י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אמון הציבור בביהמ"ש - לשפל

סקר: גם במקרה של כתב אישום לנתניהו - הליכוד יקבל 30 מנדטים

סקר חדש מלמד: נתניהו שומר על יציבות גם במקרה שמנדלבליט יחליט להגיש כתב אישום • "חוסן לישראל" בראשות בני גנץ חוטפת מכה ויורדת בארבעה מנדטים ביחס לסקר הקודם • בזירת המפלגות החרדיות: יהדות התורה עולה במנדט וש"ס מאבדת מכוחה 2 מנדטים • כל הפרטים

סקר: גם במקרה של כתב אישום לנתניהו - הליכוד יקבל 30 מנדטים
בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סקר חדש שערך עיתון "מעריב" לאחר פירוק המחנה הציוני, רישום המפלגה החדשה של בני גנץ והטלטלות בימין, מלמד על יציבות הליכוד.

הסקר בדק כיצד תיראה מפת המנדטים במקרה שבו היועמ"ש מנדלבליט יחליט להגיש כתב אישום לפני הבחירות.

מהסקר עולה כי מהלך שכזה לא ישפיע באופן מהותי וכי מפלגת הליכוד תמשיך לשמור על יציבות ותאבד רק 2 מנדטים מכוחה לטובת הימין החדש של נפתלי בנט ואיילת שקד, אולם נשארת עדיין המפלגה הגדולה ביותר.

על פי הסקר, שנערך על ידי מכון המחקר 'פאנלס פוליטיקס' בראשות מנחם לזר, במקרה שבו היועץ המשפטי לממשלה היה מחליט על הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע נגד נתניהו, הייתה הליכוד זוכה ב־30 מנדטים, בדיוק כמו בבחירות האחרונות.

אחרי הליכוד - הרשימה המשותפת עם 13 מנדטים, יש עתיד בראשות לפיד עם 12 מנדטים, חוסן לישראל של בני גנץ מאבדת מכוחה ארבעה מנדטים וזוכה ל-12 מנדטים.

העבודה בראשות אבי גבאי מקבלת שמונה מנדטים, התנועה בראשות לבני בבעיה רצינית - לא עוברת את אחוז החסימה. מפלגת כולנו בראשות כחלון ומרצ בראשות זנברג מקבלות 5 מנדטים כ"א. 

הבית היהודי בצירוף האיחוד הלאומי-התקווה, ישראל ביתנו בראשות ליברמן, וגשר בראשות אורלי לוי אבקסיס מקבלות כ"א 4 מנדטים.

בזירת המפלגות החרדיות: יהדות התורה מקבלת 7 מנדטים - מנדט יותר מהכנסת הנוכחית, וש"ס מאבדת 2 מנדטים ביחס לכנסת הנוכחית וזוכה ל-5 מנדטים בלבד, ומתקרבת לאחוז החסימה.

בשאלה מי המועמד המתאים לראשות הממשלה בין גנץ ונתניהו, 49% מהנסקרים השיבו כי נתניהו מתאים יותר ו-26% טענו כי גנץ מתאים יותר. 25% השיבו "לא יודע".

סקר בנימין נתניהו הליכוד כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד