י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בחירות 2019 > ברקע שיחות השלום והאחדות

'איש המספרים': "דגל תעבור את % החסימה בוודאות"

פחות מ-100 ימים לבחירות, תפסנו לראיון מיוחד את מי שזכה לכינוי 'איש המספרים' - אברהם ובר, אשר בקי בנתונים והסיכויים של המפלגות החרדיות | לדבריו, ל'דגל התורה' יש בכל רחבי הארץ כ-160,000 קול, הוי אומר, אם תרוץ בבחירות לבדה, תביא לפחות חמישה מנדטים • צפו 

'איש המספרים': "דגל תעבור את % החסימה בוודאות"
איש המספרים של 'דגל', אברהם וובר צילום: בחדרי חרדים

כשבוע לאחר שהוכרז על הקדמת הבחירות, ובצל הדיונים על המשך השותפות בין הסיעות החרדיות, איש המספרים של 'דגל התורה', אברהם ובר בראיון ל'בחדרי חרדים', מנתח את מצבן הפוליטי של המפלגות החרדיות ומצהיר, "דגל התורה תקבל לפחות חמישה מנדטים".

התחלנו השבוע מערכת בחירות לכנסת, הכנסת ה-21, הדיונים על השותפות עם 'אגודת ישראל' בשיאן, אני רוצה לברר איתך: לדגל התורה יש סיכוי לעבור את אחוז החסימה אם היא תתמודד לבד?

"תראה, זה לא סוד ש'דגל' אכן עוברת את אחוז החסימה וכנראה היא תצליח לקבל אולי גם חמישה מנדטים ואולי גם יותר. אני בטוח ש'דגל התורה' תצא במסרים צעירים יותר, לדבר לציבור הצמא לדבר תורה גם בערי הפריפריה, זה יהיה מסר חדש של התרעננות".

"נכון להיום, בלי כל הציבור שיכול להיות אנחנו נמצאים כבר ב-160,000 קול וזה אומר שאנחנו עוברים את אחוז החסימה בוודאות".

מה לגבי 'אגודת ישראל'? היא יכולה לעבור את אחוז החסימה?

"אגודת ישראל כרגע היא נמצאת באיזה ה-90,000 קול, מה שיקרה, אם נאמר ש'הפלג' (בני תורה א.ק.) יצטרפו אליהם, אז זה עוד 20,000 קול, אלי ישי קשה לדעת כמה הוא, אבל לפי מה שנראה, בבחירות המקומיות הוא לא הביא הרבה, כאשר הוא צירף אליו רשימות שהיו מסוכסכות על רקע אישי, כך שאי אפשר לדעת מה מצבו אבל לא נראה שזה מספיק"

לדבריו, "במקרה ואגודת ישראל תרצה ללכת לבד, הם יצטרכו להביא את קולות חב"ד וזה קשה. כשחב"ד יראו שאנשי 'הפלג' בפנים, אני לא בטוח שהם יסכימו גם להיות איתם בפנים".

לפי מה שאתה אומר, צריך שיהיה 60/40 בחלוקת הרשימה הבאה.

"אני חושב שאין מי שחולק, שהיום אנחנו במצב של שישים ארבעים, הם מדברים על חמישים - חמישים בגלל שהם מכירים את אנשי 'דגל התורה' כאנשים אחראים, שגם להם אכפת שהם (אגודת ישראל א.ק.) יעברו את אחוז החסימה, ס"ה חשוב הקול החרדי. לכן צפוי ש'דגל' תוותר כמו תמיד".

יש קולות ב'דגל התורה', שאומרים שיכול להיות שאלקטורלית, לא שווה להתמודד עם 'אגודת ישראל' כי יכול להיות שיקבלו רק 5 מנדטים, כי יש המון מאוכזבים ממערכת הבחירות המוניציפליות. זה חשש שאתה מכיר, הוא הגיוני?

"החשש הוא רחוק מאוד, אני מאמין שיהיו לפחות שישה מדנטים, אם כי אני מבין את מה ששאלת, אבל זה מה שנאמר 'גדול השלום' כי ההכרעה שתגיע בפני גדולי התורה, היא האם שנלך לבד נקבל את ארבעה - חמישה אולי אפילו שישה מנדטים, או שהשלום יותר חשוב ונקבל את השישה שבעה".

זה בהכרח תלוי זה בזה? אולי אפשר לעשות שלום וללכת בנפרד?

"הלוואי ואגודה היו מסכימים, גם בירושלים ביקשתי מהם: תאפשרו לנו לצאת לבד באחווה ובשלום, אבל זה דבר שלא קרה, גם בחיפה שבא ח"כ מכובד ואמר, "אוי ואבוי אם יהיה להם יותר קולות", אבל מה נעשה שזה הקולות הקיימים, אני לא מדבר שגונבים משהו".

אנחנו פחות מ-100 יום לפני הבחירות, כמה מנדטים 'יהדות התורה' תקבל בבחירות?

"אם יעבדו באחווה בשלום וברעות יקבלו כ-240 - 260 אלף קולות, שזה יותר משבעה מנדטים".

ואז אתה נכנס לבעיות של מי יהיה במקום השביעי...

"אני מבין שיש כבר הסכם שעל כל 'פרד' (מקום אי זוגי) יש הסכם רוטציה, יש כבר את המוסכמות, ואין ספק שהראשון נכנס לרוטציה, ולכן המקום הראשון לא ייקבל את המקום השביעי אלא תפקיד ראשון, מול מקום שביעי, שיהיה ברוטציה, זה הדבר הנכון בשביל שיהיה שלום של 50 - 50".

זה צורך השעה, אני מקווה שכולם יטו שכם, כי האחדות חשובה מאוד בשביל כולם, אני מקווה שבדרך לא יעשו כל מיני תנאים לאחדות".

אברהם ובר דגל התורה בחירות 2019 ראיון מיוחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד