י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בגלל הידידות עם נתניהו?

חוק חדש בברזיל יאפשר לתלמידים היהודים להיעדר בשבת ובחגים

חוק חדש בספר החוקים של ברזיל מאפשר לתלמידים יהודים להיעדר מהלימודים בבית הספר ולדלג על מבחנים שנערכים, בימי שבת וכן במועדי ישראל | בקהילה היהודית מקשרים את החוק החדש לחיזוק היחסים עם בין ברזיל לישראל, שבאה לידי ביטוי בביקור נתניהו במדינה לאחרונה

חוק חדש בברזיל יאפשר לתלמידים היהודים להיעדר בשבת ובחגים
נתניהו ונשיא ברזיל צילום: אבי אוחיון

מסימני הקשרים החיוביים: חוק ברזילאי חדש יאפשר לסטודנטים יהודים וכאלו שאינם, לדלג על בחינות בבית הספר ועל הגעה לכיתות מסיבות דתיות.

התלמידים יוכלו להיעדר בכל תאריך שבו על פי הדת שלהם אסור להגיע לבית הספר. עבור הסטודנטים היהודים, המשמעות היא שבימי שבת וחגים כגון פסח, ראש השנה ויום כיפור וחגים נוספים, יוכלו להיעדר כך מדווח האתר JTA.

"זו דרישה לגיטימית מצד האוכלוסייה הברזילאית ששומרת על השבת. זה עוד ניצחון חשוב לקהילה היהודית ולכל המעורבים במאבק הזה", כך הגיב פרננדו לוטנברג, נשיא הקונפדרציה הישראלית הברזילאית.

יש שרואים בכך אות להידוק היחסים עם ברזיל שבאה לידי ביטוי בין היתר בכך שהנשיא הנבחר, ז'איר בולסונארו, שהושבע בשבוע שעבר, הזמין להשבעה את ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה. הנשיא החדש נמנה עם תומכי הקהילה היהודית, והם הביעו בו תמיכה חסרת תקדים בבחירות לנשיאות.

על פי החוק החדש יש לבקש אישור היעדרות מראש, בחינות ושיעורים שהתלמידים היהודים לא ישתתפו בהם יקבלו תאריך חלופי, או יוחלפו במשימות בכתב או בפעילויות מחקר, כל על פי החוק החדש.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ביום שלישי שעבר הושבע הנשיא החדש של ברזיל, בנאומו לאחר ההשבעה, בנוכחות ידידיו ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה, אמר, "אנחנו מכבדים את המסורות הנוצריות-יהודיות שלנו, נשים את ברזיל מעל לכל ואת אלוקים מעל כולם".

בסוף הטקס רב העוצמה הוכרזו שמות המנהיגים הזרים שהשתתפו בו, ורק אחד זכה לתשואות ההמון, וזה היה ראש הממשלה בנימין נתניהו.

והיו גם דמעות, רעיית הנשיא מישלי בולסונארו - נוצרית אוונגליסטית, אוהבת ישראל, בכתה במפגש עם משפחת נתניהו.

הנשיא הנבחר, ז'איר בולסונרו, הכריז לאחרונה כי יעביר את שגרירות ברזיל מתל אביב לירושלים ויסגור את השגרירות הפלסטינית בברזיל.

"האם פלסטין היא מדינה? פלסטין היא לא מדינה, ולכן לא צריכה להיות כאן שגרירות", התבטא. בהזדמנות אחרת אמר על המשא ומתן עם הפלסטינים: "אתה לא עושה משא ומתן עם טרוריסטים".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ז'איר בולסונרו ניצח בסיבוב השני בבחירות לנשיאות ברזיל. האיש שמכונה 'טראמפ הברזילאי' זכה ב-55.2% מהקולות, לעומת יריבו שזכה ב-44.8%.

לאחר פרסום תוצאות הבחירות הוא אמר, כי ממשלתו "תגן על החוקה, הדמוקרטיה והחופש, לא הבטחה של מפלגה או מילים ריקות של גבר זאת שבועה בפני אלוקים, אנחנו הולכים לשנות את הגורל של ברזיל".

תומכיו יצאו לחגוג ברחובות עם רובים מקרטון ודגלי ישראל. הוא כונה לאורך מסע בבחרות כ'טראמפ של ברזיל' לאור היותו ימני מאוד ואוהב ישראל.

בנימין נתניהו ברזיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד