י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
שומר על נתניהו מאוחדת

יו"ר העבודה גבאי מציג: מהפך של 180 מעלות

ה"מהפך" של גבאי: רק לפני חודשים ספורים אמר שהוא אינו דוגל בתפישה שצריך לפסול את ביבי, והיום הוא מציג קמפיין שכל כולו שלילת נתניהו • גבאי, תלמד מקודמיך שהתרסקו - עם שנאת ביבי לא לוקחים את השלטון • טור דעה מאת יוסי אסולין

יו"ר העבודה גבאי מציג: מהפך של 180 מעלות
אבי גבאי צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

במאמר קודם שפורסם פה השבוע שיבחתי את אבי גבאי על הצעד הדרמטי שעשה להדחת ציפי לבני מכס מס' 2 שלו במחנה הציוני (לא על אופן ההדחה), צעד שהיה נראה כתחילת התאוששות של מפלגת העבודה שבראשותו, החוזה בהתרסקותה ההדרגתית מזה שבועות ארוכים.

אלא, שעד שהיה נראה כי גבאי גילה סימני מנהיגות וכי הוא מתחיל לשלוט במפלגתו - הנה הוא שוב חוזר למלכודת שבה נפלו קודמיו במפלגת העבודה וממשיך את אידיאולוגית "רק לא ביבי".

במה דברים אמורים? הבוקר פרסם גבאי, כחלק מקמפיין הבחירות שלו, סרטון אותו הקדיש רק לדבר אחד - שלילת ופסילת קיומו של נתניהו. הכותרת הראשית שליוותה את הסרטון: "רק אבי גבאי מתחייב: אני לא אשב עם נתניהו".

בפנים הסרטון נאמר: "מול הזלזול, מול הגסות, מול השקרים - חייבים שינוי"; כאשר את המסר הזה מלווים ברקע קטעי וידיאו של נתניהו וחברי סיעת הליכוד.

המסר הבעייתי הזה לא רק ירסק אותו כפי שרוסקו קודמיו - ובהקשר הזה, אי אפשר שלא להזכיר את המשפט האלמותי של הרצוג "אנחנו נשמור על נתניהו מאוחדת", פליטת פה פרוידיאנית שחשפה את העיסוק הבלתי נלאה שלו בביבי בבחירות הקודמות - אלא עומד בסתירה גמורה לדברים שגבאי עצמו אמר.

"מתחילת הדרך לא האמנתי בתפישה של "רק לא ביבי", אמר גבאי רק באוגוסט שנה שעברה. "לא האמנתי בפסילה אישית של אדם אלא בהתמקדות במה אנחנו נעשה אחרת".

גבאי הוסיף: "בוודאי לא פסילה של אדם מוכשר שמגיע עם תחושה היסטורית של תפקידו כמנהיג העם היהודי".

חשוב לציין כי זו לא הפעם הראשונה בה גבאי חזר על המסר הזה, שפסילת נתניהו איננה נכונה. הוא יצא עם המסר הזה מיד אחרי שעשה את המהפך במחנ"צ וכבש את הראשות.

ובכן, אין דרך אחרת להגדיר את זה: חל מהפך מקצה לקצה בעמדתו של גבאי. ולא מהפך חיובי, כי זה בעיקר חושף כי אין לגבאי מה למכור. וכשאין מה למכור מנסים למכור סחורה דרך פגיעה ביריב הפוליטי. חבל שהוא לומד מקודמיו וממה שהוא טען בעצמו בעבר.

גבאי, ראה את אהוד ברק, האיש שנושם משנאת נתניהו - ראה עד כמה "פופולרי" הוא בשמאל ותבין היכן תמצא את עצמך ביום הבחירות אם רק תמשיך לדבוק במסר הזה.

ראה את בוז'י הרצוג, האיש שהפך לבדיחה פוליטית מאז מכר את האידיאולוגיה שלו לטובת הצטרפות לכת ה"רק לא ביבי".

עם שנאת ביבי לא תיקח את השלטון. ואם לא תבין את זה, גם אתה תשמור על נתניהו מאוחדת.

אבי גבאי בנימין נתניהו ביבי העבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד