י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
עסק בביצוע פיגועים נוספים

לאחר כחודש: נלכד המחבל רוצח החיילים

כמעט חודש אחרי שביצע את הפיגוע הקטלני בטרמפיאדה בגבעת אסף, רצח שני חיילים ופצע חייל ואזרחית, נלכד המחבל עאצם ברגותי, אחיו של המחבל שביצע את הפיגוע בעופרה בחנוכה האחרון וחוסל לילה לפני הפיגוע בגבעת אסף | ליברמן מאשים את 'הליכוד' שטרפדו לו את חוק עונש מוות למחבלים

לאחר כחודש: נלכד המחבל רוצח החיילים
כוחות הימ"מ בפעולה צילום: דוברות המשטרה

הותר לפרסום כי במהלך הלילה (שלישי) בתום פעילות מודיעינית ומבצעית של שירות הביטחון הכללי וצה"ל, הביאו לוחמי הימ"מ - היחידה ללוחמה בטרור של משטרת ישראל/משמר הגבול למעצרו של עאצם ברגותי, המפגע אשר ביצע את פיגוע הירי בטרמפיאדה בגבעת אסף בה' בטבת תשע"ט.

עאצם ברגותי היה שותף לביצוע פיגוע ירי בטרמפיאדה בעופרה, יחד עם אחיו צאלח ברגותי אשר נהרג במהלך ניסיון מעצרו בתאריך ד' בטבת.

בפיגועים אלו נרצחו שלושה ישראלים ונפצעו נוספים.

עאצם נעצר בבית אחד מסייעניו בכפר אבו שח׳ידם בבנימין (הסמוך לכפר מגוריו), והיה עסוק בימים האחרונים בהכנות לביצוע פיגועים נוספים. במהלך מעצרו נתפס רובה מסוג קלאצניקוב, תחמושת רבה וכן אמצעים לראיית לילה.

הנשק שנתפס אצל המחבל. צילום: דוברות המשטרה

המעצר הלילה שבוצע על ידי לוחמי שב"כ וימ"מ הוא שיאו של מאמץ מודיעיני ומבצעי שהחל מיד לאחר הפיגוע, במהלכו, הפעיל שב״כ וצה״ל יכולות מודיעיניות, מבצעיות וטכנולוגיות שונות לצורך איתור המפגע, כולל מעצר של עשרות פעילים וסייענים מקרב תשתיות החמא"ס בגזרת בנימין.

המפגע הועבר להמשך חקירת שב"כ.

"לא היה לנו ספק שאנו נגיע אל עאצם ברגותי ונביא למעצרו" אמר מפקד הימ"מ נצ"מ נ' והוסיף: "שיתוף הפעולה של הימ"מ עם גורמי הביטחון השונים לרבות שירות הביטחון הכללי הוא זה שמביא פעם אחר פעם להצלחות מבצעיות מרשימות והוא זה שימשיך להבטיח שאף מרצח שפל לא יחמוק מהזרוע הארוכה של הימ"מ."

"שירות הביטחון הכללי, יחד עם צה"ל ומשטרת ישראל ימשיכו לפעול בנחישות נגד מבצעי פיגועים או אלו אשר סייעו להם ולשמירה על ביטחון ישראל", נמסר.

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו הגיב לתפיסת המחבל ואמר: "אני מברך את השב"כ, צה"ל והימ"מ על לכידת המחבל השפל שביצע את הפיגוע בגבעת אסף והיה שותף לפיגוע בעפרה. ידה הארוכה של ישראל תגיע לכל מי שפוגעים באזרחינו ומדינת ישראל תמצה עמם את הדין".

שר הביטחון לשעבר ויו"ר מפלגת 'ישראל ביתנו' ח"כ אביגדור ליברמן, כתב הבוקר בתגובה בחשבון הפייסבוק שלו: "אני מברך את כוחות הביטחון שפעלו בנחישות ובתחכום ושמו את ידם על פעיל הטרור עאצם ברגותי. "מדובר בפעיל איסלאמי קיצוני, הנמנע עם חמולה שמעורבת בפיגועים כנגד ישראלים במשך שנים רבות".

ליברמן הוסיף וכתב כי "זהו המקרה הקלאסי שבו יש להצטער על כך שחוק עונש מוות למחבלים של ישראל ביתנו טורפד ע"י הליכוד וראשי הקואליציה".

גבעת אסף מעצר מחבל פיגוע ירי רצח חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד