץ לשלם".

נתניהו לא הסתפק בכך והוסיף ציוץ נוסף, בו צירף צילום מסך מכתבה באתר 'וואלה' שפורסמה ב-2001, על אודות מעצרו של אחיו, אורי כספית מגבעת שמואל, שנחשד בזיוף צ'קים וכרטיסי אשראי, ועקץ: "האובססיביות החולנית של בן כספית שוב תעלה לו... ביוקר. אם בן כספית היה דואג קצת יותר למשפחה שלו במקום לרדוף אחרי המשפחה שלי, אולי מקרים מצערים כאלה היו נחסכים מאיתנו", כך ראש הממשלה נתניהו. 

על פי כתב התביעה, במסגרת כך, בן כספית "מנצל כל הזדמנות שנקרית בדרכו להפיץ מסרים פוגעניים ביחס לראש הממשלה, ואינו מהסס להטיח בו האשמות קשות וחמורות, בין אם באופן מרומז ובין אם באופן ישיר, על אף שאין דברים כל בסיס עובדתי".

לטענת התביעה, בן כספית שם לו למטרה "לבזות את ראש הממשלה, לפגוע בשמו הטוב ובמוניטין הרב שצבר בתפקידיו הציבוריים המשמעותיים". נתניהו בחר להבליג במשך תקופה על האמרות הללו, אך לדברי ראש הממשלה, "לאחרונה הגדיש הנתבע את הסאה, עד שלא ניתן עוד היה להמשיך ולעמוד מנגד בעת ששמו הטוב של ראש הממשלה מוכפש בראש חוטאות על ידי הנתבע כאילו לית דין ולית דיין".

בכתב התביעה הוזכר גם כי לאחרונה נאלץ בן כספית לפצות את שרה נתניהו בסכום של 50,000 ש"ח, "בשל דברי בלע והכפשות חסרות שחר שפורסמו על ידי, אשר שולם באמצעות חברת הביטוח של הנתבע והוא אף נאלץ להתנצל על כך בפומבי".

ביום שישי האחרון פורסם טורו של בן כספית על פני שלושה עמודים, בעניין החקירות המתנהלות נגד נתניהו. לטענת התביעה, הכתבה כללה "פחות עובדות ויותר הכפשות בוטות וחמורות כלפי ראש הממשלה, דברי בלע, שקרים והשמצות חסרות בסיס".

ביקורת רבה נשמעה מכל עבר, נגד ראש הממשלה על עירוב אחיו של העיתונאי בסיפור; "הפוסט של נתניהו וההתייחסות לאחיו של עיתונאי מבישה יותר מכל מה שמישהו יכול לכתוב עליו ועל התנהלותו. כמה נמוך ומכוער. זה בן האדם שמקבל החלטות על חיינו ועתידנו", כך יו"ר האופוזיציה ח"כ ציפי לבני.

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' תקפה גם היא וכתבה בחשבון הטוויטר שלה: "הפוסט של נתניהו על בן כספית נמוך מים המלח. צמרמורת שזה ראש הממשלה של מדינת ישראל".

בן כספית תביעת לשון הרע בנימין נתניהו הכפשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד